Page 15 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15
TYDZIEŃ 4 • Witamy Panią Jesień • 13
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa plastyczna „Dziewczynka lub f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
DZIEWCZYNKA Piątek I CHŁOPIEC Zajęcia w ogrodzie y y y zabawa ruchowa „Ręka do ręki” f próbuje naśladować sposób poruszania się
(I 5)
I 5; III 1, 5; IV 1
chłopiec”
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III
wybranych zwierząt (IV 1)
porusza się na czworakach, wspierając się na
f
„Wiewiórki” – zabawa bieżna z elementem
całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
I 5; IV 1
skoku
zabawa „Jesienny kwiat” – ćwiczenie dużych
y
grup mięśniowych
zabawa ruchowo-naśladowcza „Jesień
y
w ogrodzie”
tydzień 4: WITAMY PANIĄ JESIEŃ
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y y rozmowa z dziećmi o tym, jak spędziły f rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki owoców
W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM Zajęcia główne y y y y y zabawa plastyczna „Wydzieramy liście” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
weekend i co ciekawego robiły
(IV 18)
i popołudniowa
uczestniczy w zabawach doskonalących prawi-
I 5, 9; IV 1, 2, 18
ćwiczenie plastyczne „Drzewo”
f
dłową wymowę głosek (I 9)
ćwiczenia poranne: Zestaw IV
zabawa logopedyczna
(I 5)
naśladuje sposób poruszania się wybranych
zabawa na czworakach „Spacer jeża”
f
zwierząt (IV 1)
porusza się na czworakach, wspierając się na
f
oglądanie teatrzyku sylwetowego do opo-
całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
I 5; III 8; IV 1, 2, 3,
wiadania W ogrodzie przedszkolnym
15
próbuje odtwarzać w zabawie treści utworu
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 4
literackiego (IV 1, 2)
y y y zabawa ruchowa „Krety pod ziemią” f słucha z uwagą utworów literackich (III 8; IV 3)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IV
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Bukiet jesieni” – układanie f układa prostą kompozycję z materiału
podejmuje próby liczenia przedmiotów (IV 15)
f
przyrodniczego (IV 11)
bukietów z liści
I 5; IV 11, 15
porównuje wielkość zbiorów poprzez
f
zabawa gimnastyczna
y y zabawa „Bieg slalomem” szacowanie (IV 15)
Aktywność poranna y ćwiczenie plastyczne „Kosz z sadu” f rozpoznaje i nazywa wybrane owoce (IV 18)
i popołudniowa y zabawa „Rozróżnianie kolorów” f rozpoznaje i nazywa kolor czerwony i zielony
I 5; IV 2, 9, 12, 18 y ćwiczenia poranne: Zestaw IV (IV 2, 9)
y zabawa z gazetami f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
(I 5)
s
y kładanie w całość prostych obrazków f porusza się swobodnie, dostosowując ruchy
JEŻ MA KOLCE Zajęcia główne y y zabawa dydaktyczna „Co lubią zwierzęta?” f składa obrazek pocięty na kilka części (IV 12)
pociętych na kilka części
ciała do tempa muzyki (IV 7)
zabawa badawcza w kąciku przyrody
wypowiada się na temat wyglądu, smaku,
f
I 5; III 8; IV 2, 7, 8,
zapachu poznanych owoców (IV 2, 18)
18 y oglądanie i badanie owoców, rozmowa o ich f rozpoznaje i nazywa zwierzęta – jeż (IV 18)
wyglądzie
Wtorek y y degustacja, określanie smaku f próbuje odwzorować elementy rzeczywistości
rozmowa na temat jeży – prezentacja
(jeż) w pracy plastycznej (IV 8)
zdjęcia, opowiadanie o ich specyficznym f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 8; IV 7)
wyglądzie oraz warunkach życia f biega swobodnie (I 5)
y praca plastyczna „Jeż” – stemplowanie f podskakuje w dowolny sposób (I 5)
dłońmi umoczonymi w kolorowych farbach
(KA, k. 3)