Page 15 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15

TYDZIEŃ 4  •  Witamy Panią Jesień  •  13



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa plastyczna „Dziewczynka lub   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
               DZIEWCZYNKA   Piątek  I CHŁOPIEC  Zajęcia w ogrodzie  y y y  zabawa ruchowa „Ręka do ręki”  f   próbuje naśladować sposób poruszania się
                                                                          (I 5)
                    I 5; III 1, 5; IV 1
                                        chłopiec”
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III
                                                                          wybranych zwierząt (IV 1)
                                                                           porusza się na czworakach, wspierając się na
                                                                        f
                                        „Wiewiórki” – zabawa bieżna z elementem
                                                                          całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
                    I 5; IV 1
                                        skoku
                                        zabawa „Jesienny kwiat” – ćwiczenie dużych
                                      y
                                        grup mięśniowych
                                        zabawa ruchowo-naśladowcza „Jesień
                                      y
                                        w ogrodzie”
            tydzień 4: WITAMY PANIĄ JESIEŃ


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y y  rozmowa z dziećmi o tym, jak spędziły   f   rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki owoców
                W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM  Zajęcia główne  y y y y y  zabawa plastyczna „Wydzieramy liście”  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                        weekend i co ciekawego robiły
                                                                          (IV 18)
                    i popołudniowa
                                                                           uczestniczy w zabawach doskonalących prawi-
                    I 5, 9; IV 1, 2, 18
                                        ćwiczenie plastyczne „Drzewo”
                                                                        f
                                                                          dłową wymowę głosek (I 9)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw IV
                                        zabawa logopedyczna
                                                                          (I 5)
                                                                           naśladuje sposób poruszania się wybranych
                                        zabawa na czworakach „Spacer jeża”
                                                                        f
                                                                          zwierząt (IV 1)
                                                                           porusza się na czworakach, wspierając się na
                                                                        f
                                        oglądanie teatrzyku sylwetowego do opo-
                                                                          całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
                    I 5; III 8; IV 1, 2, 3,
                                        wiadania W ogrodzie przedszkolnym
                    15
                                                                           próbuje odtwarzać w zabawie treści utworu
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 4
                                                                          literackiego (IV 1, 2)
                                      y y y  zabawa ruchowa „Krety pod ziemią”  f   słucha z uwagą utworów literackich (III 8; IV 3)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IV
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie   y  zabawa „Bukiet jesieni” – układanie   f   układa prostą kompozycję z  materiału
                                                                           podejmuje próby liczenia przedmiotów (IV 15)
                                                                        f
                                                                          przyrodniczego (IV 11)
                                        bukietów z liści
                    I 5; IV 11, 15
                                                                           porównuje  wielkość  zbiorów  poprzez
                                                                        f
                                        zabawa gimnastyczna
                                      y y  zabawa „Bieg slalomem”         szacowanie (IV 15)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie plastyczne „Kosz z sadu”  f   rozpoznaje i nazywa wybrane owoce (IV 18)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Rozróżnianie kolorów”   f   rozpoznaje i nazywa kolor czerwony i zielony
                    I 5; IV 2, 9, 12, 18  y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV  (IV 2, 9)
                                      y  zabawa z gazetami              f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                          (I 5)
                                        s
                                      y  kładanie w  całość prostych obrazków   f   porusza się swobodnie, dostosowując ruchy
                JEŻ MA KOLCE  Zajęcia główne  y y  zabawa dydaktyczna „Co lubią zwierzęta?”  f   składa obrazek pocięty na kilka części (IV 12)
                                        pociętych na kilka części
                                                                          ciała do tempa muzyki (IV 7)
                                        zabawa badawcza w kąciku przyrody
                                                                           wypowiada się na temat wyglądu, smaku,
                                                                        f
                    I 5; III 8; IV 2, 7, 8,
                                                                          zapachu poznanych owoców (IV 2, 18)
                    18                y  oglądanie i badanie owoców, rozmowa o ich   f   rozpoznaje i nazywa zwierzęta – jeż  (IV 18)
                                        wyglądzie
                Wtorek                y y  degustacja, określanie smaku   f   próbuje odwzorować elementy rzeczywistości
                                        rozmowa na temat jeży – prezentacja
                                                                          (jeż) w pracy plastycznej (IV 8)
                                        zdjęcia, opowiadanie o ich specyficznym   f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 8; IV 7)
                                        wyglądzie oraz warunkach życia  f   biega swobodnie (I 5)
                                      y  praca plastyczna „Jeż” – stemplowanie   f   podskakuje w dowolny sposób (I 5)
                                        dłońmi umoczonymi w kolorowych farbach
                                        (KA, k. 3)
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20