Page 16 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16

14  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y   zabawa ruchowa „Kolczasty jeż”
             Wtorek   JEŻ MA    KOLCE  I 5  y  zabawa ruchowa „Do celu”
                                      zabawa ruchowa „Wyścig piłek”
                                    y
                                    y  zabawa „Lina”
                  Aktywność poranna   y  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań   f   słucha krótkich opowiadań i wierszy o treści
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV     bliskiej dzieciom (IV 3)
                  I 9; IV 2, 3      y  słuchanie bajki i rozmowa na temat jej treści  f   wypowiada się na temat treści utworu  (IV 2)
                                    y  zabawa oddechowa               f   wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
                                                                        oddech (I 9)
                                      zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek,
                                    y
              GDZIE SIEDZI MIŚ?  Zajęcia główne  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Kierunki”  f   rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki,
                                      o którym mówiłem”
                                                                          próbuje używać pojęć określających położenie
                                                                      f
                                                                        przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok,
                                                                        na, pod, za, przed  (IV 14)
                  I 5; IV 7, 14
                                      zabawa „Gdzie siedzi miś?”
                                    y
                                      zabawa ruchowa „Prawy do lewego”
                                    y
                                                                        np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości
                                      odrysowywanie prawej dłoni na kartce
                                    y
                                                                        dźwięku  (IV 7)
                                      papieru                         f   chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
              Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy rytmiczne         f   biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał  (I 5;
                                                                        IV 7)
                                      zabawa ruchowo-naśladowcza „Rób to,
                  I 5; IV 7         y  co ja”
                                    y  zabawa ruchowa „Przedszkolak do przed-
                                      szkolaka”
                                    y  zabawa bieżna „Berek”
                  Aktywność poranna   y  zabawa na spostrzegawczość „Którego   f   odgaduje, którego spośród 3 prezentowanych
                  i popołudniowa      obrazka brakuje?”                 obrazków brakuje  (IV 12)
                  I 9; IV 12, 19    y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   wykonuje ćwiczenia oddechowe (I 9)
                                      „Posłuchaj”                     f   ogląda samodzielnie książki  (IV 19)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV   f   wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
                                      r
                                    y  ysowanie kredkami ilustracji na dowolny   przedmioty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
                                      temat                           f   rozpoznaje i nazywa wybrane  warzywa  (IV 18)
               DARY JESIENI – WARZYWA  Zajęcia główne  y  ozmowa na temat jesieni  f   rozumie, że jedzenie owoców i warzyw ma
                                                                          opisuje wygląd, smak i  zapach wybranych
                                      ćwiczenie oddechowe „Burza na morzu”
                                    y
                                                                      f
                                                                        warzyw  (IV 2, 18)
                                      oglądanie książek i czasopism, szukanie
                                    y
                                      obrazków przedstawiających jesień
                                                                        pozytywny wpływ na zdrowie (III 5; IV 18)
                                      r
                                                                          tworzy proste kompozycje płaskie z różnorod-
                                                                      f
                  III 5; IV 2, 5, 8, 11, 18
                                      oglądanie ilustracji przedstawiających jesień
                                    y
                                                                        nego materiału plastycznego  (IV 8, 11)
                                      w parku, w lesie, w ogrodzie, w górach
                                                                          bezpiecznie posługuje się klejem (III 5)
                                                                      f
                                    y
                                      w przyrodzie jesienią
                                                                          wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
                                                                      f
                                      degustacja darów jesieni – warzyw
                                    y  rozmowa o  zmianach zachodzących   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
               Czwartek             y  ozmowa na temat sposobu wykorzystania
                                      określanie ich koloru i smaku
                                      r
                                    y
                                      warzyw oraz ich walorów zdrowotnych
                                    y  praca plastyczna „Drzewo”
                                    y  zabawa ruchowa „Pracowite wiewiórki”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa równoważna „Idź po śladzie”
                  I 5, 8            y  zabawa w chowanego
                                    y  zabawy ruchowe ze skakankami, kółkami
                                      serso i kołami hula-hoop
                  Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Odlatujące ptaki”  f   dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach
               KOLORY JESIENI       y  zabawa plastyczna „Kasztanowe ludziki”  obrazków  (IV 2, 5)
                                                                        przyrodniczych związane z jesienią  (IV 18)
                  i popołudniowa    y  wyszukiwanie ilustracji związanych   f   wyszukuje obrazki związane z tematem  (IV 12)
                  IV 2, 5, 12, 18
                                      z tematem zajęć – jesienią
             Piątek                 y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV   f   wypowiada się na temat treści oglądanych
                                    y
                                                                        plastyczne z materiału przyrodniczego  (IV 11)
                                      zabawa ruchowa „Omiń dziuplę”
                                    y  zabawa z piłką z elementem toczenia  f   z pomocą N. konstruuje  przestrzenne prace
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21