Page 16 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16
14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Kolczasty jeż”
Wtorek JEŻ MA KOLCE I 5 y zabawa ruchowa „Do celu”
zabawa ruchowa „Wyścig piłek”
y
y zabawa „Lina”
Aktywność poranna y zabawy dowolne w kącikach zainteresowań f słucha krótkich opowiadań i wierszy o treści
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw IV bliskiej dzieciom (IV 3)
I 9; IV 2, 3 y słuchanie bajki i rozmowa na temat jej treści f wypowiada się na temat treści utworu (IV 2)
y zabawa oddechowa f wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
oddech (I 9)
zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek,
y
GDZIE SIEDZI MIŚ? Zajęcia główne y zabawa orientacyjno-porządkowa „Kierunki” f rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki,
o którym mówiłem”
próbuje używać pojęć określających położenie
f
przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok,
na, pod, za, przed (IV 14)
I 5; IV 7, 14
zabawa „Gdzie siedzi miś?”
y
zabawa ruchowa „Prawy do lewego”
y
np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości
odrysowywanie prawej dłoni na kartce
y
dźwięku (IV 7)
papieru f chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawy rytmiczne f biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał (I 5;
IV 7)
zabawa ruchowo-naśladowcza „Rób to,
I 5; IV 7 y co ja”
y zabawa ruchowa „Przedszkolak do przed-
szkolaka”
y zabawa bieżna „Berek”
Aktywność poranna y zabawa na spostrzegawczość „Którego f odgaduje, którego spośród 3 prezentowanych
i popołudniowa obrazka brakuje?” obrazków brakuje (IV 12)
I 9; IV 12, 19 y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f wykonuje ćwiczenia oddechowe (I 9)
„Posłuchaj” f ogląda samodzielnie książki (IV 19)
y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
r
y ysowanie kredkami ilustracji na dowolny przedmioty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
temat f rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa (IV 18)
DARY JESIENI – WARZYWA Zajęcia główne y ozmowa na temat jesieni f rozumie, że jedzenie owoców i warzyw ma
opisuje wygląd, smak i zapach wybranych
ćwiczenie oddechowe „Burza na morzu”
y
f
warzyw (IV 2, 18)
oglądanie książek i czasopism, szukanie
y
obrazków przedstawiających jesień
pozytywny wpływ na zdrowie (III 5; IV 18)
r
tworzy proste kompozycje płaskie z różnorod-
f
III 5; IV 2, 5, 8, 11, 18
oglądanie ilustracji przedstawiających jesień
y
nego materiału plastycznego (IV 8, 11)
w parku, w lesie, w ogrodzie, w górach
bezpiecznie posługuje się klejem (III 5)
f
y
w przyrodzie jesienią
wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
f
degustacja darów jesieni – warzyw
y rozmowa o zmianach zachodzących f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
Czwartek y ozmowa na temat sposobu wykorzystania
określanie ich koloru i smaku
r
y
warzyw oraz ich walorów zdrowotnych
y praca plastyczna „Drzewo”
y zabawa ruchowa „Pracowite wiewiórki”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Idź po śladzie”
I 5, 8 y zabawa w chowanego
y zabawy ruchowe ze skakankami, kółkami
serso i kołami hula-hoop
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Odlatujące ptaki” f dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach
KOLORY JESIENI y zabawa plastyczna „Kasztanowe ludziki” obrazków (IV 2, 5)
przyrodniczych związane z jesienią (IV 18)
i popołudniowa y wyszukiwanie ilustracji związanych f wyszukuje obrazki związane z tematem (IV 12)
IV 2, 5, 12, 18
z tematem zajęć – jesienią
Piątek y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f wypowiada się na temat treści oglądanych
y
plastyczne z materiału przyrodniczego (IV 11)
zabawa ruchowa „Omiń dziuplę”
y zabawa z piłką z elementem toczenia f z pomocą N. konstruuje przestrzenne prace