Page 12 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12

10  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawa manualna „Korale” – nawlekanie   f   podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
                  I 7; III 5, 6, 8, 9;
                                                                        dźwiękowy i słowny (I 5)
                                      na nitkę, malowanie farbami
               MALOWANE KORALE  Zajęcia w ogrodzie   zabawa „Jestem drzewem”   f   stara się kierować pytania bezpośrednio do
                  IV 1, 8           y  słuchanie i  nauka rymowanki  Zabawy   f   próbuje  wykonywać  proste  czynności
                                      w przedszkolu
                                                                        manipulacyjne (I 7)
              Wtorek                y  rozmowa na temat: Co robimy w przed-  f   maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzla
                                      szkolu?
                                                                        (IV 1, 8)
                                    y
                                                                        rozmówcy (III 9)
                  I 5, 6; III 5, 6, 8; IV19
                                    y
                                      zabawy w piaskownicy
                                    y  zabawa „Traf do celu”          f   buduje z piasku i zauważa jego właściwości (I 6;
                                                                        IV 19)
                  Aktywność poranna   y  zabawa pantomimiczna „Zgadnij, kim   f   uczestniczy w  zabawach pantomimicznych
                  i popołudniowa      jestem”                           (IV 1)
                  I 5, 7; II 8, 9; III 5, 6,   y  zabawa plastyczna „Moja mama, mój tata”   f   nazywa i wskazuje części ciała (III 1; IV 2)
                  7, 8, 9; IV 1, 2, 12   y  ćwiczenia poranne: Zestaw II  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                    y  zabawa dydaktyczna „Pary”        i rytmicznych (I 5; IV 1)
                                    y  zabawy w kącikach zainteresowań   f   dobiera w  pary pasujące logicznie obrazki
                                                                        (IV 12)
                                    y  zabawa słuchowa „W rytm bębenka”   f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
               POSTAĆ CZŁOWIEKA  III 1, 5, 6, 8, 9; IV 1,   y  ozmowa na temat wyglądu człowieka  f   rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
                                      zabawa „Jak wyglądamy?” – obserwacja
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                        6, 8, 9)
                                      postaci dziecka w ruchu
                  2, 5, 7
                                      r
                                                                        tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
                                      ćwiczenie graficzne – próba rysowania
                                    y
                                                                          stara się odkładać zabawki na ich stałe miejsce
                                                                      f
                                      postaci, nauka rysowania głowy –
                                                                        (I 7)
                                      zamkniętego koła
                                                                          uczestniczy we wspólnym porządkowaniu
                                                                        zabawek w sali (I 7; III 5, 7)
                                      wymienianych części ciała
               Środa                y  wysłuchanie rymowanki ze wskazywaniem   f   maszeruje rytmiczne przy akompaniamencie
                                                                      f
                                      utrwalanie piosenki Z Trampolinkiem do
                                    y
                                                                        dowolnego instrumentu muzycznego (IV 1, 7)
                                      przedszkola (CD)
                                    y  zabawy rytmiczne               f   wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                          powtarza proste rymowanki (IV 2, 5)
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Piłka”               f   śpiewa  grupowo  2-zwrotkowe piosenki,
                  III 5, 6, 8, 9; IV 15  y  zabawa „Liczymy kasztany” – rozwijanie   zachowując tempo i rytm (IV 7)
                                      umiejętności liczenia           f   próbuje liczyć w zakresie 3 (IV 15)
                                    y  zabawa „Pary” – ćwiczenia w ustawianiu
                                      się w pary na sygnał dźwiękowy
                  Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Narysuj siebie i swojego   f   podejmuje próby rysowania postaci człowieka
                                      kolegę”
                                                                        (IV 8, 14)
                  i popołudniowa    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź   f   ustawia się w pary na sygnał dźwiękowy (IV 7)
               ZASADY GRZECZNEGO PRZEDSZKOLAKA  Zajęcia główne  y  zabawa „Jak mam na imię?”   f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi  (III
                  I 5; III 5, 6, 8, 9; IV 1,
                                                                          chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                      parę”
                  2, 7, 8, 12, 14
                                                                      f
                                                                        i rytmicznych (I 5; IV 1)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw II
                                    y
                                      zabawa tematyczna „Idziemy z  lalką
                                                                        5, 6, 8, 9)
                                    y
                                      i  misiem na spacer” – rozwijanie
                                                                          podejmuje proste zabawy tematyczne (III 5)
                                                                      f
                                      umiejętności wyciągania wniosków
                                                                          nazywa wybrane części garderoby (IV 2)
                                                                      f
                                      zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary”
                                                                          dobiera w pary logicznie pasujące do siebie
                                    y
                                                                      f
                                                                        obrazki (IV 12)
                                      zabawa  integracyjna „Łódź ratunkowa”
                                    y
                                                                          używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                                                                      f
                                      z wykorzystaniem dużego arkusza papieru
                  III 4, 5, 6, 7, 8, 9; IV
                                                                          stara się stosować do obowiązujących nakazów
                                                                      f
                  2, 5
                                    y
                                                                        i zakazów (III 5, 7)
                                      przedszkolaka – obrazkowego regulaminu
                                      zachowania się w grupie
                                                                        obrazków (IV 2, 5)
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 2
                                    y  wspólne układanie zasad grzecznego   f   wypowiada się na temat treści oglądanych
                                                                          odpowiada na pytania N. dotyczące treści
                                                                      f
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w piaskownicy „Zbuduj z nami   f   buduje z piasku i zauważa jego właściwości (I 6;
                                                                        obrazków (IV 2, 5)
                                      babkę z piasku”
                  I 6; III 5, 6, 8, 9; IV
                                                                        IV 19)
                  18, 19
                                    y
                                      zabawa „Szukamy skarbów jesieni”
                                    y  zabawa „Trafiony”              f   rozpoznaje i nazywa skarby jesieni (IV 18)
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17