Page 12 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12
10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa manualna „Korale” – nawlekanie f podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
I 7; III 5, 6, 8, 9;
dźwiękowy i słowny (I 5)
na nitkę, malowanie farbami
MALOWANE KORALE Zajęcia w ogrodzie zabawa „Jestem drzewem” f stara się kierować pytania bezpośrednio do
IV 1, 8 y słuchanie i nauka rymowanki Zabawy f próbuje wykonywać proste czynności
w przedszkolu
manipulacyjne (I 7)
Wtorek y rozmowa na temat: Co robimy w przed- f maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzla
szkolu?
(IV 1, 8)
y
rozmówcy (III 9)
I 5, 6; III 5, 6, 8; IV19
y
zabawy w piaskownicy
y zabawa „Traf do celu” f buduje z piasku i zauważa jego właściwości (I 6;
IV 19)
Aktywność poranna y zabawa pantomimiczna „Zgadnij, kim f uczestniczy w zabawach pantomimicznych
i popołudniowa jestem” (IV 1)
I 5, 7; II 8, 9; III 5, 6, y zabawa plastyczna „Moja mama, mój tata” f nazywa i wskazuje części ciała (III 1; IV 2)
7, 8, 9; IV 1, 2, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw II f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
y zabawa dydaktyczna „Pary” i rytmicznych (I 5; IV 1)
y zabawy w kącikach zainteresowań f dobiera w pary pasujące logicznie obrazki
(IV 12)
y zabawa słuchowa „W rytm bębenka” f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
POSTAĆ CZŁOWIEKA III 1, 5, 6, 8, 9; IV 1, y ozmowa na temat wyglądu człowieka f rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
zabawa „Jak wyglądamy?” – obserwacja
Zajęcia główne
y
6, 8, 9)
postaci dziecka w ruchu
2, 5, 7
r
tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
ćwiczenie graficzne – próba rysowania
y
stara się odkładać zabawki na ich stałe miejsce
f
postaci, nauka rysowania głowy –
(I 7)
zamkniętego koła
uczestniczy we wspólnym porządkowaniu
zabawek w sali (I 7; III 5, 7)
wymienianych części ciała
Środa y wysłuchanie rymowanki ze wskazywaniem f maszeruje rytmiczne przy akompaniamencie
f
utrwalanie piosenki Z Trampolinkiem do
y
dowolnego instrumentu muzycznego (IV 1, 7)
przedszkola (CD)
y zabawy rytmiczne f wypowiada się na określony temat (IV 2)
powtarza proste rymowanki (IV 2, 5)
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Piłka” f śpiewa grupowo 2-zwrotkowe piosenki,
III 5, 6, 8, 9; IV 15 y zabawa „Liczymy kasztany” – rozwijanie zachowując tempo i rytm (IV 7)
umiejętności liczenia f próbuje liczyć w zakresie 3 (IV 15)
y zabawa „Pary” – ćwiczenia w ustawianiu
się w pary na sygnał dźwiękowy
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Narysuj siebie i swojego f podejmuje próby rysowania postaci człowieka
kolegę”
(IV 8, 14)
i popołudniowa y zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź f ustawia się w pary na sygnał dźwiękowy (IV 7)
ZASADY GRZECZNEGO PRZEDSZKOLAKA Zajęcia główne y zabawa „Jak mam na imię?” f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III
I 5; III 5, 6, 8, 9; IV 1,
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
parę”
2, 7, 8, 12, 14
f
i rytmicznych (I 5; IV 1)
ćwiczenia poranne: Zestaw II
y
zabawa tematyczna „Idziemy z lalką
5, 6, 8, 9)
y
i misiem na spacer” – rozwijanie
podejmuje proste zabawy tematyczne (III 5)
f
umiejętności wyciągania wniosków
nazywa wybrane części garderoby (IV 2)
f
zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary”
dobiera w pary logicznie pasujące do siebie
y
f
obrazki (IV 12)
zabawa integracyjna „Łódź ratunkowa”
y
używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
f
z wykorzystaniem dużego arkusza papieru
III 4, 5, 6, 7, 8, 9; IV
stara się stosować do obowiązujących nakazów
f
2, 5
y
i zakazów (III 5, 7)
przedszkolaka – obrazkowego regulaminu
zachowania się w grupie
obrazków (IV 2, 5)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 2
y wspólne układanie zasad grzecznego f wypowiada się na temat treści oglądanych
odpowiada na pytania N. dotyczące treści
f
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa w piaskownicy „Zbuduj z nami f buduje z piasku i zauważa jego właściwości (I 6;
obrazków (IV 2, 5)
babkę z piasku”
I 6; III 5, 6, 8, 9; IV
IV 19)
18, 19
y
zabawa „Szukamy skarbów jesieni”
y zabawa „Trafiony” f rozpoznaje i nazywa skarby jesieni (IV 18)