Page 10 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10
8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y opowiadanie przez dzieci tego, co widziały f wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2)
i popołudniowa w drodze do przedszkola f dobiera pasujące do siebie logicznie obrazki
I 5; II 1; IV 2, 12 y zabawa dydaktyczna „Pasuje, nie pasuje” (IV 12)
y ćwiczenia poranne: Zestaw I f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
y zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź” (I 5)
y zabawa „Minki” f podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
y układanie kilkuelementowych puzzli słowny (I 5)
r
Zajęcia główne y ozmowa na temat wyglądu i budowy ciała f rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia:
radość, smutek, złość (II 1)
III 1; IV 2, 7, 12 człowieka próbuje układać obrazek z kilku elementów
y omawianie ilustracji przedstawiającej postać f (IV 12)
dziecka
OTO JA y nazywanie poszczególnych części ciała f nazywa i wskazuje części ciała (III 1, IV 2)
próbuje wspólnie z innymi dziećmi zaśpiewać
f
zabawa „Mój wizerunek w lustrze” – oglą-
y
danie i nazywanie części ciała łatwe 2-zwrotkowe piosenki (IV 7)
Środa y ćwiczenie manualne – układanie z szablo-
nów postaci człowieka
y słuchanie i nauka piosenki Z Trampolin-
kiem do przedszkola połączone z zabawa-
mi rytmiczno-ruchowymi (KA, k. 1, CD)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Skacze zajączek”
I 5; IV 12 y zbieranie kolorowych liści na bukiety dla
Pani Jesieni
y układanie na trawie kompozycji z liści, na-
zywanie własnych prac
y obserwacja przyrody – wyglądu roślin i za-
chowania zwierząt
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Nasz uśmiech” f stara się bawić zgodnie z innymi dziećmi (III 5,
i popołudniowa y ćwiczenia oddechowe „Kolorowe baloniki” 6, 9)
I 5, 9; III 3, 5, 6, 9 y ćwiczenia poranne: Zestaw I f uczestniczy w zabawach i zajęciach organizo-
wanych przez N. (III 5, 9)
zabawa „Piłka i imię”
MAM SWÓJ ZNACZEK W SZATNI I W ŁAZIENCE Zajęcia główne y ćwiczenie oddechowe f podaje swoje imię (III 3)
y
zabawa „Co kto lubi” – rozwijanie sfery ru-
wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
y
f
oddech (I 9)
chowej
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
zabawa ruchowa z gestami i mimiką do ry-
y
(I 5)
I 5; IV 1, 2, 5, 8, 9
mowanki Przyjaciele Trampolinka
podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
f
prezentacja znaczków rozpoznawczych każ-
y
słowny (I 5)
dego dziecka
Czwartek y zabawa ruchowa „Znajdź swój znaczek” f próbuje ilustrować treść wiersza ruchem (IV 1)
powtarza proste rymowanki (IV 2, 5)
f
kolorowanie kredkami konturu znaczka
y
rozpoznaje swój znaczek w szatni i w łazience
f
odszukiwanie znaczków przez dzieci w szat-
y
(IV 9)
ni i w łazience
y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 1 f wykonuje czynności manualne i prace plastycz-
ne (IV 8)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kolorową kredą na chodniku f rysuje kredą na asfalcie, patykiem na piasku
I 5; IV 8 y zabawa rzutna z piłką (IV 8)
Aktywność poranna y zabawa pantomimiczna „Co robię?” f naśladuje ruchem proste czynności (I 5, IV 1)
KOLOROWY TRAMPOLINEK y ćwiczenie oddechowe f słucha uważnie innych i nie przerywa wypo-
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
zabawa „Echo rytmiczne” – rozwijanie ko-
i popołudniowa
y
f
i rytmicznych (I 5; IV 1)
ordynacji i pamięci słuchowo-ruchowej
I 5, 9; III 5; IV 1, 11 y ćwiczenia poranne: Zestaw I f stara się przestrzegać określonych reguł w za-
zabawa konstrukcyjna w kąciku klocków
bawach ruchowych (III 5)
Piątek y „Budujemy domy” próbuje budować z klocków proste konstrukcje
(IV 11)
zabawa ruchowa – marsz, bieg, podskoki
y
f
w rytmie tamburynu
wiedzi (III 8)
wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
f
oddech (I 9)