Page 10 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10

8  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  opowiadanie przez dzieci tego, co widziały   f   wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2)
                  i popołudniowa      w drodze do przedszkola         f   dobiera pasujące do siebie logicznie obrazki
                  I 5; II 1; IV 2, 12  y  zabawa dydaktyczna „Pasuje, nie pasuje”  (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw I    f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                    y  zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź”  (I 5)
                                    y  zabawa „Minki”                 f   podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
                                    y  układanie kilkuelementowych puzzli  słowny (I 5)
                                      r
                  Zajęcia główne    y  ozmowa na temat wyglądu i budowy ciała   f   rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia:
                                                                        radość, smutek, złość (II 1)
                  III 1; IV 2, 7, 12  człowieka                           próbuje układać obrazek z kilku elementów
                                    y  omawianie ilustracji przedstawiającej postać   f  (IV 12)
                                      dziecka
               OTO JA               y  nazywanie poszczególnych części ciała  f   nazywa i wskazuje części ciała (III 1, IV 2)
                                                                          próbuje wspólnie z innymi dziećmi zaśpiewać
                                                                      f
                                      zabawa „Mój wizerunek w lustrze” – oglą-
                                    y
                                      danie i nazywanie części ciała    łatwe 2-zwrotkowe piosenki (IV 7)
               Środa                y  ćwiczenie manualne – układanie z szablo-
                                      nów postaci człowieka
                                    y  słuchanie i nauka piosenki Z Trampolin-
                                      kiem do przedszkola połączone z zabawa-
                                      mi rytmiczno-ruchowymi (KA, k. 1, CD)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Skacze zajączek”
                  I 5; IV 12        y  zbieranie kolorowych liści na bukiety dla
                                      Pani Jesieni
                                    y  układanie na trawie kompozycji z liści, na-
                                      zywanie własnych prac
                                    y  obserwacja przyrody – wyglądu roślin i za-
                                      chowania zwierząt
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Nasz uśmiech”  f   stara się bawić zgodnie z innymi dziećmi (III 5,
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia oddechowe „Kolorowe baloniki”  6, 9)
                  I 5, 9; III 3, 5, 6, 9  y  ćwiczenia poranne: Zestaw I  f   uczestniczy w zabawach i zajęciach organizo-
                                                                        wanych przez N.  (III 5, 9)
                                      zabawa „Piłka i imię”
              MAM SWÓJ ZNACZEK   W SZATNI I W ŁAZIENCE  Zajęcia główne  y  ćwiczenie oddechowe  f   podaje swoje imię (III 3)
                                    y
                                      zabawa „Co kto lubi” – rozwijanie sfery ru-
                                                                          wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
                                    y
                                                                      f
                                                                        oddech (I 9)
                                      chowej
                                                                          chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa z gestami i mimiką do ry-
                                    y
                                                                        (I 5)
                  I 5; IV 1, 2, 5, 8, 9
                                      mowanki Przyjaciele Trampolinka
                                                                          podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
                                                                      f
                                      prezentacja znaczków rozpoznawczych każ-
                                    y
                                                                        słowny (I 5)
                                      dego dziecka
              Czwartek              y  zabawa ruchowa „Znajdź swój znaczek”  f   próbuje ilustrować treść wiersza ruchem (IV 1)
                                                                          powtarza proste rymowanki (IV 2, 5)
                                                                      f
                                      kolorowanie kredkami konturu znaczka
                                    y
                                                                          rozpoznaje swój znaczek w szatni i w łazience
                                                                      f
                                      odszukiwanie znaczków przez dzieci w szat-
                                    y
                                                                        (IV 9)
                                      ni i w łazience
                                    y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 1  f   wykonuje czynności manualne i prace plastycz-
                                                                        ne (IV 8)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kolorową kredą na chodniku  f   rysuje kredą na asfalcie, patykiem na piasku
                  I 5; IV 8         y  zabawa rzutna z piłką            (IV 8)
                  Aktywność poranna   y  zabawa pantomimiczna „Co robię?”   f   naśladuje ruchem proste czynności (I 5, IV 1)
               KOLOROWY TRAMPOLINEK  y  ćwiczenie oddechowe           f   słucha uważnie innych i nie przerywa wypo-
                                                                          chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                      zabawa „Echo rytmiczne” – rozwijanie ko-
                  i popołudniowa
                                    y
                                                                      f
                                                                        i rytmicznych (I 5; IV 1)
                                      ordynacji i pamięci słuchowo-ruchowej
                  I 5, 9; III 5; IV 1, 11  y  ćwiczenia poranne: Zestaw I  f   stara się przestrzegać określonych reguł w za-
                                      zabawa konstrukcyjna w kąciku klocków
                                                                        bawach ruchowych (III 5)
              Piątek                y  „Budujemy domy”                    próbuje budować z klocków proste konstrukcje
                                                                        (IV 11)
                                      zabawa ruchowa – marsz, bieg, podskoki
                                    y
                                                                      f
                                      w rytmie tamburynu
                                                                        wiedzi (III 8)
                                                                          wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
                                                                      f
                                                                        oddech (I 9)
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15