Page 274 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 274

272  •  Kącik Sanford Harmony  •  Propozycje realizacji zajęć społeczno-emocjonalnych



                NOWA
             TRAMPOLINA                               PROGRAM SANFORD HARMONY

                                       Opowiadanie o Zi             Propozycje zajęć z poradnika metodycznego
             Temat tygodnia
                                    (poruszane zagadnienia)                   Sanford Harmony
                Tydzień 5    1.3   Docenianie różnorodności – dbanie   y  Praca plastyczna „O nas” (s. 25).
           JA I MOJA RODZINA    o wspólne dobro; pomaganie innym.  y  Ćwiczenie „Co, jeśli?” (s. 25), karty (s. 162).
                                                                y  Praca plastyczna „Jestem wyjątkowy” (s. 25).
                                                                y  Ćwiczenie „Z czego jestem dumny?” (s. 26).
                                                                y  Ćwiczenie „Co by było, gdyby wszyscy byli tacy sami?”
                                                                 (s. 76).
                Tydzień 6    3.1   Słuchać i umieć słuchać – poznanie   y  Krąg grupowy – Dlaczego warto słuchać innych
           BEZPIECZNA DROGA     cech dobrego słuchacza.          i jak słuchać uważnie całym sobą (s. 85).
            DO PRZEDSZKOLA                                      y  Ćwiczenie „Zasady dobrego słuchacza” (s. 86).
                                                                y  Karty „Jak słuchać całym ciałem” (s. 170, 171).
                Tydzień 7    3.1   Słuchać i umieć słuchać – poznanie   y  Krąg grupowy – Co nam przeszkadza w słuchaniu?
             JESIEŃ W PARKU     cech dobrego słuchacza.          Co się dzieje, gdy nie słuchamy uważnie tego, co
             I W OGRODZIE                                        mówią do nas inni? (s. 85).
                                                                y  Scenki sytuacyjne „Kto jest dobrym słuchaczem” (s. 86).
                Tydzień 8    2.2   Przewidywanie uczuć – emocje   y  Krąg grupowy – Co czujesz, gdy...? (s. 47).
           POBAW SIĘ ZE MNĄ     przeżywane podczas wspólnej zabawy.  y  Zabawa „Bądź przewidujący” (s. 48).
                             2.3   Tropienie uczuć – rozpoznawanie   y  Ćwiczenie „Powody uczuć” (s. 52), obrazki (s. 166, 167).
                                i nazywanie uczuć własnych i innych;   y  Gra „Zgadzam się / Nie zgadzam się” (s. 112).
                                dzielenie się z innymi.         y  Praca plastyczna „Jestem dobrym słuchaczem” (s. 87).
                                                                y  Ćwiczenie „Śpiewanie na przemian” (s. 93).
                                                                y  Karty współpracy (s. 178–181).
                                                                y  Ćwiczenie „Praca zespołowa – puzzle” (s. 123).
                Tydzień 9    3.1   Słuchać i umieć słuchać – poznanie   y  Zestaw kart. ROZMOWY.
            JESIENNY DESZCZ     cech dobrego słuchacza.         y  Zabawa „Zi mówi” (s. 87).
                                                                y  Praca plastyczna „Jestem dobrym słuchaczem” (s. 87).
               Tydzień 10    3.2   Mówić i umieć mówić – poznanie   y  Krąg grupowy – Dlaczego warto reagować na słowa
               CIEKAWE,         cech dobrego rozmówcy.           innych, a podczas rozmowy odzywać się i słuchać na
              DLACZEGO…                                          przemian? (s. 91).
                                                                y  Ćwiczenie „Wlazł kotek na płotek” – na przemian (s. 92).
               Tydzień 11    2.4   Rozumienie, jak czują się inni   y  Ćwiczenie „Kto ma w domu zwierzaka?” – szukanie
             MÓJ ZWIERZAK       – dbanie o innych, wykazywanie troski   podobieństw (s. 20).
                                o innych.                       y  Piosenka Słuchaj uważnie (CD).
                                                                y  Ćwiczenie „Naśladowanie emocji” (s. 43).
                                                                y  Ćwiczenie „Jakie to uczucie?” (s. 42).
                                                                y  Scenki sytuacyjne (s. 57).
               Tydzień 12    2.4   Rozumienie, jak czują się inni   y  Krąg grupowy – Jak pokazać, że nam zależy? (s. 57).
                 DZIEŃ          – dbanie o innych, wykazywanie troski  y  Ćwiczenie „Umil komuś dzień – laurki” (s. 139).
             PLUSZOWEGO         o innych.
                 MISIA
               Tydzień 13    2.5   Niektóre dzieci tak, niektóre nie.   y  Ćwiczenie „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy” (s. 43).
           LISTY DO MIKOŁAJA    Czasami tak, czasami nie –      y  Krąg grupowy – Co nas łączy? (s. 62).
                                rozumienie, że różne rzeczy     y  Ćwiczenie „Niektóre tak, niektóre nie” (s. 63).
                                odpowiadają różnym ludziom;     y  Ćwiczenia „Przykłady stereotypów” (s. 64).
                                poznawanie swoich upodobań      y  Praca plastyczna „Galeria różnorodności” (s. 65).
                                i upodobań innych ludzi.

               Tydzień 14    1.4   Bycie częścią grupy – wyjaśnianie, co   y  Krąg grupowy – Dlaczego razem? (s. 30).
              ZAPRASZAMY       to znaczy przynależeć do grupy; Zi   y  Ćwiczenie „Piosenka integrująca” (s. 31).
              NA TEATRZYK       uczy się, jak odkrywać to, co łączy   y  Ćwiczenie „Nasze liczne wspólnoty” (s. 31).
            ZAPRASZAMY NA      dzieci.                         y  Praca plastyczna „Rysunki różnorodności” (s. 26).
            PRZEDSTAWIENIE
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279