Page 274 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 274
272 • Kącik Sanford Harmony • Propozycje realizacji zajęć społeczno-emocjonalnych
NOWA
TRAMPOLINA PROGRAM SANFORD HARMONY
Opowiadanie o Zi Propozycje zajęć z poradnika metodycznego
Temat tygodnia
(poruszane zagadnienia) Sanford Harmony
Tydzień 5 1.3 Docenianie różnorodności – dbanie y Praca plastyczna „O nas” (s. 25).
JA I MOJA RODZINA o wspólne dobro; pomaganie innym. y Ćwiczenie „Co, jeśli?” (s. 25), karty (s. 162).
y Praca plastyczna „Jestem wyjątkowy” (s. 25).
y Ćwiczenie „Z czego jestem dumny?” (s. 26).
y Ćwiczenie „Co by było, gdyby wszyscy byli tacy sami?”
(s. 76).
Tydzień 6 3.1 Słuchać i umieć słuchać – poznanie y Krąg grupowy – Dlaczego warto słuchać innych
BEZPIECZNA DROGA cech dobrego słuchacza. i jak słuchać uważnie całym sobą (s. 85).
DO PRZEDSZKOLA y Ćwiczenie „Zasady dobrego słuchacza” (s. 86).
y Karty „Jak słuchać całym ciałem” (s. 170, 171).
Tydzień 7 3.1 Słuchać i umieć słuchać – poznanie y Krąg grupowy – Co nam przeszkadza w słuchaniu?
JESIEŃ W PARKU cech dobrego słuchacza. Co się dzieje, gdy nie słuchamy uważnie tego, co
I W OGRODZIE mówią do nas inni? (s. 85).
y Scenki sytuacyjne „Kto jest dobrym słuchaczem” (s. 86).
Tydzień 8 2.2 Przewidywanie uczuć – emocje y Krąg grupowy – Co czujesz, gdy...? (s. 47).
POBAW SIĘ ZE MNĄ przeżywane podczas wspólnej zabawy. y Zabawa „Bądź przewidujący” (s. 48).
2.3 Tropienie uczuć – rozpoznawanie y Ćwiczenie „Powody uczuć” (s. 52), obrazki (s. 166, 167).
i nazywanie uczuć własnych i innych; y Gra „Zgadzam się / Nie zgadzam się” (s. 112).
dzielenie się z innymi. y Praca plastyczna „Jestem dobrym słuchaczem” (s. 87).
y Ćwiczenie „Śpiewanie na przemian” (s. 93).
y Karty współpracy (s. 178–181).
y Ćwiczenie „Praca zespołowa – puzzle” (s. 123).
Tydzień 9 3.1 Słuchać i umieć słuchać – poznanie y Zestaw kart. ROZMOWY.
JESIENNY DESZCZ cech dobrego słuchacza. y Zabawa „Zi mówi” (s. 87).
y Praca plastyczna „Jestem dobrym słuchaczem” (s. 87).
Tydzień 10 3.2 Mówić i umieć mówić – poznanie y Krąg grupowy – Dlaczego warto reagować na słowa
CIEKAWE, cech dobrego rozmówcy. innych, a podczas rozmowy odzywać się i słuchać na
DLACZEGO… przemian? (s. 91).
y Ćwiczenie „Wlazł kotek na płotek” – na przemian (s. 92).
Tydzień 11 2.4 Rozumienie, jak czują się inni y Ćwiczenie „Kto ma w domu zwierzaka?” – szukanie
MÓJ ZWIERZAK – dbanie o innych, wykazywanie troski podobieństw (s. 20).
o innych. y Piosenka Słuchaj uważnie (CD).
y Ćwiczenie „Naśladowanie emocji” (s. 43).
y Ćwiczenie „Jakie to uczucie?” (s. 42).
y Scenki sytuacyjne (s. 57).
Tydzień 12 2.4 Rozumienie, jak czują się inni y Krąg grupowy – Jak pokazać, że nam zależy? (s. 57).
DZIEŃ – dbanie o innych, wykazywanie troski y Ćwiczenie „Umil komuś dzień – laurki” (s. 139).
PLUSZOWEGO o innych.
MISIA
Tydzień 13 2.5 Niektóre dzieci tak, niektóre nie. y Ćwiczenie „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy” (s. 43).
LISTY DO MIKOŁAJA Czasami tak, czasami nie – y Krąg grupowy – Co nas łączy? (s. 62).
rozumienie, że różne rzeczy y Ćwiczenie „Niektóre tak, niektóre nie” (s. 63).
odpowiadają różnym ludziom; y Ćwiczenia „Przykłady stereotypów” (s. 64).
poznawanie swoich upodobań y Praca plastyczna „Galeria różnorodności” (s. 65).
i upodobań innych ludzi.
Tydzień 14 1.4 Bycie częścią grupy – wyjaśnianie, co y Krąg grupowy – Dlaczego razem? (s. 30).
ZAPRASZAMY to znaczy przynależeć do grupy; Zi y Ćwiczenie „Piosenka integrująca” (s. 31).
NA TEATRZYK uczy się, jak odkrywać to, co łączy y Ćwiczenie „Nasze liczne wspólnoty” (s. 31).
ZAPRASZAMY NA dzieci. y Praca plastyczna „Rysunki różnorodności” (s. 26).
PRZEDSTAWIENIE