Page 133 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 133

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  131




            TYDZIEŃ 12    Dzień Pluszowego Misia




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat: Nasze pluszowe misie.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Tajemniczy przedmiot” – rozwijanie zmysłu dotyku. Za-
            bawa ruchowa w parach „Odbicie w lustrze”. Ćwiczenia poranne: Zestaw XII. Zabawa ruchowa przy muzyce „Pałac”. Za-
            bawa dydaktyczna „Mały i duży miś” – porównywanie wielkości, segregowanie według kryterium wielkości – rozwijanie
            umiejęt ności posługiwania się pojęciami matematycznymi. Zagadki pantomimiczne „Gdzie byłem i co robiłem?” – rozwi-
            janie ekspresyjnych możliwości dziecka.
              obszary z podstawy programowej: II 4; IV 1, 12

            Zajęcia główne: Aktywności: językowa, poznawcza, przyrodnicza, ruchowa – nasze pluszowe misie. Dzień Pluszowe-
            go Misia – wprowadzenie w tematykę zajęć. Rozmowa na temat różnych gatunków niedźwiedzi. Prezentacja zdjęcia niedź-
            wiedzia i krótka pogadanka o jego wyglądzie, miejscu występowania, trybie życia. Rozmowa „Mój miś…”. – opowiadanie
            dzieci o ich maskotkach. Zorganizowanie Kącika Pluszowego Misia w sali przedszkolnej. Zabawa dramowa „Miś do misia”.
            Zabawa sensoryczna „Mój miś”. Wyjście do sklepu z zabawkami – rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa obowiązują-
            cych podczas wyjścia poza teren przedszkola. Oglądanie zabawek typu przytulanki, maskotki. Rozmowa ze sprzedawcą.
            Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII.
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 9; III 4, 5, 7, 8, 9; IV 2, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Drwale i lisy”. Zabawa ruchowa „Hip – hop”.
              obszary z podstawy programowej: I 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa dydaktyczna „Tajemniczy przedmiot”. N. przygotowuje worek, w którym znajdują się różne przedmioty, np.:
              pluszowy miś, łyżka, grzebień, kredka. Dzieci kolejno losują jakiś przedmiot i za pomocą dotyku odgadują, co to jest
              oraz do czego służy. Rozwijanie narządu zmysłu dotyku.
              x Zabawa ruchowa „Odbicie w lustrze”. Dzieci dobierają się w pary i stają naprzeciwko siebie. Jedno z nich wykonuje ru-
              chy, a drugie naśladuje kolegę. Potem zamieniają się rolami.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa „Pałac”. N. mówi dzieciom, że zaprasza je do zwiedzania zaczarowanego pałacu. Gdy dzieci słyszą mu-
              zykę, mogą po nim chodzić: zwiedzać komnaty, oglądać obrazy, przeglądać się w dużych lustrach. Gdy muzyka milknie,
              dzieci zastygają bez ruchu jak zaczarowane.
              x Zabawa dydaktyczna „Mały i duży miś”. Dzieci siedzą w kole na dywanie. N. wręcza każdemu małego i dużego misia
              wyciętego z kartonu. Dzieci porównują wielkość obu misiów. Następnie segregują je –  małe misie umieszczają w czer-
              wonej obręczy, a duże w niebieskiej. Rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi.
              x Zabawa pantomimiczna „Gdzie byłem i co robiłem?”. Chętne dziecko opowiada o wybranym miejscu za pomocą ruchów,
              naśladując czynności, jakie tam wykonywało. Pozostałe dzieci odgadują, gdzie był kolega (np. w piaskownicy, sklepie
              z ubraniami, w teatrze). Rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka.



            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: językowa, poznawcza, przyrodnicza, ruchowa.
            Temat: Nasze pluszowe misie.
            Cele:

              udowanie poczucia własnej wartości
              b
              ozwijanie umiejętności opowiadania o sobie

              r
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138