Page 130 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 130
128 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
Sposób Zadania osoby Osoba
dokumentacji dokumentującej odpowiedzialna
Temat Planowane wydarzenia, propozycje (zdjęcia, rysunki, (np. przygotowanie za zadanie
dnia zajęć z dziećmi opisy) ilustracji) (wydarzenie)
Tatuś przygląda się zabawie i chichocze, że hej.
– Pora wracać! – woła. Przypina smycz do obro-
ży Pikusia. Jaś łapie tatusia za rękę i grzecznie idzie
obok. W drugiej ręce tata trzyma smycz. Pikuś jest
spokojny, nie wyrywa się i nie szarpie.
A na płocie przed domem siedzi sroka.
– Proszę, jaka dobrana grupa przyjaciół. –
Ale tym razem nie było to złośliwe skrzeczenie.
Mamusia otwiera drzwi. Wróciła z pracy
i nie może się doczekać powrotu synka. Pikusia też,
oczywiście.
– Mamo, mamusiu – woła chłopczyk. – Proszę, pić!
– Hau, hau – Pikuś też prosi.
– Już, piesku, już – Jaś wie, czego potrzebuje
1. Mój przyjaciel pies spacerze. A Pikuś drzemie i chyba śni mu się wy-
przyjaciel. – Najpierw dla ciebie.
Ostrożnie wlewa wodę do miski.
Potem Jaś opowiada, jak było w przedszkolu i na
prawa do parku, bo porusza przez sen łapkami.
y Omówienie wysłuchanego opowiadania. Kto przy-
szedł po Jasie do przedszkola? Jak Pikuś okazywał
Jasiowi, że bardzo go lubi? O czym pamiętał Jaś po
przyjściu do domu? Czy Jaś i Pikuś byli przyjaciółmi?
Dlaczego możemy tak powiedzieć?
y Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (zob. Zestawy
ćwiczeń gimnastycznych).
y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
y Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13. Dzieci szukają
w labiryncie drogi, którą piesek dojdzie do pana.
y Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze” (zob. Zestawy
gier i zabaw ruchowych).
y Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy y Prezentacja y Przygotowanie y N.
ćwiczeń porannych). multimedialna prezentacji y Dzieci.
y Oglądanie zdjęć, albumów o kotach. Opisywanie ich na temat kotów. multimedialnej na y Ekspert.
wyglądu, poznawanie ras. y Zdjęcia temat kotów.
y Oglądanie prezentacji multimedialnej na temat ko- dokumentujące y KP1, k. 14.
tów (ras, sposobów odżywiania się, opieki nad nimi, działania dzieci. y Zaproszenie
zwyczajów, ciekawostek na ich temat). y Prace plastyczne y Przygotowanie
eksperta.
2. Pogłaszcz kotka y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra- materiałów do
dzieci.
Spotkanie z ekspertem (rodzicem lub inną osobą,
y
która przyniesie kota do przedszkola); zadawanie
pytań ekspertowi, karmienie kota karmą, głaskanie.
pracy plastycznej
(plasteliny).
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
y Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 14. Dzieci kończą
rysować kotka, dorysowują mu wąsy, kolorują
rysunek.
y Słuchanie bajki opowiadanej przez N. o Kocie w bu-
tach. Rozmowa na temat przygód bajkowego kota.