Page 130 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 130

128  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



                                                               Sposób         Zadania osoby      Osoba
                                                            dokumentacji     dokumentującej   odpowiedzialna
           Temat       Planowane wydarzenia, propozycje    (zdjęcia, rysunki,   (np. przygotowanie   za zadanie
            dnia               zajęć z dziećmi                  opisy)          ilustracji)   (wydarzenie)

                    Tatuś przygląda się zabawie i chichocze, że hej.
                    – Pora wracać! – woła. Przypina smycz do obro-
                  ży Pikusia. Jaś łapie tatusia za rękę i grzecznie idzie
                  obok. W drugiej ręce tata trzyma smycz. Pikuś jest
                  spokojny, nie wyrywa się i nie szarpie.
                    A na płocie przed domem siedzi sroka.
                    – Proszę, jaka dobrana grupa przyjaciół. –
                  Ale tym razem nie było to złośliwe skrzeczenie.
                    Mamusia otwiera drzwi. Wróciła z pracy
                  i nie może się doczekać powrotu synka. Pikusia też,
                  oczywiście.
                    – Mamo, mamusiu – woła chłopczyk. – Proszę, pić!
                    – Hau, hau – Pikuś też prosi.
                    – Już, piesku, już – Jaś wie, czego potrzebuje
              1. Mój przyjaciel pies  spacerze. A Pikuś drzemie i chyba śni mu się wy-
                  przyjaciel. – Najpierw dla ciebie.
                    Ostrożnie wlewa wodę do miski.
                    Potem Jaś opowiada, jak było w przedszkolu i na

                  prawa do parku, bo porusza przez sen łapkami.

                  y  Omówienie wysłuchanego opowiadania. Kto przy-
                   szedł po Jasie do przedszkola? Jak Pikuś okazywał
                   Jasiowi, że bardzo go lubi? O czym pamiętał Jaś po
                   przyjściu do domu? Czy Jaś i Pikuś byli przyjaciółmi?
                   Dlaczego możemy tak powiedzieć?
                  y  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (zob. Zestawy
                   ćwiczeń gimnastycznych).
                  y  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
                   ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                   działania i pozostawienie porządku po skończonej
                   zabawie.
                  y  Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13. Dzieci szukają
                   w labiryncie drogi, którą piesek dojdzie do pana.
                  y  Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze” (zob. Zestawy
                   gier i zabaw ruchowych).
                  y  Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy   y  Prezentacja    y  Przygotowanie   y  N.
                   ćwiczeń porannych).                      multimedialna    prezentacji     y  Dzieci.
                  y  Oglądanie zdjęć, albumów o kotach. Opisywanie ich   na temat kotów.  multimedialnej na   y  Ekspert.
                   wyglądu, poznawanie ras.               y  Zdjęcia         temat kotów.
                  y  Oglądanie prezentacji multimedialnej na temat ko-  dokumentujące   y  KP1, k. 14.
                   tów (ras, sposobów odżywiania się, opieki nad nimi,   działania dzieci.  y  Zaproszenie
                   zwyczajów, ciekawostek na ich temat).   y  Prace plastyczne   y  Przygotowanie
                                                                             eksperta.
             2. Pogłaszcz kotka  y  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-  materiałów do
                                                            dzieci.
                    Spotkanie z ekspertem (rodzicem lub inną osobą,
                  y
                   która przyniesie kota do przedszkola); zadawanie
                   pytań ekspertowi, karmienie kota karmą, głaskanie.
                                                                             pracy plastycznej
                                                                             (plasteliny).
                   ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                   działania i pozostawienie porządku po skończonej
                   zabawie.
                  y  Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 14. Dzieci kończą
                   rysować kotka, dorysowują mu wąsy, kolorują
                   rysunek.
                  y  Słuchanie bajki opowiadanej przez N. o Kocie w bu-
                   tach. Rozmowa na temat przygód bajkowego kota.
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135