Page 135 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 135
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 133
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa powitalna. Dzieci witają się ze sobą w sposób określony przez N., np.: podają sobie ręce, dotykają się stopa-
mi (łokciami, nosami, kolanami), machają do siebie ręką. Wykonując gest powitania, mówią: witaj, cześć, dzień dobry,
miłego dnia, pozdrawiam itp.
x Rozsypanka obrazkowa. Dzieci otrzymują koperty, w których znajdują się części rozsypanki (obrazek pocięty na kilka
części). Ich zadanie polega na ułożeniu całego obrazka i określeniu, co on przedstawia. Praca indywidualna, rozmowa
z N. Doskonalenie percepcji wzrokowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
x Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa rzutna „Celowanie do obręczy” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa plastyczna „Malujemy misia”. Każde dziecko koloruje konturowy rysunek pluszowego misia. Rozwijanie spraw-
ności manualnych.
x Zabawa matematyczna „Segregacja”. N. rozkłada na podłodze duże obręcze w czterech kolorach (np.: żółtym,
czerwonym, zielonym, niebieskim). Zadaniem dzieci jest posegregować (włożyć do obręczy) klocki według kolorów.
Utrwalanie znajomości nazw kolorów, doskonalenie percepcji wzrokowej.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: ruchowa, językowa, plastyczna, poznawcza.
Temat: Przyjaciele Kubusia Puchatka.
Cele:
oznanie bohaterów książki o Kubusiu Puchatku
p
ozwijanie umiejętności wyklejania rysunku konturowego
r
ozwijanie cech motoryki skoczności
r
r
ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: książka A. A. Milne’a pt. Kubuś Puchatek (nagranie opowiadania), ilustracje przedstawiające postacie
z książki (Kubusia Puchatka, Prosiaczka, Królika, Kłapouchego, Tygryska), kasza, klej, KA.
Przebieg zajęć:
1. Słuchanie fragmentów z książki A. A. Milne’a Kubuś Puchatek lub z płyty CD, ewentualnie opowiadania N. Wybór frag-
mentów według uznania N.
2. Zabawa dydaktyczna „Poznajemy postacie”. N. prezentuje ilustracje przedstawiające postacie z książki (Kubusia
Puchatka, Prosiaczka, Królika, Kłapouchego, Tygryska). Dzieci rozpoznają je, podają ich imiona i opisują wygląd.
3. Zabawa ruchowa „Przyjaciele Kubusia Puchatka”. Dzieci reagują na komendy N., np.: Skaczemy jak Tygrysek (dzieci pod-
skakują obunóż). Chodzimy jak Kłapouchy (dzieci powoli poruszają się na czworakach). Biegamy jak Prosiaczek (dzieci
podskakują z nogi na nogę). Jemy miód jak Kubuś (dzieci naśladują jedzenie miodu ze słoika).
4. Wykonanie pracy plastycznej – KA, k. 6. Dzieci wyklejają misia drobnymi ziarnami kaszy.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Jestem zajączkiem”. Dzieci stoją w rozsypce. Gdy N. powie: Jestem zajączkiem, skaczą do góry
jak zajączki, trzymając ręce blisko tułowia.
x Zabawa „Wejdź do koła”. Dzieci stoją w kole. Każde z nich po kolei wchodzi do środka koła różnym krokiem, np.:
podskakując, idąc do tyłu, idąc i klaszcząc. Następnie wraca na swoje miejsce.
t
ŚRODA emat: Miś jest chory.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Układamy misia” – doskonalenie sprawności grafomo-
torycznych. Zabawa „Czarny!” – rozwijanie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XII. Zabawa plastyczna