Page 139 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 139
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 137
– Jutro zabiorę cię do przedszkola, bo jest Dzień Pluszowego Misia – zawołała .
Cmok, cmok, cmoknęła mnie w plecki i pobiegła do swojego starszego brata, Jacka, żeby opowiedzieć mu
o niespodziankach, jakie dzieci przygotowały dla misiów . Nie wiem jakich, bo zasłoniłem sobie uszka . Jak niespodzianka,
to niespodzianka!
Wieczorem nie mogłem zasnąć . Myślałem o wielkim dniu .
Nagle skrzypnęły drzwi . Ktoś wszedł do naszego pokoju i stanął obok plecaczka Lenki . Ojej . . .
– Łapać złodzieja! – zawołałem .
– Ale to ja, miś Alik – usłyszałem znajomy głos .
Miś Alik mieszka w pokoju Jacka . Nazywamy go czasem kieszonkowym misiem – taki jest malutki . Teraz,
kiedy Jacek chodzi do szkoły, miś rzadko nas odwiedza, bo razem odrabiają lekcje .
– Czego tu szukasz?
– Niczego – westchnął Alik . – Chciałbym pójść z wami na uroczystość . Pomyślałem, że schowam się do plecaczka
i zabierzecie mnie do przedszkola .
I zaczął się śmiać . Więc ja też zachichotałem . Cha, cha, cha, chi, chi, chi . Zasłoniliśmy łapkami pyszczki, żeby nikt nas
nie usłyszał . Pomogłem Alikowi wejść do plecaczka i przykryłem go moim szalikiem . Lence na pewno spodoba się nasz
żart . Usiadłem na krzesełku obok jej łóżeczka i wreszcie zasnąłem .
Obudziłem się rano, kiedy Lenka wkładała mnie do plecaka . I poszliśmy do przedszkola . Miś Alik trochę się wiercił,
bo miał mało miejsca .
– Co ten Felutek tak się rozpycha? – dziwiła się moja przyjaciółka .
I w szatni wszystko się wydało .
– Oj, wy żartownisie – śmiała się Lenka . – Jak dobrze, Aliku, że jesteś z nami . Potem wszystko opowiesz Jackowi .
A naprawdę było co wspominać . Poznaliśmy mnóstwo misiów . Małych, dużych i bardzo, bardzo wielkich .
Dzieci śpiewały, mówiły wierszyki, a pani czytała opowiadania . I wszystkie były o misiach! A na zakończenie każdy
z nas dostał medal za to, że jest wspaniałym przyjacielem . Och, jaki byłem dumny . I Alik też . I inne misie również .
To był piękny, misiowy dzień .
2. Rozmowa kierowana pytaniami N. na temat opowiadania. Wymieńcie bohaterów opowiadania. Dlaczego miś Alik też
chciał pójść do przedszkola? Jak Alikowi się to udało? Jak myślicie, o czym mogły rozmawiać misie różnych dzieci, gdy spo-
tkały się w przedszkolu? Jaką niespodziankę planujecie przygotować dla swojego misia z okazji jego święta?
3. Zabawa słowna „Zdrobnienia”. Dzieci wymyślają zdrobnienia wyrazu miś (misio, misiunio, misiaczek itp.).
4. Zabawa ruchowa „Ciepło – zimno”. Zabawa tradycyjna. Dzieci szukają misia ukrytego w sali.
5. Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 16. Dzieci szukają na ilustracji ukrytych misiów i rysują w ramce odpowiednią liczbę
kresek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Zielony!”. Dzieci spacerują po ogrodzie. Na hasło N.: Zielony! szukają i dotykają czegoś w tym kolorze.
(Przed rozpoczęciem zabawy N. przypomina dzieciom, jak wygląda zielony kolor). Rozwijanie percepcji wzrokowej.
x Zabawy dowolne z: piłką, skakanką, kółkami serso, kołem hula-hoop. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
t
PIĄTEK emat: Lepimy misia z masy solnej.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Swobodna ekspresja ruchowa przy muzyce „Tańczące ciało” Wspólne przygoto-
wanie masy solnej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XII. Zabawa ruchowa „Rakieta kosmiczna”. Zabawa słowna „Dla misia” –
rozwi ja nie mowy komunikatywnej. Zabawa ruchowa rzutna „Balonik w górę leci”.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 5, 6; IV 1, 7
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, poznawcza, ruchowa – lepimy misia z masy solnej. Rozmowa na temat właści-
wości masy solnej – doświadczalne poznanie jej właściwości i przeznaczenia. Lepienie z masy solnej figurki misia zgodnie
z instrukcją słowną. Malowanie figurki farbami. Rozmowa na temat prac. Ilustrowanie ruchem opowiastki „Leśne misie”.
Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII.
obszary z podstawy programowej: I 6, 7; III 4; IV 1, 8, 19