Page 139 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 139

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  137



                –  Jutro zabiorę cię do przedszkola, bo jest Dzień Pluszowego Misia –  zawołała .
                Cmok, cmok, cmoknęła mnie w plecki i pobiegła do swojego starszego brata, Jacka, żeby opowiedzieć mu
              o niespodziankach, jakie dzieci przygotowały dla misiów . Nie wiem jakich, bo zasłoniłem sobie uszka . Jak niespodzianka,
              to niespodzianka!
                Wieczorem nie mogłem zasnąć . Myślałem o wielkim dniu .
                Nagle skrzypnęły drzwi . Ktoś wszedł do naszego pokoju i stanął obok plecaczka Lenki . Ojej .  .  .
                –  Łapać złodzieja! –  zawołałem .
                –  Ale to ja, miś Alik –  usłyszałem znajomy głos .
                Miś Alik mieszka w pokoju Jacka . Nazywamy go czasem kieszonkowym misiem –  taki jest malutki . Teraz,
              kiedy Jacek chodzi do szkoły, miś rzadko nas odwiedza, bo razem odrabiają lekcje .
                –  Czego tu szukasz?
                –  Niczego –  westchnął Alik . –  Chciałbym pójść z wami na uroczystość . Pomyślałem, że schowam się do plecaczka
              i zabierzecie mnie do przedszkola .
                I zaczął się śmiać . Więc ja też zachichotałem . Cha, cha, cha, chi, chi, chi . Zasłoniliśmy łapkami pyszczki, żeby nikt nas
              nie usłyszał . Pomogłem Alikowi wejść do plecaczka i przykryłem go moim szalikiem . Lence na pewno spodoba się nasz
              żart . Usiadłem na krzesełku obok jej łóżeczka i wreszcie zasnąłem .
                Obudziłem się rano, kiedy Lenka wkładała mnie do plecaka . I poszliśmy do przedszkola . Miś Alik trochę się wiercił,
              bo miał mało miejsca .
                –  Co ten Felutek tak się rozpycha? –  dziwiła się moja przyjaciółka .
                I w szatni wszystko się wydało .
                –  Oj, wy żartownisie –  śmiała się Lenka . –  Jak dobrze, Aliku, że jesteś z nami . Potem wszystko opowiesz Jackowi .
                A naprawdę było co wspominać . Poznaliśmy mnóstwo misiów . Małych, dużych i bardzo, bardzo wielkich .
              Dzieci śpiewały, mówiły wierszyki, a pani czytała opowiadania . I wszystkie były o misiach! A na zakończenie każdy
              z nas dostał medal za to, że jest wspaniałym przyjacielem . Och, jaki byłem dumny . I Alik też . I inne misie również .
                To był piękny, misiowy dzień .


            2.  Rozmowa kierowana pytaniami N. na temat opowiadania. Wymieńcie bohaterów opowiadania. Dlaczego miś Alik też
              chciał pójść do przedszkola? Jak Alikowi się to udało? Jak myślicie, o czym mogły rozmawiać misie różnych dzieci, gdy spo-
              tkały się w przedszkolu? Jaką niespodziankę planujecie przygotować dla swojego misia z okazji jego święta?
            3.  Zabawa słowna „Zdrobnienia”. Dzieci wymyślają zdrobnienia wyrazu miś (misio, misiunio, misiaczek itp.).
            4.  Zabawa ruchowa „Ciepło – zimno”. Zabawa tradycyjna. Dzieci szukają misia ukrytego w sali.
            5.  Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 16. Dzieci szukają na ilustracji ukrytych misiów i rysują w ramce odpowiednią liczbę
              kresek.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Zielony!”. Dzieci spacerują po ogrodzie. Na hasło N.: Zielony! szukają i dotykają czegoś w tym kolorze.
              (Przed rozpoczęciem zabawy N. przypomina dzieciom, jak wygląda zielony kolor). Rozwijanie percepcji wzrokowej.
              x Zabawy dowolne z: piłką, skakanką, kółkami serso, kołem hula-hoop. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.



                          t
            PIĄTEK   emat:  Lepimy misia z masy solnej.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Swobodna ekspresja ruchowa przy muzyce „Tańczące ciało” Wspólne przygoto-
            wanie masy solnej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XII. Zabawa ruchowa „Rakieta kosmiczna”. Zabawa słowna „Dla misia” –
            rozwi ja nie mowy komunikatywnej. Zabawa ruchowa rzutna „Balonik w górę leci”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 5, 6; IV 1, 7

            Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, poznawcza, ruchowa – lepimy misia z masy solnej. Rozmowa na temat właści-
            wości masy solnej – doświadczalne poznanie jej właściwości i przeznaczenia. Lepienie z masy solnej figurki misia zgodnie
            z instrukcją słowną. Malowanie figurki farbami. Rozmowa na temat prac. Ilustrowanie ruchem opowiastki „Leśne misie”.
            Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII.
              obszary z podstawy programowej: I 6, 7; III 4; IV 1, 8, 19
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144