Page 141 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 141

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           GRUDZIEŃ










            tydzień 13: Czekamy na Mikołaja


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                                        r
                    Aktywność poranna   y  ozmowa na temat Świętego Mikołaja   y  próbuje opisać wygląd Świętego Mikołaja (IV 2)
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa „Wesołe kółeczko”  y  wypowiada się na temat tradycji rozdawania
                                                                          prezentów przez Świętego Mikołaja (III 2, 5, 6;
                    III 2, 5, 6, 7, 8, 9; IV 2  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIII   tara się uważnie słuchać (III 8)
                KIM JEST ŚWIĘTY MIKOŁAJ?  Zajęcia główne  y y y  zabawa dydaktyczna „Co jest w worku?” –  y y y y y  nie przerywa wypowiedzi innych (III 5, 7)
                                        zabawa ruchowa „Zamiana miejsc”
                                                                          IV 2)
                                                                          s
                                        zabawa ruchowa skoczna „Tańczący  y
                                        balonik”
                                                                          odpowiada na zadawane pytania (III 9; IV 2)
                                                                          tara się rozwiązywać zagadki słowne (IV 5)
                                                                          s
                                        rozwijanie mowy i myślenia
                                                                          odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
                                        prezentacja ilustracji przedstawiających Mi-
                                                                          innym (II 6; III 5, 6)
                                        kołaja; odszukanie na mapie Laponii
                    II 6, III 5, 6, 7, 8, 9;
                                                                          ozdabia pracę plastyczną różnorodnym
                                        ozmowa na temat dobrych uczynków
                    IV 2, 5, 8
                                        r
                                                                          materiałem z wykorzystaniem kleju (IV 8)
                                        konturowej sylwety Mikołaja, uzupełnianie
                Poniedziałek          y y y  zabawa plastyczna „Mikołaj” – kolorowanie   y y  aktywnie uczestniczy w  organizowanych
                                                                          zabawach i zajęciach ruchowych (I 5)
                                        elementów stroju
                                                                          ysuje kredą na chodniku (IV 8)
                                                                          r
                                        zabawa ruchowa w parach „Sanie Mikołaja”
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIII
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Berek ze śnieżkami”
                    I 5, IV 8         y  ysowanie patyczkami na ziemi lub węglem
                                        r
                                        (kolorową kredą) na chodniku
                    Aktywność poranna   y  zabawa w skojarzenia         y  używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
                    i popołudniowa    y  zabawa plastyczna „Worek prezentów” –   (I 7)
                    I 5, 7; IV 2        rysunek kredkami                y  bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIII  y  wypowiada się na temat wyglądu i roli Świętego
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Lodowe   Mikołaja (IV 2)
                                        figurki”                        y  próbuje tworzyć prace plastyczne na podany
                                      y  zabawa ruchowa „Bieg mikołajowy”  temat (IV 8)
                                      y y  zabawa ruchowa „Mostek”      y  wypowiada się w formie plastycznej na temat
                LIST DO MIKOŁAJA  I 7, 9; II 1, 6; III 5, 6;   y y  pokaz połączony z rozmową o pakowaniu   y y y  próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
                                                                          swoich potrzeb i oczekiwań (IV 1, 8)
                                        zabawa plastyczna techniką kolażu „List do
                    Zajęcia główne
                                        Mikołaja”
                                                                          doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
                    IV 1, 2, 8, 12
                                                                          podczas wycinania (I 7, 9)
                                        i nadawaniu listu
                                                                          ozpoznaje i próbuje nazywać uczucie radości
                                                                          r
                                        wspólna rozmowa na temat mikołajkowych
                                                                          związanej z atmosferą mikołajek (II 1)
                                        upominków
                Wtorek                y y  zabawa ruchowa równoważna „Ślady   y y  odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
                                                                          innym (II 6; III 5, 6)
                                        Mikołaja”
                                                                          wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                        r
                                        ozwiązanie zagadki słownej
                                      y  zabawa dydaktyczna „Wysoki – niski”   y  porównuje wysokość osób i  przedmiotów;
                                                                          relacja: wysoki – niski (IV 12)
                                      y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 17
                                                                          s
                                                                        y  tara się wykonać zadanie zgodnie z poleceniem
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z  mocowaniem i  dźwiganiem   (III 5, 6)
                    IV 16, 18           „Toczenie kul śnieżnych”        y  dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym
                                      y  „Obserwacje przyrodnicze – dostrzeganie   środowisku przyrodniczym związane z porą
                                        zmian, jakie zaszły w ogrodzie przedszkol-  roku – zimą (IV 16, 18)
                                        nym zimą
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146