Page 141 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 141
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
GRUDZIEŃ
tydzień 13: Czekamy na Mikołaja
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
r
Aktywność poranna y ozmowa na temat Świętego Mikołaja y próbuje opisać wygląd Świętego Mikołaja (IV 2)
i popołudniowa y zabawa ruchowa „Wesołe kółeczko” y wypowiada się na temat tradycji rozdawania
prezentów przez Świętego Mikołaja (III 2, 5, 6;
III 2, 5, 6, 7, 8, 9; IV 2 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw XIII tara się uważnie słuchać (III 8)
KIM JEST ŚWIĘTY MIKOŁAJ? Zajęcia główne y y y zabawa dydaktyczna „Co jest w worku?” – y y y y y nie przerywa wypowiedzi innych (III 5, 7)
zabawa ruchowa „Zamiana miejsc”
IV 2)
s
zabawa ruchowa skoczna „Tańczący y
balonik”
odpowiada na zadawane pytania (III 9; IV 2)
tara się rozwiązywać zagadki słowne (IV 5)
s
rozwijanie mowy i myślenia
odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
prezentacja ilustracji przedstawiających Mi-
innym (II 6; III 5, 6)
kołaja; odszukanie na mapie Laponii
II 6, III 5, 6, 7, 8, 9;
ozdabia pracę plastyczną różnorodnym
ozmowa na temat dobrych uczynków
IV 2, 5, 8
r
materiałem z wykorzystaniem kleju (IV 8)
konturowej sylwety Mikołaja, uzupełnianie
Poniedziałek y y y zabawa plastyczna „Mikołaj” – kolorowanie y y aktywnie uczestniczy w organizowanych
zabawach i zajęciach ruchowych (I 5)
elementów stroju
ysuje kredą na chodniku (IV 8)
r
zabawa ruchowa w parach „Sanie Mikołaja”
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIII
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Berek ze śnieżkami”
I 5, IV 8 y ysowanie patyczkami na ziemi lub węglem
r
(kolorową kredą) na chodniku
Aktywność poranna y zabawa w skojarzenia y używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
i popołudniowa y zabawa plastyczna „Worek prezentów” – (I 7)
I 5, 7; IV 2 rysunek kredkami y bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
y ćwiczenia poranne: Zestaw XIII y wypowiada się na temat wyglądu i roli Świętego
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Lodowe Mikołaja (IV 2)
figurki” y próbuje tworzyć prace plastyczne na podany
y zabawa ruchowa „Bieg mikołajowy” temat (IV 8)
y y zabawa ruchowa „Mostek” y wypowiada się w formie plastycznej na temat
LIST DO MIKOŁAJA I 7, 9; II 1, 6; III 5, 6; y y pokaz połączony z rozmową o pakowaniu y y y próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
swoich potrzeb i oczekiwań (IV 1, 8)
zabawa plastyczna techniką kolażu „List do
Zajęcia główne
Mikołaja”
doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
IV 1, 2, 8, 12
podczas wycinania (I 7, 9)
i nadawaniu listu
ozpoznaje i próbuje nazywać uczucie radości
r
wspólna rozmowa na temat mikołajkowych
związanej z atmosferą mikołajek (II 1)
upominków
Wtorek y y zabawa ruchowa równoważna „Ślady y y odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
innym (II 6; III 5, 6)
Mikołaja”
wypowiada się na określony temat (IV 2)
r
ozwiązanie zagadki słownej
y zabawa dydaktyczna „Wysoki – niski” y porównuje wysokość osób i przedmiotów;
relacja: wysoki – niski (IV 12)
y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 17
s
y tara się wykonać zadanie zgodnie z poleceniem
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z mocowaniem i dźwiganiem (III 5, 6)
IV 16, 18 „Toczenie kul śnieżnych” y dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym
y „Obserwacje przyrodnicze – dostrzeganie środowisku przyrodniczym związane z porą
zmian, jakie zaszły w ogrodzie przedszkol- roku – zimą (IV 16, 18)
nym zimą