Page 143 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 143
TYDZIEŃ 14 • Teatrzyk przedszkolaka • 141
tydzień 14: Teatrzyk przedszkolaka
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa słowna „Jestem wesoły, kiedy…” f dostrzega i odgaduje, co się zmieniło w układzie
i popołudniowa y zabawa „Co się zmieniło?” elementów (IV 12)
I 5; IV 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw XIV f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
y zabawa słowna „Układamy opowiadanie” organizowanych przez N. (I 5)
– rozwijanie mowy i myślenia f zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
zabawa „Skojarzenia” – rozwijanie
y
SPOTKANIE W TEATRZE Zajęcia główne y y zabawa ruchowa „Jestem słoniem” f zwraca się grzecznie do innych (III 4, 9)
twórczego myślenia
N. (III 5, 7)
zadaje pytania związane z tematem i uważnie
f
przypomnienie zasad bezpieczeństwa
słucha odpowiedzi (III 8; IV 2)
III 4, 5, 7, 8, 9; IV 1,
obowiązujących podczas wyjścia poza teren
poznaje różne pojęcia związane z teatrem (IV 2)
f
2, 5, 7
przedszkola
bierze udział w zabawach parateatralnych
f
wycieczka do teatru (domu kultury) w celu
y
prowadzonych przez N. (IV 1)
zapoznania dzieci z pojęciami: widownia,
scena, kurtyna, aktor, sztuka teatralna, f recytuje krótkie wierszyki i rymowanki
ilustrowane gestem i ruchem (IV 5, 7)
Poniedziałek y ozmowa na temat tego, jak należy zacho- f próbuje kontrolować posługiwanie się głosem
spektakl, przedstawienie, rola
r
(IV 2)
wywać się w teatrze
korzysta w ustalony sposób z przyborów
f
zorganizowanie teatrzyku w sali przedszkol-
y
nej; zabawa w teatr gimnastycznych – piłek (I 5)
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIV
Zajęcia w ogrodzie y zabawa rzutna z piłką
I 5 y zabawa ruchowa z parasolami „Pod para-
solem”
Aktywność poranna y zabawa słowna „Co to jest?” f bierze udział w zabawach parateatralnych pro-
i popołudniowa y zabawa ruchowa z piłką wadzonych przez N. (IV 1)
III 6, 8; IV 1, 2, 8, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw XIV f stara się skupić uwagę podczas wykonywania
zadania (III 6, 8)
y y y zabawa dramowa „Wprawki pantomimiczne” f próbuje tworzyć prace plastyczne według wła-
TRAMPOLINEK RATUJE KOTKA Zajęcia główne y y y oglądanie teatrzyku kukiełkowego do tekstu f wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
zabawa plastyczna „Dwanaście kolorów”
zabawa słowna
snego pomysłu techniką rysowania kredką
(IV 8)
Urszuli Piotrowskiej pt. Ratujemy kotka
II 4; III 1, 6, 8, 9; IV
zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
f
1, 2, 3, 8
ozmowa na temat treści teatrzyku
r
uczestniczy w przedstawieniach teatralnych
f
ozmowa na temat masek zakładanych przez
r
przygotowywanych przez N. (IV 1)
aktorów podczas spektaklu; prezentacja
stara się śledzić treść przedstawienia i opowia-
f
zdjęć różnych masek
dać kolejność wydarzeń (III 8; IV 2, 3)
zabawa ruchowa „Dotknij…”
nalny do przygód bohaterów (II 4; IV 1, 2)
Zajęcia w ogrodzie y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 19 f wyraża spontanicznie swój stosunek emocjo-
Wtorek IV 15 y zabawa ruchowa „Ptaszki w gniazdkach” f nagradza aktorów brawami po występie (II 4;
III 1, 6, 9)
f ozdabia według własnego pomysłu pracę
plastyczną (szablon) różnorodnym materiałem
z wykorzystaniem kleju (IV 8)
f liczy obiekty w zakresie minimum 3 (IV 15)
zabawa ruchowa z woreczkami gimnastycz-
korzysta w ustalony sposób z przyborów
Aktywność poranna
y
f
CO ROBIMY NAJPIERW, A CO POTEM? i popołudniowa y y y zabawa manualna „Przetnij po linii” f próbuje wycinać nożyczkami zgodnie z polece-
gimnastycznych – woreczków (I 5)
nymi
I 5, 7, 9
niem (I 7)
ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
zabawa w skojarzenia „Z czym kojarzy
f
się…?”
podczas wycinania (I 7, 9)
Środa y y ćwiczenie graficzne „Trampolinek z kropek” f wie, jakie czynności trzeba wykonać w określo-
nych sytuacjach i w określonych porach dnia
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
(III 5)
„Pada – nie pada”