Page 143 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 143

TYDZIEŃ 14  •  Teatrzyk przedszkolaka  •  141


            tydzień 14: Teatrzyk przedszkolaka


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawa słowna „Jestem wesoły, kiedy…”  f   dostrzega i odgaduje, co się zmieniło w układzie
                    i popołudniowa    y  zabawa „Co się zmieniło?”        elementów (IV 12)
                    I 5; IV 12        y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIV  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                      y  zabawa słowna „Układamy opowiadanie”   organizowanych przez N. (I 5)
                                        – rozwijanie mowy i myślenia    f   zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
                                                                          spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
                                        zabawa „Skojarzenia” – rozwijanie
                                      y
                SPOTKANIE W TEATRZE  Zajęcia główne  y y  zabawa ruchowa „Jestem słoniem”  f   zwraca się grzecznie do innych  (III 4, 9)
                                        twórczego myślenia
                                                                          N. (III 5, 7)
                                                                           zadaje pytania związane z tematem i uważnie
                                                                        f
                                        przypomnienie zasad bezpieczeństwa
                                                                          słucha odpowiedzi (III 8; IV 2)
                    III 4, 5, 7, 8, 9; IV 1,
                                        obowiązujących podczas wyjścia poza teren
                                                                           poznaje różne pojęcia związane z teatrem (IV 2)
                                                                        f
                    2, 5, 7
                                        przedszkola
                                                                           bierze udział w  zabawach parateatralnych
                                                                        f
                                        wycieczka do teatru (domu kultury) w celu
                                      y
                                                                          prowadzonych przez N. (IV 1)
                                        zapoznania dzieci z pojęciami: widownia,
                                        scena, kurtyna, aktor, sztuka teatralna,   f   recytuje krótkie wierszyki i  rymowanki
                                                                          ilustrowane gestem i ruchem (IV 5, 7)
                Poniedziałek          y  ozmowa na temat tego, jak należy zacho-  f   próbuje kontrolować posługiwanie się głosem
                                        spektakl, przedstawienie, rola
                                        r
                                                                          (IV 2)
                                        wywać się w teatrze
                                                                           korzysta w  ustalony sposób z  przyborów
                                                                        f
                                        zorganizowanie teatrzyku w sali przedszkol-
                                      y
                                        nej; zabawa w teatr               gimnastycznych – piłek (I 5)
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIV
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa rzutna z piłką
                    I 5               y  zabawa ruchowa z parasolami „Pod para-
                                        solem”
                    Aktywność poranna   y  zabawa słowna „Co to jest?”   f   bierze udział w zabawach parateatralnych pro-
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa z piłką           wadzonych przez N. (IV 1)
                    III 6, 8; IV 1, 2, 8, 12  y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIV  f   stara się skupić uwagę podczas wykonywania
                                                                          zadania (III 6, 8)
                                      y y y  zabawa dramowa „Wprawki pantomimiczne”   f   próbuje tworzyć prace plastyczne według wła-
                TRAMPOLINEK RATUJE KOTKA  Zajęcia główne  y y y  oglądanie teatrzyku kukiełkowego do tekstu   f   wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                                        zabawa plastyczna „Dwanaście kolorów”
                                        zabawa słowna
                                                                          snego pomysłu techniką rysowania kredką
                                                                          (IV 8)
                                        Urszuli Piotrowskiej pt. Ratujemy kotka
                    II 4; III 1, 6, 8, 9; IV
                                                                           zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
                                                                        f
                    1, 2, 3, 8
                                        ozmowa na temat treści teatrzyku
                                        r
                                                                           uczestniczy w przedstawieniach teatralnych
                                                                        f
                                        ozmowa na temat masek zakładanych przez
                                        r
                                                                          przygotowywanych przez N. (IV 1)
                                        aktorów podczas spektaklu; prezentacja
                                                                           stara się śledzić treść przedstawienia i opowia-
                                                                        f
                                        zdjęć różnych masek
                                                                          dać kolejność wydarzeń (III 8; IV 2, 3)
                                        zabawa ruchowa „Dotknij…”
                                                                          nalny do przygód bohaterów (II 4; IV 1, 2)
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 19   f   wyraża spontanicznie swój stosunek emocjo-
                Wtorek   IV 15        y  zabawa ruchowa „Ptaszki w gniazdkach”  f   nagradza aktorów brawami po występie (II 4;
                                                                          III 1, 6, 9)
                                                                        f   ozdabia według własnego pomysłu pracę
                                                                          plastyczną (szablon) różnorodnym materiałem
                                                                          z wykorzystaniem kleju (IV 8)
                                                                        f   liczy obiekty w zakresie minimum 3 (IV 15)
                                        zabawa ruchowa z woreczkami gimnastycz-
                                                                           korzysta w  ustalony sposób z  przyborów
                    Aktywność poranna
                                      y
                                                                        f
               CO ROBIMY  NAJPIERW, A CO POTEM?  i popołudniowa  y y y  zabawa manualna „Przetnij po linii”  f   próbuje wycinać nożyczkami zgodnie z polece-
                                                                          gimnastycznych – woreczków (I 5)
                                        nymi
                    I 5, 7, 9
                                                                          niem (I 7)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
                                                                           doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
                                        zabawa w skojarzenia „Z czym kojarzy
                                                                        f
                                        się…?”
                                                                          podczas wycinania (I 7, 9)
               Środa                  y y  ćwiczenie graficzne „Trampolinek z kropek”   f   wie, jakie czynności trzeba wykonać w określo-
                                                                          nych sytuacjach i w określonych porach dnia
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          (III 5)
                                        „Pada – nie pada”
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148