Page 146 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 146
144 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa rzutna z piłką f próbuje rzucać piłką do wyznaczonego celu (I 5)
i popołudniowa y zabawa ruchowa z elementem rywalizacji f liczy i porównuje liczebność zbiorów: dużo,
I 5; IV 1 drużynowej „Papierowy wyścig” mało, tyle samo (IV 15)
y zabawa bieżna „Wyścigi rowerów” f potrafi pogrupować przedmioty według ich li-
PTAKI W KARMNIKU III 5, 8; IV 7, 12, 15 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaki f słucha uważnie nagrań piosenek (IV 7)
czebności (IV 12, 15)
zabawa matematyczna „Ile jest ptaków
Zajęcia główne
y
odtwarza rytm melodii ruchem (IV 7)
w karmiku?”
f
potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
f
na gałęzi”
dycznej (IV 7)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 22
y
stara się uważnie słuchać i wykonywać polece-
f
nauka piosenki – zabawy Ptaszki zimową
y
porą (CD)
Środa y zabawy muzyczne kształtujące poczucie nie zgodnie z instrukcją (III 5, 8)
rytmu, wyobraźnię ruchową, wrażliwość na
dźwięki wysokie i niskie
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa rzutna „Woreczki”
III 5, 8 y zabawa edukacyjna „Magiczne pudełko
zadań”
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Znajdź zgubę” f porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
i popołudniowa y zabawa równoważna „Lina” w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania (I 5)
I 5; IV 1 y ćwiczenia poranne: Zestaw XV f porusza się na czworakach, wspierając się na
y zabawa ruchowa na czworakach „Zwiadow- całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
ca” f próbuje ilustrować ruchem czynności dnia co-
SIKORKA LUBI SŁONINKĘ Zajęcia główne y zabawa „Koc” – ćwiczenie reakcji na sygnał f rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel) żyjące
dziennego (IV 1)
zabawa ruchowa naśladowcza – odtwarzanie
y
ruchem sposobu wykonywania codziennych
dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym
f
środowisku przyrodniczym zimą (IV 18)
czynności
w najbliższym środowisku (IV 18)
ozwiązywanie zimowych zagadek
r
y
zna warunki potrzebne do życia (pokarm) wy-
f
II 10; IV 2, 5, 18, 19
oglądanie zdjęcia sikorki, opisywanie wyglą-
y
branym ptakom z najbliższego środowiska
du ptaka, poznanie trybu życia, odżywiania
(IV 18)
ozmowa na temat pomocy ptakom zimu-
r
y
jącym w naszym kraju f podejmuje próby obserwacji ptaków (IV 18, 19)
Czwartek y obserwacja ptaków w karmniku f rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta
wnioskuje na temat obserwacji (IV 2, 5)
f
zabawa ruchowa „Sikorki do karmnika”
y
w okresie zimy (II 10)
praca plastyczno-techniczna „Sikorka”
y
(KA, k. 7) f z pomocą N. dokarmia ptaki w czasie zimy
y zabawa dramowa „Rozmowa z sikorką” (II 10)
f stara się uważnie słuchać i wykonywać polece-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Dziwne kroki” nia zgodnie z instrukcją (III 5, 8)
III 5, 8 y zabawa sprawnościowa „Wejdź do środka”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Zamiana miejsc” – f reaguje na umówiony sygnał w zabawach ru-
i popołudniowa
ćwiczenie reakcji na sygnał
chowych (I 5)
ZAJĄCZKI CHRUPIĄ MARCHEWKĘ Zajęcia główne y zabawa ruchowa w parach „Doturlaj śnieżkę” f podrzuca i chwyta piłkę (I 5)
zabawa plastyczna „Magiczny rysunek”
I 5, IV 8, 12
próbuje eksperymentować w trakcie malowania
y
f
techniką malowanie farbą akwarelową na pod-
ćwiczenia poranne: Zestaw XV
y
kładzie rysunku wykonanego kredkami świe-
zabawa rzutna
cowymi (IV 8)
y
zabawa edukacyjna „Połącz w parę”
y
biega w różnych kierunkach (I 5)
f
zabawa dydaktyczna „Kto zasypia na zimę?”
y
wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają
f
zabawa plastyczna „Zajączek i marchewka”
IV 8, 12, 18
y
na zimę (IV 18)
zabawa ruchowa skoczna „Zajączki lubią
y
marchewkę”
próbuje lepić z masy plastycznej, nadając jej
f
pożądany kształt (IV 8)
zabawa oddechowa
Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XV f grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
y
f
Piątek I 5, 9 y zabawa ruchowa „Toczymy piłkę” chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
prawidłowy oddech (I 9)
f
organizowanych przez N. (I 5)