Page 146 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 146

144  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa rzutna z piłką        f   próbuje rzucać piłką do wyznaczonego celu (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa ruchowa z elementem rywalizacji   f   liczy i porównuje liczebność zbiorów: dużo,
                  I 5; IV 1           drużynowej „Papierowy wyścig”     mało, tyle samo (IV 15)
                                    y  zabawa bieżna „Wyścigi rowerów”  f   potrafi pogrupować przedmioty według ich li-
               PTAKI W KARMNIKU  III 5, 8; IV 7, 12, 15  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaki   f   słucha uważnie nagrań piosenek (IV 7)
                                                                        czebności (IV 12, 15)
                                      zabawa matematyczna  „Ile jest ptaków
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                          odtwarza rytm  melodii ruchem (IV 7)
                                      w karmiku?”
                                                                      f
                                                                          potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
                                                                      f
                                      na gałęzi”
                                                                        dycznej (IV 7)
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 22
                                    y
                                                                          stara się uważnie słuchać i wykonywać polece-
                                                                      f
                                      nauka piosenki – zabawy Ptaszki zimową
                                    y
                                      porą (CD)
               Środa                y  zabawy muzyczne kształtujące poczucie   nie zgodnie z instrukcją (III 5, 8)
                                      rytmu, wyobraźnię ruchową, wrażliwość na
                                      dźwięki wysokie i niskie
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa rzutna „Woreczki”
                  III 5, 8          y  zabawa edukacyjna „Magiczne pudełko
                                      zadań”
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Znajdź zgubę”   f   porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
                  i popołudniowa    y  zabawa równoważna „Lina”         w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania (I 5)
                  I 5; IV 1         y  ćwiczenia poranne: Zestaw XV   f   porusza się na czworakach, wspierając się na
                                    y  zabawa ruchowa na czworakach „Zwiadow-  całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
                                      ca”                             f   próbuje ilustrować ruchem czynności dnia co-
               SIKORKA LUBI SŁONINKĘ  Zajęcia główne  y  zabawa „Koc” – ćwiczenie reakcji na sygnał  f   rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel) żyjące
                                                                        dziennego (IV 1)
                                      zabawa ruchowa naśladowcza – odtwarzanie
                                    y
                                      ruchem sposobu wykonywania codziennych
                                                                          dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym
                                                                      f
                                                                        środowisku przyrodniczym zimą (IV 18)
                                      czynności
                                                                        w najbliższym środowisku (IV 18)
                                      ozwiązywanie zimowych zagadek
                                      r
                                    y
                                                                          zna warunki potrzebne do życia (pokarm) wy-
                                                                      f
                  II 10; IV 2, 5, 18, 19
                                      oglądanie zdjęcia sikorki, opisywanie wyglą-
                                    y
                                                                        branym ptakom z  najbliższego środowiska
                                      du ptaka, poznanie trybu życia, odżywiania
                                                                        (IV 18)
                                      ozmowa na temat pomocy ptakom zimu-
                                      r
                                    y
                                      jącym w naszym kraju            f   podejmuje próby obserwacji ptaków (IV 18, 19)
               Czwartek             y  obserwacja ptaków w karmniku   f   rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta
                                                                          wnioskuje na temat obserwacji (IV 2, 5)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Sikorki do karmnika”
                                    y
                                                                        w okresie zimy (II 10)
                                      praca plastyczno-techniczna „Sikorka”
                                    y
                                      (KA, k. 7)                      f   z pomocą N. dokarmia ptaki w czasie zimy
                                    y  zabawa dramowa „Rozmowa z sikorką”   (II 10)
                                                                      f   stara się uważnie słuchać i wykonywać polece-
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Dziwne kroki”  nia zgodnie z instrukcją (III 5, 8)
                  III 5, 8          y  zabawa sprawnościowa „Wejdź do środka”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Zamiana miejsc” –   f   reaguje na umówiony sygnał w zabawach ru-
                  i popołudniowa
                                      ćwiczenie reakcji na sygnał
                                                                        chowych (I 5)
               ZAJĄCZKI CHRUPIĄ MARCHEWKĘ  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa w parach „Doturlaj śnieżkę”   f   podrzuca i chwyta piłkę (I 5)
                                      zabawa plastyczna „Magiczny rysunek”
                  I 5, IV 8, 12
                                                                          próbuje eksperymentować w trakcie malowania
                                    y
                                                                      f
                                                                        techniką malowanie farbą akwarelową na pod-
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XV
                                    y
                                                                        kładzie rysunku wykonanego kredkami świe-
                                      zabawa rzutna
                                                                        cowymi (IV 8)
                                    y
                                      zabawa edukacyjna „Połącz w parę”
                                    y
                                                                          biega w różnych kierunkach (I 5)
                                                                      f
                                      zabawa dydaktyczna „Kto zasypia na zimę?”
                                    y
                                                                          wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają
                                                                      f
                                      zabawa plastyczna „Zajączek i marchewka”
                  IV 8, 12, 18
                                    y
                                                                        na zimę (IV 18)
                                      zabawa ruchowa skoczna „Zajączki lubią
                                    y
                                      marchewkę”
                                                                          próbuje lepić z masy plastycznej, nadając jej
                                                                      f
                                                                        pożądany kształt (IV 8)
                                      zabawa oddechowa
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XV  f   grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
                                    y
                                                                      f
               Piątek   I 5, 9      y  zabawa ruchowa „Toczymy piłkę”     chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        prawidłowy oddech (I 9)
                                                                      f
                                                                        organizowanych przez N. (I 5)
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151