Page 149 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 149

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                           GRUDZIEŃ










            TYDZIEŃ 13    Czekamy na Mikołaja




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat: Kim jest Święty Mikołaj?


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Rozmowa na temat Świętego Mikołaja – rozwijanie umiejętności swobodnego wy-
            powiadania się. Zabawa ruchowa „Wesołe kółeczko”. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIII. Zabawa ruchowa „Zamiana miejsc”
            – nauka poruszania się po obwodzie koła. Zabawa ruchowa skoczna „Tańczący balonik”. Zabawa dydaktyczna „Co jest
            w worku?” – rozwijanie mowy i myślenia.
              obszary z podstawy programowej: III 2, 5, 6, 7, 8, 9; IV 2

            Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, poznawcza, społeczna, ruchowa – kim jest Święty Mikołaj? Rozmowa na temat
            Świętego Mikołaja. Prezentacja ilustracji przedstawiających Mikołaja. Odszukanie na mapie Laponii. Rozmowa na temat
            dobrych uczynków – rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych, budzenie radości z obdarowywania innych. Zabawa pla-
            styczna „Mikołaj” – kolorowanie konturowej sylwety Mikołaja, uzupełnianie elementów stroju. Zabawa ruchowa w parach
            „Sanie Mikołaja”. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIII.
              obszary z podstawy programowej: II 6, III 5, 6, 7, 8, 9; IV 2, 5, 8

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Berek ze śnieżkami”. Zabawa plastyczna. Rysowanie patyczkami na ziemi lub wę-
            glem (kolorową kredą) na chodniku.
              obszary z podstawy programowej: I 5, IV 8


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Rozmowa z dziećmi na temat Świętego Mikołaja. Dzieci odpowiadają na pytania N., dzielą się swoimi wiadomościa-
              mi i doświadczeniami. Kim jest Święty Mikołaj? Jak wygląda jego strój? Jak myślicie, dlaczego jest czerwony? Rozwijanie
              umiejętności swobodnego wypowiadania się.
              x Zabawa ruchowa „Wesołe kółeczko”. Dzieci stoją w kole i naśladują ruchy N., np.: unoszą ręce do góry, robią wymachy
              w przód, w bok, do tyłu, podskakują, robią przysiad.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa „Zamiana miejsc”. Dzieci ustawiają się w 2 współśrodkowe koła. Dzieci w kole wewnętrznym cho-
              dzą w jedną stronę, a w kole zewnętrznym w drugą. Na znak N. zatrzymują się. Dzieci z koła wewnętrznego odwracają
              się i zamieniają miejscami z dziećmi z koła zewnętrznego. Zabawę można przeprowadzać z towarzyszeniem muzyki.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Tańczący balonik”. Dzieci skaczą i biegają, podbijając do góry balony tak, aby nie spadły na podłogę.
              x Zabawa dydaktyczna „Co jest w worku?”. N. chowa do worka dowolną rzecz z sali przedszkolnej, np. zabawkę, i zadaje
              dzieciom pytanie: Co może być w worku? Aby ułatwić im odpowiedź, opisuje daną rzecz, np.: Jest to zielone i ma kółka.
              Rozwijanie mowy i myślenia.


            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: plastyczna, poznawcza, społeczna, ruchowa.
            Temat: Kim jest Święty Mikołaj?
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154