Page 144 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 144
142 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
r
Zajęcia główne y ozmowa na temat kolejności wykonywania f próbuje układać obrazki historyjki w logiczny
CO ROBIMY NAJPIERW, A CO POTEM? y zabawy muzyczne kształtujące poczucie f odtwarza rytm melodii ruchem (IV 7)
w ciągu dnia różnych czynności
III 5; IV 1, 5, 7, 8
ciąg zdarzeń (IV 5)
próbuje przewidywać skutki pewnych zachowań
układanie historyjek obrazkowych we
y
f
(IV 5)
właściwej kolejności
zabawa plastyczna „Dorysuj coś wokół
codziennego (IV 1)
y
y zabawa ruchowo-naśladowcza „Pokaż, jak...” f próbuje ilustrować ruchem czynności dnia
Trampolinka”
uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące
Środa powtórzenie i utrwalenie piosenki Mikołaj f elementy (IV 5, 8)
(jedzie samochodem) (CD)
słucha uważnie nagrań piosenek (IV 7)
f
y
potrafi śpiewać piosenki o prostej linii
rytmu
f
melodycznej (IV 7)
zabawy dowolne z balonami (piłkami)
Zajęcia w ogrodzie
y
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
I 5
zabawa ruchowa bieżna „Lis i kury”
y
organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
(I 5)
Aktywność poranna y zabawa słowna „Kto to jest?” f próbuje rozpoznawać i nazywać dźwięki
i popołudniowa y zabawa rymami dochodzące z otoczenia (IV 7)
I 9; IV 1, 7 y ćwiczenia poranne: Zestaw XIV f aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
prawidłowy oddech (I 9)
zabawa słuchowa „Co słyszę w przedszkolu?”
y
PRAWDA – NIEPRAWDA Zajęcia główne y zabawa naśladowcza „Jakie to zwierzę?” f recytuje krótkie rymowanki i ilustruje ich treść
zabawa oddechowa „Dmuchaj mocno”
naśladuje sposób poruszania się wybranych
y
f
zwierząt (IV 1)
nauka wyliczanki i jej interpretacja
y
gestem i ruchem (IV 5, 7)
z zastosowaniem różnych środków wyrazu
IV 1, 2, 5, 7, 12
aktywnie uczestniczy w zabawach parateatral-
f
zabawa dydaktyczna „Prawda – nieprawda”
y
nych (IV 1)
y
zabawa dramowa „Moja rola”
y
(IV 2)
r
ozmowa „Różny czy identyczny?”
y zabawa ruchowo-naśladowcza „Idź jak…” f próbuje kontrolować posługiwanie się głosem
dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Raz na morzu, raz na f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 20
obrazki (IV 12)
y
I 5
brzegu”
(I 5)
y zabawa ruchowa „Chodzę jak…” organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
f w zabawach ruchowych reaguje na umówiony
sygnał (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Kropelki” f próbuje kolorować rysunek, mieszcząc się
w konturze (I 9; IV 8)
i popołudniowa y ćwiczenie plastyczne f nazywa bajkowe postacie przedstawione na
I 9, IV 1, 8
ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
SYMETRYCZNE OBRAZKI Zajęcia główne y zabawa słowna „Kolorowy jak…” f ilustruje ruchem czynności dnia codziennego
y
rysunkach (IV 2, 3)
zabawa ruchowa „Kroczki”
y
zabawa dramowa „Pokaż, jak…”
(IV 1)
y
próbuje eksperymentować w trakcie malowania
f
zabawa plastyczna „Symetryczne odbijanki”
y
techniką odbijania farby w wyniku złożenia
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIV
I 5; IV 2, 5, 8
y
kartki (IV 8)
wypowiada się na temat uzyskanych efektów
zabawa ruchowa „Mocno trzymaj obręcz”
f
(IV 2)
I 5
y
Piątek Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Slalom” f uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące
elementy (IV 5, 8)
korzysta w ustalony sposób z przyborów
f
gimnastycznych (I 5)
f bierze udział w zabawach ruchowych