Page 144 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 144

142  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                                      r
                  Zajęcia główne    y  ozmowa na temat kolejności wykonywania   f   próbuje układać obrazki historyjki w logiczny
               CO ROBIMY NAJPIERW, A CO POTEM?  y  zabawy muzyczne kształtujące poczucie   f   odtwarza rytm  melodii ruchem (IV 7)
                                      w ciągu dnia różnych czynności
                  III 5; IV 1, 5, 7, 8
                                                                        ciąg zdarzeń (IV 5)
                                                                          próbuje przewidywać skutki pewnych zachowań
                                      układanie  historyjek  obrazkowych  we
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 5)
                                      właściwej kolejności
                                      zabawa plastyczna „Dorysuj coś wokół
                                                                        codziennego (IV 1)
                                    y
                                    y  zabawa ruchowo-naśladowcza „Pokaż, jak...”  f   próbuje ilustrować ruchem czynności dnia
                                      Trampolinka”
                                                                          uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące
              Środa                   powtórzenie i utrwalenie piosenki Mikołaj   f  elementy (IV 5, 8)
                                      (jedzie samochodem) (CD)
                                                                          słucha uważnie nagrań piosenek (IV 7)
                                                                      f
                                    y
                                                                          potrafi śpiewać piosenki o  prostej linii
                                      rytmu
                                                                      f
                                                                        melodycznej (IV 7)
                                      zabawy dowolne z balonami (piłkami)
                  Zajęcia w ogrodzie
                                    y
                                                                          chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                      f
                  I 5
                                      zabawa ruchowa bieżna „Lis i kury”
                                    y
                                                                        organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                                                        (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa słowna „Kto to jest?”  f   próbuje rozpoznawać i  nazywać dźwięki
                  i popołudniowa    y  zabawa rymami                    dochodzące z otoczenia (IV 7)
                  I 9; IV 1, 7      y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIV  f   aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
                                                                        prawidłowy oddech (I 9)
                                      zabawa słuchowa „Co słyszę w przedszkolu?”
                                    y
               PRAWDA – NIEPRAWDA  Zajęcia główne  y  zabawa naśladowcza „Jakie to zwierzę?”  f   recytuje krótkie rymowanki i ilustruje ich treść
                                      zabawa oddechowa „Dmuchaj mocno”
                                                                          naśladuje sposób poruszania się wybranych
                                    y
                                                                      f
                                                                        zwierząt (IV 1)
                                      nauka wyliczanki  i  jej  interpretacja
                                    y
                                                                        gestem i ruchem (IV 5, 7)
                                      z zastosowaniem różnych środków wyrazu
                  IV 1, 2, 5, 7, 12
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach parateatral-
                                                                      f
                                      zabawa dydaktyczna „Prawda – nieprawda”
                                    y
                                                                        nych (IV 1)
                                    y
                                      zabawa dramowa „Moja rola”
                                    y
                                                                        (IV 2)
                                      r
                                      ozmowa „Różny czy identyczny?”
                                    y  zabawa ruchowo-naśladowcza „Idź jak…”   f   próbuje kontrolować posługiwanie się głosem
                                                                          dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Raz na morzu, raz na   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 20
                                                                        obrazki (IV 12)
                                    y
                  I 5
                                      brzegu”
                                                                        (I 5)
                                    y  zabawa ruchowa „Chodzę jak…”     organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                                                      f   w zabawach ruchowych reaguje na umówiony
                                                                        sygnał (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Kropelki”    f   próbuje kolorować rysunek, mieszcząc się
                                                                        w konturze (I 9; IV 8)
                  i popołudniowa    y  ćwiczenie plastyczne           f   nazywa bajkowe postacie przedstawione na
                  I 9, IV 1, 8
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
               SYMETRYCZNE OBRAZKI  Zajęcia główne  y  zabawa słowna „Kolorowy jak…”   f   ilustruje ruchem czynności dnia codziennego
                                    y
                                                                        rysunkach (IV 2, 3)
                                      zabawa ruchowa „Kroczki”
                                    y
                                      zabawa dramowa „Pokaż, jak…”
                                                                        (IV 1)
                                    y
                                                                          próbuje eksperymentować w trakcie malowania
                                                                      f
                                      zabawa plastyczna „Symetryczne odbijanki”
                                    y
                                                                        techniką odbijania farby w wyniku złożenia
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIV
                  I 5; IV 2, 5, 8
                                    y
                                                                        kartki (IV 8)
                                                                          wypowiada się na temat uzyskanych efektów
                                      zabawa ruchowa „Mocno trzymaj obręcz”
                                                                      f
                                                                        (IV 2)
                  I 5
                                    y
               Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Slalom”  f   uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące
                                                                        elementy (IV 5, 8)
                                                                          korzysta w  ustalony sposób z  przyborów
                                                                      f
                                                                        gimnastycznych (I 5)
                                                                      f   bierze udział w zabawach ruchowych
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149