Page 142 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 142
140 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
r
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Zgadnij, co to” y ozpoznaje i nazywa znane mu przedmioty za
i popołudniowa y zabawa emocjonalna „Dotknij i powiedz, co pomocą zmysłu dotyku (IV 13)
to jest” – rozwijanie wrażliwości dotykowej
I 5, 8; IV 2, 8, 13 y ćwiczenia poranne: Zestaw XIII y porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
LICZYMY PIERNICZKI I MIKOŁAJE Zajęcia główne y zabawa ruchowa bieżna „Złap czerwony kolor” y wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
zabawa ruchowa „Pętla”
(I 5, 8)
y
próbuje tworzyć prace plastyczne na podany
zabawa plastyczna „Dzwonki sań” –
temat techniką malowania pędzlem (IV 8)
y
malowanie farbami według własnego y
pomysłu dzwonków sań Świętego Mikołaja
eaguje ruchem i gestami na słowa (IV 1)
r
y
liczy obiekty w zakresie minimum 3 (IV 15)
y
nauka rymowanki z pokazywaniem
y
próbuje porównywać liczebność zbiorów
y
IV 1, 7, 15
zabawa matematyczna „Liczymy mikołaje”
y
i stosować określenie tyle samo (IV 15)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 18
y
słucha uważnie nagrań piosenek (IV 7)
y
„Mikołaj z ciężkim workiem”
potrafi śpiewać piosenki o prostej linii
y
nauka piosenki Mikołaj (jedzie samochodem)
y
melodycznej (IV 7)
Środa y zabawa ruchowa naśladowcza przy muzyce y odtwarza rytm melodii ruchem (IV 7)
(CD)
bawi się chętnie na powietrzu (I 5)
y
zabawy kształtujące poczucie rytmu
y
y poznaje właściwości śniegu podczas lepienia
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Lepimy bałwana” kul śniegowych (I 6; IV 19)
I 5, 6; IV 19 y zabawa rzutna „Rzucamy do celu”
Aktywność poranna y zabawa słowna „Rozpoznaj dźwięk” y rozpoznaje i nazywa obiekty kojarzące się
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Układanka” z danym dźwiękiem (IV 7, 12)
I 5; IV 7, 8, 11, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw XIII y próbuje składać obrazek pocięty na kilka części
(IV 12)
y zabawa na czworakach „Renifery pędzą po y porusza się na czworakach, wspierając się na
Świętego Mikołaja”
CZAPKA MIKOŁAJA Zajęcia główne y zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów” y worzy proste kompozycje płaskie z gotowych
obrazek z kółek „Mikołaj”
całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
t
y
elementów (kół) (IV 8, 11)
słuchanie wiersza Doroty Gellner Orszak
y
słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
y
mikołajowy
III 8; IV 2, 3, 7, 8
dzieciom (III 8; IV 3)
r
y
zabawa plastyczna „Mikołajowe czapeczki”
y ozmowa na temat treści wiersza. y dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
utworu (IV 2)
Czwartek Mikołaj (jedzie samochodem) (CD) y ozdabia według własnego pomysłu pracę
zabawa ruchowa naśladowcza do piosenki
y
plastyczną (szablon) różnorodnym materiałem
z wykorzystaniem kleju (IV 8)
Zajęcia w ogrodzie
I 5, IV 12 y zabawa z piłką y odtwarza ruchem rytm piosenki (IV 7)
zabawa ruchowa z elementem toczenia
y
„Kula śnieżna” y próbuje toczyć kule do celu (I 5)
y porównuje wielkość kul, stosując określenia:
duża – mała (IV 12)
Aktywność poranna y zabawa plastyczna – ozdabianie konturu y chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
i popołudniowa dużej skarpety na prezenty od Mikołaja organizowanych przez N. (I 5)
I 5 y zabawa równoważna „Taniec pozytywki” y porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
PREZENT DLA MIKOŁAJA Zajęcia główne y zabawa społeczna „Bałwanek” y w zabawach ruchowych reaguje na umówiony
w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
ćwiczenia poranne: Zestaw XIII
y
(I 5)
zabawa na czworakach „Wyścig reniferów”
y
zabawa ruchowa „Kulkowy wyścig”
sygnał (I 5)
y
komponuje według własnego pomysłu pracę
y
zabawa ruchowa „Jak Mikołaj”
y
plastyczną z gotowych elementów z wykorzy-
II 1, 4, 6; III 5, 6; IV
zabawa plastyczna – wyklejanka „Szalik dla
y
staniem kleju (IV 8, 11)
Mikołaja” – praca zespołowa
2, 8, 11
pracy – szalika dla Mikołaja (II 1, 4; III 5)
– ćwiczenia w dostrzeganiu i tworzeniu
odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
Piątek y zabawa dydaktyczna „Mikołajowe rymy” y odczuwa satysfakcję z wykonania wspólnej
y
rymów do podanych wyrazów
innym (II 6; III 5, 6)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIII
y
y wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa rzutna „Rzuty śnieżkami do drzewa” y chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
I 5 y zabawa ruchowa „Śnieżny mur”