Page 142 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 142

140  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                                                                        r
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Zgadnij, co to”   y  ozpoznaje i nazywa znane mu przedmioty za
                  i popołudniowa    y  zabawa emocjonalna „Dotknij i powiedz, co   pomocą zmysłu dotyku (IV 13)
                                      to jest” – rozwijanie wrażliwości dotykowej
                  I 5, 8; IV 2, 8, 13  y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIII  y  porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
               LICZYMY PIERNICZKI I MIKOŁAJE  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa bieżna „Złap czerwony kolor”  y  wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                                                                        w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
                                      zabawa ruchowa „Pętla”
                                                                        (I 5, 8)
                                    y
                                                                        próbuje tworzyć prace plastyczne na podany
                                      zabawa plastyczna „Dzwonki sań” –
                                                                        temat techniką malowania pędzlem (IV 8)
                                    y
                                      malowanie farbami według własnego  y
                                      pomysłu dzwonków sań Świętego Mikołaja
                                                                        eaguje ruchem i gestami na słowa (IV 1)
                                                                        r
                                                                      y
                                                                        liczy obiekty w zakresie minimum 3 (IV 15)
                                                                      y
                                      nauka rymowanki z pokazywaniem
                                    y
                                                                        próbuje porównywać liczebność zbiorów
                                                                      y
                  IV 1, 7, 15
                                      zabawa matematyczna „Liczymy mikołaje”
                                    y
                                                                        i stosować określenie tyle samo (IV 15)
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 18
                                    y
                                                                        słucha uważnie nagrań piosenek (IV 7)
                                                                      y
                                      „Mikołaj z ciężkim workiem”
                                                                        potrafi śpiewać piosenki o  prostej linii
                                                                      y
                                      nauka piosenki Mikołaj (jedzie samochodem)
                                    y
                                                                        melodycznej (IV 7)
               Środa                y  zabawa ruchowa naśladowcza przy muzyce   y  odtwarza rytm melodii ruchem (IV 7)
                                      (CD)
                                                                        bawi się chętnie na powietrzu (I 5)
                                                                      y
                                      zabawy kształtujące poczucie rytmu
                                    y
                                                                      y  poznaje właściwości śniegu podczas lepienia
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Lepimy bałwana”        kul śniegowych (I 6; IV 19)
                  I 5, 6; IV 19     y  zabawa rzutna „Rzucamy do celu”
                  Aktywność poranna   y  zabawa słowna „Rozpoznaj dźwięk”   y  rozpoznaje  i  nazywa  obiekty  kojarzące  się
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Układanka”   z danym dźwiękiem (IV 7, 12)
                  I 5; IV 7, 8, 11, 12  y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIII  y  próbuje składać obrazek pocięty na kilka części
                                                                        (IV 12)
                                    y  zabawa na czworakach „Renifery pędzą po   y  porusza się na czworakach, wspierając się na
                                      Świętego Mikołaja”
               CZAPKA MIKOŁAJA  Zajęcia główne  y  zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów”  y  worzy proste kompozycje płaskie z gotowych
                                      obrazek z kółek „Mikołaj”
                                                                        całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
                                                                        t
                                    y
                                                                        elementów (kół) (IV 8, 11)
                                      słuchanie wiersza Doroty Gellner Orszak
                                    y
                                                                        słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
                                                                      y
                                      mikołajowy
                  III 8; IV 2, 3, 7, 8
                                                                        dzieciom (III 8; IV 3)
                                      r
                                    y
                                      zabawa plastyczna „Mikołajowe czapeczki”
                                    y  ozmowa na temat treści wiersza.  y  dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                                                        utworu (IV 2)
               Czwartek               Mikołaj (jedzie samochodem) (CD)  y  ozdabia według własnego pomysłu pracę
                                      zabawa ruchowa naśladowcza do piosenki
                                    y
                                                                        plastyczną (szablon) różnorodnym materiałem
                                                                        z wykorzystaniem kleju (IV 8)
                  Zajęcia w ogrodzie
                  I 5, IV 12        y  zabawa z piłką                 y  odtwarza ruchem rytm piosenki (IV 7)
                                      zabawa ruchowa z elementem toczenia
                                    y
                                      „Kula śnieżna”                  y  próbuje toczyć kule do celu (I 5)
                                                                      y  porównuje wielkość kul, stosując określenia:
                                                                        duża – mała (IV 12)
                  Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna – ozdabianie konturu  y  chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                  i popołudniowa      dużej skarpety na prezenty od Mikołaja  organizowanych przez N. (I 5)
                  I 5               y  zabawa równoważna „Taniec pozytywki”  y  porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
               PREZENT DLA MIKOŁAJA  Zajęcia główne  y  zabawa społeczna „Bałwanek”  y  w zabawach ruchowych reaguje na umówiony
                                                                        w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XIII
                                    y
                                                                        (I 5)
                                      zabawa na czworakach „Wyścig reniferów”
                                    y
                                      zabawa ruchowa „Kulkowy wyścig”
                                                                        sygnał (I 5)
                                    y
                                                                        komponuje według własnego pomysłu pracę
                                                                      y
                                      zabawa ruchowa „Jak Mikołaj”
                                    y
                                                                        plastyczną z gotowych elementów z wykorzy-
                  II 1, 4, 6; III 5, 6; IV
                                      zabawa plastyczna – wyklejanka „Szalik dla
                                    y
                                                                        staniem kleju (IV 8, 11)
                                      Mikołaja” – praca zespołowa
                  2, 8, 11
                                                                        pracy – szalika dla Mikołaja (II 1, 4; III 5)
                                      – ćwiczenia w dostrzeganiu i tworzeniu
                                                                        odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
               Piątek               y  zabawa dydaktyczna „Mikołajowe rymy”   y  odczuwa satysfakcję z wykonania wspólnej
                                                                      y
                                      rymów do podanych wyrazów
                                                                        innym (II 6; III 5, 6)
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIII
                                    y
                                                                      y  wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa rzutna „Rzuty śnieżkami do drzewa”  y  chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Śnieżny mur”
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147