Page 147 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 147

TYDZIEŃ 16  •  Wesoła choinka  •  145


            tydzień 16: Wesoła choinka


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa naśladowcza w parach –   f   uczestniczy w zabawach polegających na po-
                    i popołudniowa      odtwarzanie ruchów kolegi         wtarzaniu gestów (IV 1)
                    I 9; IV 1, 7      y  zabawa integracyjna „Powitanie”  f   potrafi wspólnie śpiewać (IV 7)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVI  f   aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
                                      y  słuchanie kolęd przy choince; wspólny śpiew  prawidłowy oddech (I 9)
                                      y  zabawa w skojarzenia do słów podanych   f   zna znaczenie słów: tradycja, zwyczaj (IV 2)
                                        przez N.                        f   słucha uważnie opowiadań i wierszy o trady-
                                                                          cjach związanych ze świętami Bożego Narodze-
                                        ćwiczenia oddechowe „Wąchamy choinkę”
                UBIERAMY CHOINKĘ  Zajęcia główne  y y  ozmowa na temat tradycji świąt Bożego   f   wypowiada się na temat świąt Bożego Narodze-
                                      y
                                                                          nia (III 2, 5, 6, 8)
                                        r
                                        Narodzenia; wyjaśnienie znaczenia słów
                    II 6; III 2, 5, 6, 8, 9;
                                                                          nia (IV 2)
                    IV 2
                                        tradycja i zwyczaj
                                                                           uważanie słucha i pyta o niezrozumiałe fakty
                                                                        f
                                        prezentacja ilustracji przedstawiających
                                                                          (III 8, 9)
                                        zwyczaje świąteczne
                                                                          ki (III 5)
                                        ozwiązywanie zagadki o choince
                                        r
                                      y y y  wykonanie ozdób świątecznych (KA, k. 8)  f   uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choin-
                                                                           odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
                Poniedziałek          y  ozmowa na temat treści utworu  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        f
                                        wysłuchanie wiersza Doroty Gellner
                                                                          innym (II 6; III 5, 6)
                                        Na złotym dywanie
                                        r
                                                                          organizowanych przez N. (I 5)
                                        oglądanie choinki; wspólne jej strojenie
                                      y
                                        własno-ręcznie wykonanymi ozdobami
                                        t
                                      y  ańce i zabawy wokół choinki
                                      y  zabawa dramowa „Wysoka choinka”
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVI
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa  ruchowa  „Raz,  dwa,  trzy  nasz
                    I 5                 bałwanek patrzy”
                                      y  zabawa ruchowa „Gra w klasy”
                    Aktywność poranna   y  zabawa zręcznościowa z piłką „Kolory”  f   potrafi ilustrować ruchem codzienne czynności
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa naśladowcza – ilustrowanie   (IV 1)
                    I 5; IV 1         y y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVI  f   sprawnie podaje piłkę oburącz do kolegi (I 5)
                                        ruchem różnych czynności
                                                                           słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
                ŚNIEGOWE PŁATKI NA CHOINKĘ  Zajęcia główne  y y y y y  zabawa plastyczna „Kolorowe choinki”  f   dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Podawanie piłki górą”
                                                                          ciom (III 8; IV 3)
                                                                           odpowiada na proste pytania dotyczące wysłu-
                                        zabawa ruchowa „Bieg zaprzęgów”
                                                                          chanego utworu (IV 2)
                                                                        f
                                        wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                                                          utworu (IV 2)
                    I 6; III 8; IV 2, 3, 5,
                                        skiej Śniegowe płatki na choinkę
                                                                           podejmuje zabawy badawcze polegające na po-
                                                                        f
                                        ozmowa na temat przygód Trampolinka
                                        r
                    8, 19
                                                                          znawaniu właściwości śniegu i lodu (I 6; IV 19)
                                        zabawa badawcza „Dlaczego śnieg się topi?”
                                                                           próbuje wnioskować o efektach doświadczeń
                                                                        f
                                        ozmowa o tym, dlaczego nie wolno jeść
                                        r
                                                                          (IV 2, 5)
                                        śniegu – odwołanie się do wyników do-
                                        świadczenia
                                                                          śląc proste wzory graficzne (IV 8)
                                      y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 23  f   próbuje ozdabiać narysowane przedmioty, kre-
                Wtorek                y  zabawa ruchowa bieżna „Bombka czerwona
                                                                           biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał (I 5)
                                                                        f
                                        goni bombkę żółtą”
                                      y  zabawa ruchowa przy muzyce
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa rzutna „Celowanie”
                    I 5               y  zabawa bieżna „Biegnij do drzewa”
                    Aktywność poranna   y  zabawa w parach – rozwijanie wrażliwości   f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
               MAŁY    i popołudniowa  y  zabawa ruchowa ze śpiewem „Idzie stonoga”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
                                                                          ze śpiewem (I 5; IV 7)
                                        czuciowej
                    I 5, 9; IV 7
                                                                          prawidłową artykulację (I 9)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XVI
               Środa   I DUŻY PREZENT  y y y  zabawa dydaktyczna „Jaka to zabawka?”   f   próbuje skakać obunóż z ominięciem przeszkody
                                                                          (I 5)
                                        zabawa ruchowa „Skoki przez drabinkę”
                                      y  zabawa logopedyczna „Wiatr”
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152