Page 147 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 147
TYDZIEŃ 16 • Wesoła choinka • 145
tydzień 16: Wesoła choinka
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa naśladowcza w parach – f uczestniczy w zabawach polegających na po-
i popołudniowa odtwarzanie ruchów kolegi wtarzaniu gestów (IV 1)
I 9; IV 1, 7 y zabawa integracyjna „Powitanie” f potrafi wspólnie śpiewać (IV 7)
y ćwiczenia poranne: Zestaw XVI f aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
y słuchanie kolęd przy choince; wspólny śpiew prawidłowy oddech (I 9)
y zabawa w skojarzenia do słów podanych f zna znaczenie słów: tradycja, zwyczaj (IV 2)
przez N. f słucha uważnie opowiadań i wierszy o trady-
cjach związanych ze świętami Bożego Narodze-
ćwiczenia oddechowe „Wąchamy choinkę”
UBIERAMY CHOINKĘ Zajęcia główne y y ozmowa na temat tradycji świąt Bożego f wypowiada się na temat świąt Bożego Narodze-
y
nia (III 2, 5, 6, 8)
r
Narodzenia; wyjaśnienie znaczenia słów
II 6; III 2, 5, 6, 8, 9;
nia (IV 2)
IV 2
tradycja i zwyczaj
uważanie słucha i pyta o niezrozumiałe fakty
f
prezentacja ilustracji przedstawiających
(III 8, 9)
zwyczaje świąteczne
ki (III 5)
ozwiązywanie zagadki o choince
r
y y y wykonanie ozdób świątecznych (KA, k. 8) f uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choin-
odczuwa przyjemność ze sprawiania radości
Poniedziałek y ozmowa na temat treści utworu f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
wysłuchanie wiersza Doroty Gellner
innym (II 6; III 5, 6)
Na złotym dywanie
r
organizowanych przez N. (I 5)
oglądanie choinki; wspólne jej strojenie
y
własno-ręcznie wykonanymi ozdobami
t
y ańce i zabawy wokół choinki
y zabawa dramowa „Wysoka choinka”
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVI
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy nasz
I 5 bałwanek patrzy”
y zabawa ruchowa „Gra w klasy”
Aktywność poranna y zabawa zręcznościowa z piłką „Kolory” f potrafi ilustrować ruchem codzienne czynności
i popołudniowa y zabawa ruchowa naśladowcza – ilustrowanie (IV 1)
I 5; IV 1 y y ćwiczenia poranne: Zestaw XVI f sprawnie podaje piłkę oburącz do kolegi (I 5)
ruchem różnych czynności
słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
ŚNIEGOWE PŁATKI NA CHOINKĘ Zajęcia główne y y y y y zabawa plastyczna „Kolorowe choinki” f dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
f
zabawa ruchowa „Podawanie piłki górą”
ciom (III 8; IV 3)
odpowiada na proste pytania dotyczące wysłu-
zabawa ruchowa „Bieg zaprzęgów”
chanego utworu (IV 2)
f
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
utworu (IV 2)
I 6; III 8; IV 2, 3, 5,
skiej Śniegowe płatki na choinkę
podejmuje zabawy badawcze polegające na po-
f
ozmowa na temat przygód Trampolinka
r
8, 19
znawaniu właściwości śniegu i lodu (I 6; IV 19)
zabawa badawcza „Dlaczego śnieg się topi?”
próbuje wnioskować o efektach doświadczeń
f
ozmowa o tym, dlaczego nie wolno jeść
r
(IV 2, 5)
śniegu – odwołanie się do wyników do-
świadczenia
śląc proste wzory graficzne (IV 8)
y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 23 f próbuje ozdabiać narysowane przedmioty, kre-
Wtorek y zabawa ruchowa bieżna „Bombka czerwona
biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał (I 5)
f
goni bombkę żółtą”
y zabawa ruchowa przy muzyce
Zajęcia w ogrodzie y zabawa rzutna „Celowanie”
I 5 y zabawa bieżna „Biegnij do drzewa”
Aktywność poranna y zabawa w parach – rozwijanie wrażliwości f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
MAŁY i popołudniowa y zabawa ruchowa ze śpiewem „Idzie stonoga” f aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
ze śpiewem (I 5; IV 7)
czuciowej
I 5, 9; IV 7
prawidłową artykulację (I 9)
ćwiczenia poranne: Zestaw XVI
Środa I DUŻY PREZENT y y y zabawa dydaktyczna „Jaka to zabawka?” f próbuje skakać obunóż z ominięciem przeszkody
(I 5)
zabawa ruchowa „Skoki przez drabinkę”
y zabawa logopedyczna „Wiatr”