Page 148 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 148

146  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     y  zabawa „Niewidzialne prezenty” –   f   grupuje obiekty zgodnie z kryterium wielkości
                                                                        (IV 12)
                                      odgadywanie nazwy prezentu opisanego
                  IV 7, 12           y  zabawa dydaktyczna „Mały i duży”   f   stosuje określenia wielkości: mały – duży (IV 12)
                                      przez N. różnymi środkami wyrazu
               MAŁY I DUŻY PREZENT   y y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 24   f   rozpoznaje w zabawach różne elementy muzy-
                                                                          podejmuje zabawy rytmiczne przy akompania-
                                                                       f
                                                                        mencie dowolnego instrumentu muzycznego
                                                                        (IV 7)
                                      zabawa ruchowa „Mały – duży”
                                      zabawa – muzyczna opowieść „Choinki
                                                                        ki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wy-
                                      w lesie”
                                                                        sokości dźwięku (IV 7)
                                      choineczki (CD)
                                                                        poznane piosenki (IV 7)
                                      zabawy rytmiczne
                                     y y  słuchanie i nauka piosenki My jesteśmy   f   śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi
               Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Slalom”  f   odróżnia rejestr dźwięków wydobywanych na
                                                                        pianinie: niski i wysoki (IV 7)
                  I 5                y  zabawa bieżna „Rozgrzewka na śniegu”
                                                                       f   biega swobodnie – reaguje zmianą kierunku na
                                                                        sygnał (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Wąż”          f   potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem: staje
                                                                        w rzędzie, tworząc pociąg, a potem ustawiając
                  i popołudniowa     y y y  zabawa dydaktyczna „Tak – nie”   f   uważnie słucha poleceń N. (III 8)
                  I 5, 9; III 5, 8; IV 7
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XVI
                                                                        się jedno za drugim (I 5; III 5)
               ŁAŃCUCH CHOINKOWY  Zajęcia główne  y y y  zabawa logopedyczna „Minki”  f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 8; IV 7)
                                      zabawa ruchowa „Figury woskowe” –
                                      ćwiczenie reakcji na sygnał
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa bieżna „Samoloty”
                                                                        prawidłową artykulację (I 9)
                                                                          próbuje wykonywać prace plastyczne zgodnie ze
                                                                       f
                                      zabawa „Dziecięcy łańcuch”
                                                                        wzorem (IV 8)
                  II 3, 4; III 5; IV 8, 12
                                      kolorowego papieru
                                                                        (III 5)
                                      dekorowanie choinki
                                     y y  wykonanie choinkowego łańcucha z pasków   f   uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki
                                                                          czerpie radość z efektów wspólnie wykonanej
                                                                       f
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa ruchowa w parach „Zaprzęgi”  f   odgaduje, który spośród prezentowanych
                                      zabawa dydaktyczna „Czego brakuje?”
                                                                        pracy (II 3, 4; III 5)
                                                                        przedmiotów został schowany (IV 12)
                                      wspólne lepienie bałwana
                  I 6; IV 19
                                     y
                                                                       f   poznaje właściwości śniegu w czasie zabawy na
                                                                        powietrzu (I 6; IV 19)
                  Aktywność poranna   y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki”  f   próbuje wycinać nożyczkami dowolne kształty
                  i popołudniowa     y  zabawa manualna                 (I 7)
                  I 6, 7, 9; IV 19   y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVI  f   stara się prawidło trzymać nożyczki (I 7, 9)
                                     y y y  ćwiczenie oddechowe        f   aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
                                      zabawa ruchowa naśladowcza
                                                                        prawidłowy oddech (I 9)
               ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA  Zajęcia główne  y y  ozmowa na temat wysyłania do bliskich   f   słucha uważnie opowiadań N. o tradycjach zwią-
                                      zabawa plastyczna „Aniołek” – modelowanie
                                                                          tworzy proste prace przestrzenne z masy solnej
                                                                       f
                                                                        (I 6, IV 19)
                                      aniołka z masy solnej
                                      r
                                                                        zanych ze świętami Bożego Narodzenia (III 8)
                  II 9; III 8, 9; IV 2, 8
                                      kartek świątecznych z życzeniami
                                                                          stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich
                                                                       f
                                      prezentacja świątecznych pocztówek; opi-
                                                                        potrzebach i odczuciach (III 9)
                                      sywanie ich wyglądu, odczytywanie życzeń
                                      zabawa słowna „Redagowanie świątecznych
                                     y
                                                                        (II 9)
                                      życzeń”                          f   wie, że inni ludzie także mają swoje potrzeby
                                                                          układa krótkie życzenia świąteczne z pomocą N.
                                                                       f
               Piątek                y y  praca plastyczna „Wyklejanie aniołka”  f   ozdabia według własnego pomysłu pracę pla-
                                                                        (IV 2)
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVI
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa słuchowa „Skąd słychać gwizdek?”   styczną (szablon) różnorodnym materiałem z wy-
                  I 5                y  zabawa rzutna „Piłka parzy”     korzystaniem kleju (IV 8)
                                                                       f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych or-
                                                                        ganizowanych przez N. w sali i w ogrodzie (I 5)
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153