Page 148 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 148
146 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa „Niewidzialne prezenty” – f grupuje obiekty zgodnie z kryterium wielkości
(IV 12)
odgadywanie nazwy prezentu opisanego
IV 7, 12 y zabawa dydaktyczna „Mały i duży” f stosuje określenia wielkości: mały – duży (IV 12)
przez N. różnymi środkami wyrazu
MAŁY I DUŻY PREZENT y y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 24 f rozpoznaje w zabawach różne elementy muzy-
podejmuje zabawy rytmiczne przy akompania-
f
mencie dowolnego instrumentu muzycznego
(IV 7)
zabawa ruchowa „Mały – duży”
zabawa – muzyczna opowieść „Choinki
ki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wy-
w lesie”
sokości dźwięku (IV 7)
choineczki (CD)
poznane piosenki (IV 7)
zabawy rytmiczne
y y słuchanie i nauka piosenki My jesteśmy f śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Slalom” f odróżnia rejestr dźwięków wydobywanych na
pianinie: niski i wysoki (IV 7)
I 5 y zabawa bieżna „Rozgrzewka na śniegu”
f biega swobodnie – reaguje zmianą kierunku na
sygnał (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Wąż” f potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem: staje
w rzędzie, tworząc pociąg, a potem ustawiając
i popołudniowa y y y zabawa dydaktyczna „Tak – nie” f uważnie słucha poleceń N. (III 8)
I 5, 9; III 5, 8; IV 7
ćwiczenia poranne: Zestaw XVI
się jedno za drugim (I 5; III 5)
ŁAŃCUCH CHOINKOWY Zajęcia główne y y y zabawa logopedyczna „Minki” f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 8; IV 7)
zabawa ruchowa „Figury woskowe” –
ćwiczenie reakcji na sygnał
aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
f
zabawa ruchowa bieżna „Samoloty”
prawidłową artykulację (I 9)
próbuje wykonywać prace plastyczne zgodnie ze
f
zabawa „Dziecięcy łańcuch”
wzorem (IV 8)
II 3, 4; III 5; IV 8, 12
kolorowego papieru
(III 5)
dekorowanie choinki
y y wykonanie choinkowego łańcucha z pasków f uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki
czerpie radość z efektów wspólnie wykonanej
f
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y zabawa ruchowa w parach „Zaprzęgi” f odgaduje, który spośród prezentowanych
zabawa dydaktyczna „Czego brakuje?”
pracy (II 3, 4; III 5)
przedmiotów został schowany (IV 12)
wspólne lepienie bałwana
I 6; IV 19
y
f poznaje właściwości śniegu w czasie zabawy na
powietrzu (I 6; IV 19)
Aktywność poranna y zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki” f próbuje wycinać nożyczkami dowolne kształty
i popołudniowa y zabawa manualna (I 7)
I 6, 7, 9; IV 19 y ćwiczenia poranne: Zestaw XVI f stara się prawidło trzymać nożyczki (I 7, 9)
y y y ćwiczenie oddechowe f aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących
zabawa ruchowa naśladowcza
prawidłowy oddech (I 9)
ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA Zajęcia główne y y ozmowa na temat wysyłania do bliskich f słucha uważnie opowiadań N. o tradycjach zwią-
zabawa plastyczna „Aniołek” – modelowanie
tworzy proste prace przestrzenne z masy solnej
f
(I 6, IV 19)
aniołka z masy solnej
r
zanych ze świętami Bożego Narodzenia (III 8)
II 9; III 8, 9; IV 2, 8
kartek świątecznych z życzeniami
stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich
f
prezentacja świątecznych pocztówek; opi-
potrzebach i odczuciach (III 9)
sywanie ich wyglądu, odczytywanie życzeń
zabawa słowna „Redagowanie świątecznych
y
(II 9)
życzeń” f wie, że inni ludzie także mają swoje potrzeby
układa krótkie życzenia świąteczne z pomocą N.
f
Piątek y y praca plastyczna „Wyklejanie aniołka” f ozdabia według własnego pomysłu pracę pla-
(IV 2)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVI
Zajęcia w ogrodzie y zabawa słuchowa „Skąd słychać gwizdek?” styczną (szablon) różnorodnym materiałem z wy-
I 5 y zabawa rzutna „Piłka parzy” korzystaniem kleju (IV 8)
f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych or-
ganizowanych przez N. w sali i w ogrodzie (I 5)