Page 154 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 154

152  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



            1 .   Mikołaj, Mikołaj          2 .   Mikołaj, Mikołaj


              jedzie samochodem,              lat ma już bez liku,
              bo gdzieś zgubił saneczki       a prezenty dziś wiezie
              w tę mroźną pogodę .            dzieciom w bagażniku .
                    Ref .  Hu hu ha! Tra la la!         Ref .   Hu hu ha…
                       Co to za Mikołaj!
                       Hu hu ha! Tra la la!
                       Co to za Mikołaj!


          5.  Nauka piosenki Mikołaj (jedzie samochodem). Po wysłuchaniu nagrania N. omawia z dziećmi słowa piosenki. Następ-
            nie proponuje naukę jej refrenu. Na słowach: Hu hu ha! dzieci tupią na przemian nogami, na: Tra la la! klaszczą trzy ra-
            zy w ręce, a na słowach: Co to za Mikołaj! łapią się za głowę i kiwają nią w geście zdziwienia. Wszystkie ruchy najpierw
            prezentuje N., a dzieci go naśladują.
          6.  Na zakończenie zajęć N. proponuje dzieciom zabawę do piosenki Samochody (CD), aby poczuły się tak jak Mikołaj
            jadący do nich z prezentami (zob. tydzień 6, scenariusz zajęć umuzykalniających).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Lepimy bałwana”. Dzieci wspólnie z N. lepią ze śniegu bałwana. Następnie wymyślają dla niego wesołe imię.
             x Zabawa rzutna „Rzucamy do celu”. Dzieci rzucają śnieżkami (piłeczkami) do ustalonego celu, np.: drzewa.




                              t
          CZWARTEK   emat:  Czapka Mikołaja.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słowna „Rozpoznaj dźwięk” – rozwijanie percepcji słuchowej. Zabawa
          dydaktyczna „Układanka” – układanie obrazków z części – rozwijanie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIII.
          Zabawa na czworakach „Renifery pędzą po Świętego Mikołaja”. Obrazek z kółek „Mikołaj” – wyklejanie postaci Mikołaja
          z gotowych elementów (kół). Zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 7, 8, 11, 12

          Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, poznawcza, językowa – czapka Mikołaja. Słuchanie wiersza Doroty Gellner
          Orszak mikołajowy. Rozmowa na temat treści wiersza. Zabawa plastyczna „Mikołajowe czapeczki” – ozdabianie czapeczek
          według własnego pomysłu. Zabawa ruchowa naśladowcza do piosenki Mikołaj (jedzie samochodem).
            obszary z podstawy programowej: III 8; IV 2, 3, 7, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z piłką. Zabawa ruchowa z elementem toczenia „Kula śnieżna”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, IV 12


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa słowna „Rozpoznaj dźwięk”. N. włącza nagrania różnych dźwięków, np.: śpiewu ptaków, dzwonków sań, pukania
            do drzwi, klaksonu samochodu. Zadaniem dzieci jest je rozpoznać i nazwać. Rozwijanie percepcji słuchowej.
             x Zabawa dydaktyczna „Układanka”. Dzieci układają obrazki pocięte przez N. na kilka części. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa na czworakach „Renifery pędzą po Świętego Mikołaja” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Obrazek z kółek „Mikołaj”. N. rozdaje dzieciom wcześniej przygotowane szablony kółek różnej wielkości i różnego koloru.
            Prosi o ułożenie z nich twarzy Mikołaja w czapce. Gotowe prace dzieci naklejają na kartkach A4 lub A3.
             x Zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159