Page 157 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 157

TYDZIEŃ 14  •  Teatrzyk przedszkolaka  •  155




            TYDZIEŃ 14    Teatrzyk przedszkolaka




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat:  Spotkanie w teatrze.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słowna „Jestem wesoły, kiedy…”. Zabawa „Co się zmieniło?” – ćwicze-
            nie spostrzegawczości wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIV. Zabawa słowna „Układamy opowiadanie” – rozwijanie
            mowy i myślenia. Zabawa „Skojarzenia” – rozwijanie twórczego myślenia. Zabawa ruchowa „Jestem słoniem”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 12

            Zajęcia główne: Aktywności: językowa, poznawcza, ekspresyjna, kulturalna, ruchowa – spotkanie w teatrze. Przy-
            pomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren przedszkola.Wycieczka do teatru (domu
            kultury) w celu zapoznania dzieci z pojęciami: widownia, scena, kurtyna, aktor, sztuka teatralna, spektakl, przedstawienie,
            rola. Rozmowa na temat tego, jak należy zachowywać się w teatrze. Zorganizowanie teatrzyku w sali przedszkolnej. Zabawa
            w teatr. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIV.
              obszary z podstawy programowej: III 4, 5, 7, 8, 9; IV 1, 2, 5, 7

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa rzutna z piłką. Zabawa ruchowa z parasolami „Pod parasolem”.
              obszary z podstawy programowej: I 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa słowna „Jestem wesoły, kiedy…”. Dzieci siedzą w kręgu. Kolejno kończą zdanie rozpoczęte przez N.: Jestem
              wesoły, kiedy…
              x Zabawa „Co się zmieniło?”. Dzieci siedzą w kole. Jedno wychodzi z sali, a pozostałe zmieniają coś w swoim wyglądzie.
              Gdy dziecko wróci do sali, zgaduje, co się zmieniło.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa słowna „Układamy opowiadanie”. Dzieci kolejno rozwijają dowolne opowiadanie rozpoczęte przez N. Każde
              dziecko dopowiada po jednym zdaniu. (Zdania mogą być abstrakcyjne). Rozwijanie mowy i myślenia.
              x Zabawa „Skojarzenia”. N. prezentuje obrazek i pyta dzieci, z czym im się on kojarzy. Ilustracje mogą przedstawiać
              dowolne przedmioty, zwierzęta, krajobrazy. Dzieci podają swoje skojarzenia. Rozwijanie twórczego myślenia.
              x Zabawa ruchowa „Jestem słoniem”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na sygnał N. zaczynają naśladować poruszanie się
              słoni – chodzą ciężko z uniesioną do góry jedną ręką (trąbą).



            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: językowa, poznawcza, ekspresyjna, kulturalna, ruchowa.
            Temat: Spotkanie w teatrze.
            Cele:
              p

              oznawanie teatru i obowiązujących w nim zasad zachowania

              p
              oznanie pojęć związanych z teatrem

              ozwijanie ekspresji twórczej: słownej i ruchowej
              r
              ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

              r
                Pomoce: przedmioty potrzebne do przygotowania w sali teatrzyku (np.: koc, lampa, 2 wysokie krzesła), duża ilu-
                stracja sceny teatralnej, kukiełki, pacynki.
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162