Page 131 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 131
TYDZIEŃ 11 • Scenariusze zajęć realizowane metodą projektu • 129
Sposób Zadania osoby Osoba
dokumentacji dokumentującej odpowiedzialna
Temat Planowane wydarzenia, propozycje (zdjęcia, rysunki, (np. przygotowanie za zadanie
zajęć z dziećmi
dnia y Lepienie kota z plasteliny, nazywanie poszczególnych opisy) ilustracji) (wydarzenie)
2. Pogłaszcz kotka y Zabawa ruchowa „Dogoń kotka” (zob. Zestawy gier
części ciała – tułów, głowa, łapy, ogon.
i zabaw ruchowych) – odmiana zabawy „Dogoń
wróbelka”.
y Wycieczka do sklepu zoologicznego; rozmowa y Zdjęcia, albumy y Zorganizowanie y N.
ze sprzedawcą (ekspertem). o małych zwierzę- wycieczki y Dzieci.
y Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy tach hodowanych do sklepu y Ekspert.
ćwiczeń porannych). w domach. zoologicznego.
y Oglądanie zdjęć, albumów o małych zwierzętach y Prezentacja y Przygotowanie
hodowanych w domach (chomikach, myszkach, my- multimedialna zdjęć, albumów
szoskoczkach, królikach, szczurach, świnkach mor- na temat zwierząt. o małych zwierzę-
skich, żółwiach). Rozmowa na temat ich wyglądu, y Prace plastyczne tach hodowanych
w domach.
trybu życia, sposobu odżywiania się. y Zdjęcia y Przygotowanie
dzieci.
3. Zwierzęta domowe y Spotkanie z ekspertem (rodzicem lub inną osobą), działania dzieci. y Zaproszenie
Praca plastyczna „Żółw” – KA, k. 5. Dzieci wyjmu-
y
ją szablon żółwia. Wyklejają jego skorupę kawałka-
dokumentujące
materiałów do
mi papieru kolorowego. Następnie składają żółwia
wykonania pracy
na pół, żeby stał.
plastycznej.
który opowiada o przyniesionym zwierzęciu. Dzie-
eksperta.
ci zadają pytania, słuchają ciekawostek na jego temat.
y Oglądanie prezentacji multimedialnej na temat zwie-
rząt domowych, którym poświęcone są zajęcia lub
tylko niektórych z nich.
y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
y Zabawa ruchowa „Pchełki” (zob. Zestawy gier i za-
baw ruchowych).
y Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwi- y Zdjęcia dokumen- y Przygotowanie y N.
czeń porannych). tujące działania zdjęć, albumów y Dzieci.
y Oglądanie zdjęć, albumów o ptakach, które można dzieci. oraz prezentacji y Ekspert.
hodować w domu (papugach, kanarkach). y Prezentacja multimedialnej
na temat ptaków
Oglądanie prezentacji multimedialnej o ptakach
multimedialna.
y
4. Skrzydlaci przyjaciele y Spotkanie z ekspertem – ornitologiem lub hodowcą ptaków hodowa- y Zaproszenie
Albumy na temat
hodowanych
hodowanych w domach (sposobie opieki nad nimi, y
ciekawostkach na ich temat).
w domach.
nych w domach.
eksperta (ornitolo-
ptaków. Dzieci zadają pytania dotyczące interesują-
cych je kwestii.
ga lub hodowcy
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ptaków).
y
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
y Zabawa ruchowa „Spacer sikorek” – odmiana zaba-
wy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier
i zabaw ruchowych).
y Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwi- y Zdjęcia, albumy y Przygotowanie y N.
5. Kolorowe rybki y Oglądanie prezentacji multimedialnej o różnych Prezentacja multi- medialnej oraz y Ekspert.
czeń porannych).
Dzieci.
prezentacji multi-
o rybach akwario-
y
wych.
zdjęć i albumów na
gatunkach ryb akwariowych oraz na temat sposobów y
dbania o nie.
ryb akwariowych.
wych.
y Oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwariowych. medialna na temat temat ryb akwario-