Page 127 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 127
TYDZIEŃ 11 • Mój przyjaciel zwierzak • 125
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na temat ryb akwariowych, sposobów dbania o akwarium. Dzieci dzielą się swoimi informacjami. Wypowia-
dają się na temat zdjęć prezentowanych przez N.
2. Zabawa plastyczna „Rybki akwariowe”. Dzieci malują farbami kontury ryb. Gdy wyschną, wycinają je i naklejają
na duży arkusz papieru, na którym narysowane jest akwarium. Domalowują wodę i naklejają przygotowane przez N.
(np. z krepiny) roślinki akwariowe. Praca w grupach.
3. Zabawa dydaktyczna „Co jedzą zwierzęta?”. N. rozkłada obrazki przedstawiające różne zwierzęta domowe i ich
pokarm. Zadaniem dzieci jest połączyć dane zwierzę z tym, co lubi ono jeść, np.: kot – miseczka z mlekiem,
pies – kość, papuga – ziarno, żółw – liść sałaty, rybki – suchy pokarm, świnka morska – marchewka.
4. Rozmowa podsumowująca zajęcia w tym tygodniu. N. zadaje pytania: Co wam się podobało (nie podobało) na zajęciach
w tym tygodniu? Dlaczego? Jakie zwierzątko chcielibyście mieć domu? Jak byście się nim opiekowali? Jak byście je nazwali?
5. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Dowolne zabawy według upodobań dzieci. N. zwraca uwagę na ich bezpieczeństwo.
x Zabawa „Bieg slalomem”. Dzieci ustawiają się jedno za drugim. Na znak N. biegną slalomem między ustawionymi
w rzędzie pachołkami.