Page 127 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 127

TYDZIEŃ 11  •  Mój przyjaciel zwierzak  •  125



            Przebieg zajęć:
            1.  Rozmowa na temat ryb akwariowych, sposobów dbania o akwarium. Dzieci dzielą się swoimi informacjami. Wypowia-
              dają się na temat zdjęć prezentowanych przez N.
            2.  Zabawa plastyczna „Rybki akwariowe”. Dzieci malują farbami kontury ryb. Gdy wyschną, wycinają je i naklejają
              na duży arkusz papieru, na którym narysowane jest akwarium. Domalowują wodę i naklejają przygotowane przez N.
              (np. z krepiny) roślinki akwariowe. Praca w grupach.
            3.  Zabawa dydaktyczna „Co jedzą zwierzęta?”. N. rozkłada obrazki przedstawiające różne zwierzęta domowe i ich
              pokarm. Zadaniem dzieci jest połączyć dane zwierzę z tym, co lubi ono jeść, np.: kot –  miseczka z mlekiem,
              pies –  kość, papuga –  ziarno, żółw –  liść sałaty, rybki –  suchy pokarm, świnka morska –  marchewka.
            4.  Rozmowa podsumowująca zajęcia w tym tygodniu. N. zadaje pytania: Co wam się podobało (nie podobało) na zajęciach
              w tym tygodniu? Dlaczego? Jakie zwierzątko chcielibyście mieć domu? Jak byście się nim opiekowali? Jak byście je nazwali?
            5.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Dowolne zabawy według upodobań dzieci. N. zwraca uwagę na ich bezpieczeństwo.
              x Zabawa „Bieg slalomem”. Dzieci ustawiają się jedno za drugim. Na znak N. biegną slalomem między ustawionymi
              w rzędzie pachołkami.
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132