Page 122 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 122

120  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



            r

            ozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

            p
            ogłębianie doświadczeń manualnych.
               Pomoce: prezentacja multimedialna na temat kotów, tekst bajki o Kocie w butach plastelina, KP1.
          Przebieg zajęć:
          1.  Oglądanie prezentacji multimedialnej na temat kotów (ras, sposobów odżywiania się, opieki nad nimi, zwyczajów,
            ciekawostek na ich temat).
          2.  Spotkanie z rodzicem lub inną osobą, która ma kota w domu. Dzieci zadają pytania dotyczące opieki nad zwierzęciem.
          3.  Wykonanie ćwiczenia –  KP1, k. 14. Dzieci kończą rysować kotka, dorysowują mu wąsy, kolorują rysunek.
          4.  Wysłuchanie bajki opowiadanej przez N. o Kocie w butach. Rozmowa z N. na temat przygód bajkowego kota.
          5.  Lepienie kota z plasteliny, nazywanie poszczególnych części ciała zwierzęcia (tułów, głowa, łapy, ogon).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Pomniki”. Dzieci biegają swobodnie po ogrodzie. Na hasło N.: Pomniki! stają bez ruchu, a po chwili
            znów zaczynają biegać.
             x Spacer wokół przedszkola –  prowadzenie obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie, swobodne rozmowy z N.



          ŚRODA   emat: Zwierzęta domowe.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa przy muzyce. Zabawa „Ręka – noga” – rozwijanie koordyna-
          cji wzrokowo-słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XI. Zabawa ruchowa „W tunelu”. Zabawa ruchowa „Pająk
          i muchy”. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 7

          Zajęcia główne:    ▶  1. Aktywności: poznawcza, matematyczna, plastyczna, przyrodnicza – zwierzęta domowe. Omó-
          wienie zasad bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola. Wycieczka do sklepu zoologicznego. Rozmowa ze sprze-
          dawcą na temat małych zwierząt hodowanych w domach. Oglądanie zdjęć, albumów o zwierzętach domowych. Rozmowa
          na temat ich wyglądu, trybu życia, sposobu odżywiania się. Praca plastyczna „Żółw” – wyjmowanie sylwety z wytłoczonej
          kartki, wyklejanie skorupy kawałkami papieru kolorowego. Składanie sylwety na pół – nadanie jej formy przestrzennej.
          Zabawa matematyczna „Zwierzęce rytmy” – rozwijanie umiejętności układania rytmu. Zabawa matematyczna „Tyle, ile” –
          rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczebności na oko.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – piesek Tereski.
          Nauka piosenki Piesek Tereski. Zabawy rytmiczne – kształtowanie wyobraźni ruchowej, rozwijanie spostrzegawczości
          i zmysłu obserwacji.
            obszary z podstawy programowej: III 1, 4, 5, 8; IV 1, 7, 8, 12, 13, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Dowolne zabawy w ogrodzie. Zabawa ruchowa równoważna „Skakanka”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ruchowa przy muzyce. Dzieci poruszają się w rytm muzyki (bieg, podskoki z nogi na nogę, marsz).
             x Zabawa „Ręka –  noga”. Dzieci wykonują ruchy zgodnie z poleceniami N., np.: jedna ręka do przodu, jedna noga do tyłu,
            obie ręce do przodu. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa „W tunelu”. Chłopcy stają naprzeciwko siebie w 2 rzędach i chwytają się za ręce. Dziewczynki prze-
            chodzą pod nim na czworakach. Potem dzieci zamieniają się rolami.
             x Zabawa  ruchowa  „Pająk  i  muchy”. Jedno  dziecko-pająk  zajmuje miejsce  w  wyznaczonej  w  rogu sali  sieci.
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127