Page 124 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 124

122  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



            pauza –  pieski siusiają, podnosząc tylną nogę zgiętą w kolanie i utrzymując równowagę
            hasło Siad!  – dzieci siadają jak psy, tj. klękają z dłońmi opartymi o podłogę przed kolanami, w lekkim pochyleniu
            hasło Daj głos! – dzieci szczekają głośno Hau, hau! (Tę komendę N. wydaje po komendzie Siad!, ponieważ łatwiej jest
            szczekać na siedząco).
          3.  Słuchanie piosenki Piesek Tereski (CD). N. opowiada dzieciom, że jego mała sąsiadka, Tereska, niedawno dostała
            w prezencie szczeniaczka (małego pieska). Pokazuje dzieciom zabawkę i prosi, żeby uważnie posłuchały piosenki.
            Śpiewając, pokazuje wymienione w piosence części ciała pieska.


                Piesek Tereski


            Słowa i muzyka: Joanna Tylek-Bernat
                      F            B    F        F            B    F      B              F



                                                  -
                                                                                   -
                   1. Ma -  a  Te -  re -  ska  do sta -  a   pie -  ska.  Aten piesek hau! hau! hau!
                   C   C 7    F              B                F              C      C 7      F

                  czte -  ry   a -  pymia .  A   ten piesek  hau! hau! hau!  czte ry  a -  py  mia .
                                                                                -
                                                       -
            Mała Tereska dostała pieska .
            A ten piesek –  hau! hau! hau! –
            * cztery łapy miał .
            A ten piesek –  hau! hau! hau! –
            * cztery łapy miał .

            * W kolejnych zwrotkach śpiewamy: 2) krótkie uszy miał, 3) z tyłu ogon miał, 4) czarne oczka miał, 5) mokry nosek miał,
            6) duże łaty miał, 7) kotka złapać chciał.



            Po pierwszym wysłuchaniu utworu N. pyta, czy maskotka jest taka sama, jak piesek z piosenki. Jeżeli się różni, dzieci
            wskazują te różnice.
          4.  Nauka piosenki Piesek Tereski (CD). Ponieważ piosenka ma bardzo łatwy tekst, dzieci szybko go zapamiętają. N. poma-
            ga im wymieniać poszczególne części ciała pieska, wskazując je na maskotce.
          5.  N. pyta dzieci, czy zapamiętały, ile łap, uszu, łat itd. ma piesek. Dzieci wymieniają: 1 ogon, nos, 2 uszka, oczka, 3 łatki, 4 łapy.
          6.  Zabawa do piosenki Piesek Tereski. N. wyjaśnia dzieciom końcowe słowa piosenki: a ten piesek… kotka złapać chciał,
            mówiąc, że pieski lubią gonić koty. Następnie proponuje zabawę.
            Jedno z dzieci zostaje pieskiem Tereski, a drugie kotkiem. Pozostałe, wraz z dzieckiem-kotem, tworzą koło, do którego
            wchodzi dziecko-piesek. Wszystkie dzieci śpiewają piosenkę Piesek Tereski, a dziecko-piesek pokazuje na sobie kolej-
            no, gdzie ma: uszy, ogon (przytyka do dolnej części pleców dłoń i macha nią jak ogonem), oczy, nos, łaty (rysuje je np.
            na brzuchu). Po ostatnich słowach: kotka złapać chciał dziecko-kot zaczyna uciekać wokół koła, po jego zewnętrznej
            stronie, a dziecko-piesek próbuje złapać kolegę, startując ze środka koła. (Aby dzieci łatwiej zrozumiały zasady zabawy,
            w pierwszym jej przebiegu kotkiem lub pieskiem zostaje N.).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Dowolne zabawy w ogrodzie. N. zwraca uwagę na bezpieczeństwo dzieci.
             x Zabawa ruchowa „Skakanka”. Dzieci chodzą po rozłożonych na ziemi skakankach. Doskonalenie koordynacji ruchowej,
            umiejętności chodzenia po ograniczonej powierzchni.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129