Page 129 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 129

TYDZIEŃ 11  •  Scenariusze zajęć realizowane metodą projektu  •  127



            II. REALIZACJA PROJEKTU

                                                                 Sposób        Zadania osoby      Osoba
                                                              dokumentacji     dokumentującej   odpowiedzialna
             Temat       Planowane wydarzenia, propozycje    (zdjęcia, rysunki,   (np. przygotowanie   za zadanie
             dnia                zajęć z dziećmi                 opisy)           ilustracji)   (wydarzenie)
                   y  Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy   y  Rysunki dzieci.  y  Przygotowanie   y  N.
                     ćwiczeń porannych).                    y  Zdjęcia dokumen-  konturowych ry-  y  Dzieci.
                   y  Oglądanie zdjęć, albumów o psach. Rozmowa na   tujące działania   sunków psów   y  Ekspert.
                     temat ich wyglądu (koloru i długości sierści, wiel-  dzieci.  do kolorowania.
                     kości), rozpoznawanie ras.             y  Prezentacja multi-  y  Zorganizowanie
                   y  Wycieczka do pobliskiego schroniska dla zwierząt   medialna na temat   wycieczki do
                     (zaniesienie karmy i innych przedmiotów potrzeb-  psów.   schro niska i spo-
                     nych zwierzętom). Rozmowa z ekspertem – opieku-  y  Albumy o psach.  tkania z ekspertem
                     nem zwierząt w schronisku.                                – opiekunem
                   y  Kolorowanie rysunków konturowych przedstawia-            zwierząt.
                     jących różne gatunki psów.                              y  Zorganizowanie
                   y  Oglądanie prezentacji multimedialnej na temat psów       zbiórki przedmio-
                     (ich zachowania, zwyczajów, opieki nad nimi).             tów i karmy dla
                   y  Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej             psów ze schroni-
                     O Jasiu i Pikusiu.                                        ska.
                                                                             y  KP1, k. 13.
                    O Jasiu i Pikusiu                                          Przygotowanie
                    Mały kundelek Pikuś siedzi pod drzwiami. Wstaje,         y  prezentacji
                    znowu siada. Ogonkiem macha na wszystkie stro-             multimedialnej.
                    ny: stuk w podłogę, stuk w drzwi. Hau, hau, szczeka
                    na tatusia. Już powinni wychodzić po Jasia do
                    przedszkola. Ale smycz gdzieś się zapodziała.
                      – O, jest! – woła tatuś. I wyciąga smycz z pudeł-
                    ka na klocki.
                1. Mój przyjaciel pies  i skrzeczy:
                      Wychodzą przed dom, a na płocie siedzi sroka
                      – Spóźnialscy, spóźnialscy! – Poderwała się i leci
                    nad nimi. Pikuś udaje, że sroki nie widzi, a chętnie
                    by na nią powarczał. Trzeba się spieszyć, spieszyć.
                    Nawet nie obwąchuje ulubionych miejsc, bo prze-
                    cież Jaś czeka. W końcu docierają na miejsce.
                    A sroka razem z nimi.
                      Wszystkie dzieci chcą się przywitać z pieskiem.
                      – Nie wolno zaczepiać obcych psów, hau, hau
                    – oburza się Pikuś.
                      – Nie wolno, nie wolno – przedrzeźnia sroka.
                      Piesek podskakuje na tylnych łapach, żeby lepiej
                    widzieć, hopsasa. Ale przypięta do słupka smycz
                    na wysokie skoki nie pozwala.
                      Wreszcie tatuś przyprowadza Jasia. Pikuś, choć
                    mu tego nie wolno, jęzorkiem mlask, mlask w nos
                    i policzki na powitanie. Jaś głaszcze czarny, kudłaty
                    łebek pieska.
                      – Jak to się witają, jakby sto lat się nie widzieli –
                    skrzeczy sroka i odlatuje na swój płot.
                      Cała trójka wesoło maszeruje do domu. Prze-
                    chodzą przez park, w którym można wspaniale
                    spędzić czas. Jaś chowa się za drzewami, a Pikuś go
                    szuka i zawsze znajduje. Potem chłopczyk bawi się
                    w sadzenie drzew i zakopuje leżące na ziemi kasz-
                    tany i żołędzie. Piesek myśli, że to kolejna zabawa
                    w chowanego, odkopuje więc kasztany i zadowo-
                    lony przynosi swojemu przyjacielowi.
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134