Page 126 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 126
124 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Spacer sikorek” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa plastyczna – rysowanie kolorową kredą na płytach chodnikowych. Swobodne rozmowy z N.
PIĄTEK emat: Kolorowe rybki.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwariowych. Swobodne wypowiedzi dzieci.
Ćwiczenie plastyczne „Przyjaciel Trampolinka” – nalepianie naklejki na kartce i dorysowywanie obok dowolnego zwierzątka
– przyjaciela Trampolinka. Ćwiczenia poranne: Zestaw XI. Zabawa ruchowa „Piłeczki”. Zabawa manualna – układanie do-
wolnych kształtów ze sznurków. Samorzutne wypowiedzi dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zwrócenie
uwagi na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.
obszary z podstawy programowej: IV 12, 18
Zajęcia główne: Aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, ruchowa – kolorowe rybki. Rozmowa na temat
ryb akwariowych, sposobów dbania o akwarium. Wypowiadanie się na temat prezentowanych ilustracji. Zabawa plastycz-
na „Rybki akwariowe” – malowanie farbami konturów ryb. Wycinanie ich i naklejanie na dużym arkuszu papieru, na któ-
rym narysowane jest akwarium. Uzupełnienie elementów akwarium – praca w grupach. Zabawa dydaktyczna „Co jedzą
zwierzęta?” – dobieranie obrazków w logiczne pary: zwierzę – jego pokarm. Rozmowa podsumowująca zajęcia w tym ty-
godniu. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI.
obszary z podstawy programowej: I 7; III 3, 5; IV 1, 8, 12
Zajęcia w ogrodzie: Dowolne zabawy według upodobań dzieci. Zabawa bieżna „Bieg slalomem”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwariowych. Swobodne wypowiedzi dzieci.
x Ćwiczenie plastyczne „Przyjaciel Trampolinka”. Dzieci rysują na kartce dowolne zwierzątko – przyjaciela Trampolinka.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa „Piłeczki” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa manualna – układanie dowolnych kształtów ze sznurków (sznurówek, skakanek). Samorzutne wypowiedzi dzieci.
x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania
i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, ruchowa.
Temat: Kolorowe rybki.
Cele:
p
ogłębianie wiedzy na temat ryb akwariowych
r
ozwijanie umiejętności malowania, wycinania, naklejania
r
ozwijanie mowy i myślenia
kształtowanie umiejętności zgodnej pracy w grupie.
Pomoce: zdjęcia, albumy o rybach akwariowych, duże arkusze papieru z narysowanym akwarium, farby, nożycz-
ki, klej, rośliny akwariowe z krepiny, obrazki (zdjęcia) przedstawiające różne zwierzęta domowe i ich pokarm.