Page 126 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 126

124  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Spacer sikorek” –  odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa plastyczna – rysowanie kolorową kredą na płytach chodnikowych. Swobodne rozmowy z N.




          PIĄTEK   emat: Kolorowe rybki.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwariowych. Swobodne wypowiedzi dzieci.
          Ćwiczenie plastyczne „Przyjaciel Trampolinka” – nalepianie naklejki na kartce i dorysowywanie obok dowolnego zwierzątka
          – przyjaciela Trampolinka. Ćwiczenia poranne: Zestaw XI. Zabawa ruchowa „Piłeczki”. Zabawa manualna – układanie do-
          wolnych kształtów ze sznurków. Samorzutne wypowiedzi dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zwrócenie
          uwagi na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.
            obszary z podstawy programowej: IV 12, 18

          Zajęcia główne: Aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, ruchowa – kolorowe rybki. Rozmowa na temat
          ryb akwariowych, sposobów dbania o akwarium. Wypowiadanie się na temat prezentowanych ilustracji. Zabawa plastycz-
          na „Rybki akwariowe” – malowanie farbami konturów ryb. Wycinanie ich i naklejanie na dużym arkuszu papieru, na któ-
          rym narysowane jest akwarium. Uzupełnienie elementów akwarium – praca w grupach. Zabawa dydaktyczna „Co jedzą
          zwierzęta?” – dobieranie obrazków w logiczne pary: zwierzę – jego pokarm. Rozmowa podsumowująca zajęcia w tym ty-
          godniu. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI.
            obszary z podstawy programowej: I 7; III 3, 5; IV 1, 8, 12

          Zajęcia w ogrodzie: Dowolne zabawy według upodobań dzieci. Zabawa bieżna „Bieg slalomem”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwariowych. Swobodne wypowiedzi dzieci.
             x  Ćwiczenie plastyczne „Przyjaciel Trampolinka”. Dzieci rysują na kartce dowolne zwierzątko –  przyjaciela Trampolinka.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa „Piłeczki” –  odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa manualna –  układanie dowolnych kształtów ze sznurków (sznurówek, skakanek). Samorzutne wypowiedzi dzieci.
             x  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania
            i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.


          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, ruchowa.
          Temat: Kolorowe rybki.
          Cele:

            p
            ogłębianie wiedzy na temat ryb akwariowych
            r

            ozwijanie umiejętności malowania, wycinania, naklejania
            r

            ozwijanie mowy i myślenia
            kształtowanie umiejętności zgodnej pracy w grupie.

               Pomoce: zdjęcia, albumy o rybach akwariowych, duże arkusze papieru z narysowanym akwarium, farby, nożycz-
               ki, klej, rośliny akwariowe z krepiny, obrazki (zdjęcia) przedstawiające różne zwierzęta domowe i ich pokarm.
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131