Page 121 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121

TYDZIEŃ 11  •  Mój przyjaciel zwierzak  •  119



            5.  Omówienie wysłuchanego opowiadania. Kto przyszedł po Jasia do przedszkola? Jak Pikuś okazywał Jasiowi, że bardzo
              go lubi? O czym pamiętał Jaś po przyjściu do domu? Czy Jaś i Pikuś byli przyjaciółmi? Dlaczego możemy tak powiedzieć?
            6.  Wykonanie ćwiczenia –  KP1, k. 13. Dzieci szukają w labiryncie drogi, którą piesek dojdzie do swojego pana.
            7.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa zręcznościowa „Rzucanie do celu”. Dzieci rzucają kasztanami (szyszkami, piłeczkami, woreczkami) do kosza
              ustawionego w niewielkiej odległości. Każde dziecko rzuca kilka razy. Rozwijanie umiejętności rzucania i celowania.
              x Zabawy ruchowe na sprzęcie ogrodowym –  drabinkach, zjeżdżalniach, huśtawkach.



            WTOREK   emat:  Pogłaszcz kotka.
                             t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Oglądanie albumów o kotach. Opisywanie ich wyglądu, poznawanie ras. Rozmo-
            wy indywidualne i w małych grupach, rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa. Zabawa grafomotoryczna „Mały kotek”.
            Ćwiczenia poranne: Zestaw XI. Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze”. Zabawa plastyczna „Miseczka dla kotka” – wycina-
            nie nożyczkami po śladzie. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2, 5, 18, 19

            Zajęcia główne: Aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, manualna – pogłaszcz kotka. Oglądanie prezentacji
            multimedialnej na temat kotów – pogłębianie wiedzy o tych zwierzętach. Spotkanie z kotem i jego opiekunem. Oglądanie,
            głaskanie, zadawanie pytań opiekunowi zwierzęcia. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rysowanie po śladzie konturu kota, do-
            rysowywanie wąsów, kolorowanie rysunku. Wysłuchanie bajki o Kocie w butach. Rozmowa na temat przygód bajkowego
            kota. Lepienie kota z plasteliny, nazywanie poszczególnych części ciała zwierzęcia.
              obszary z podstawy programowej: III 1, 8; IV 3, 13

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Pomniki”. Spacer wokół przedszkola – prowadzenie obserwacji zmian zacho-
            dzących w przyrodzie.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Oglądanie albumów o kotach. Opisywanie ich wyglądu, poznawanie ras. Rozmowy indywidualne i w małych grupach,
              rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
              x Zabawa grafomotoryczna „Mały kotek”. Dzieci układają sylwetę kota z pociętych elementów. Rozwijanie percepcji wzro-
              kowej.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa plastyczna „Miseczka dla kotka”. Dzieci wycinają nożyczkami kontur miski dla kota.
              x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania
              i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.


            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, manualna.
            Temat: Pogłaszcz kotka.
            Cele:
              ogłębianie wiedzy o zwierzętach  kotach

              p
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126