Page 121 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121
TYDZIEŃ 11 • Mój przyjaciel zwierzak • 119
5. Omówienie wysłuchanego opowiadania. Kto przyszedł po Jasia do przedszkola? Jak Pikuś okazywał Jasiowi, że bardzo
go lubi? O czym pamiętał Jaś po przyjściu do domu? Czy Jaś i Pikuś byli przyjaciółmi? Dlaczego możemy tak powiedzieć?
6. Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13. Dzieci szukają w labiryncie drogi, którą piesek dojdzie do swojego pana.
7. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa zręcznościowa „Rzucanie do celu”. Dzieci rzucają kasztanami (szyszkami, piłeczkami, woreczkami) do kosza
ustawionego w niewielkiej odległości. Każde dziecko rzuca kilka razy. Rozwijanie umiejętności rzucania i celowania.
x Zabawy ruchowe na sprzęcie ogrodowym – drabinkach, zjeżdżalniach, huśtawkach.
WTOREK emat: Pogłaszcz kotka.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Oglądanie albumów o kotach. Opisywanie ich wyglądu, poznawanie ras. Rozmo-
wy indywidualne i w małych grupach, rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa. Zabawa grafomotoryczna „Mały kotek”.
Ćwiczenia poranne: Zestaw XI. Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze”. Zabawa plastyczna „Miseczka dla kotka” – wycina-
nie nożyczkami po śladzie. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2, 5, 18, 19
Zajęcia główne: Aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, manualna – pogłaszcz kotka. Oglądanie prezentacji
multimedialnej na temat kotów – pogłębianie wiedzy o tych zwierzętach. Spotkanie z kotem i jego opiekunem. Oglądanie,
głaskanie, zadawanie pytań opiekunowi zwierzęcia. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rysowanie po śladzie konturu kota, do-
rysowywanie wąsów, kolorowanie rysunku. Wysłuchanie bajki o Kocie w butach. Rozmowa na temat przygód bajkowego
kota. Lepienie kota z plasteliny, nazywanie poszczególnych części ciała zwierzęcia.
obszary z podstawy programowej: III 1, 8; IV 3, 13
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Pomniki”. Spacer wokół przedszkola – prowadzenie obserwacji zmian zacho-
dzących w przyrodzie.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Oglądanie albumów o kotach. Opisywanie ich wyglądu, poznawanie ras. Rozmowy indywidualne i w małych grupach,
rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
x Zabawa grafomotoryczna „Mały kotek”. Dzieci układają sylwetę kota z pociętych elementów. Rozwijanie percepcji wzro-
kowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa plastyczna „Miseczka dla kotka”. Dzieci wycinają nożyczkami kontur miski dla kota.
x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania
i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: poznawcza, przyrodnicza, plastyczna, manualna.
Temat: Pogłaszcz kotka.
Cele:
ogłębianie wiedzy o zwierzętach kotach
p