Page 119 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 119
TYDZIEŃ 11 • Mój przyjaciel zwierzak • 117
3. Wykonanie „Trójkątnego obrazka”. Dzieci otrzymują dużo różnej wielkości kolorowych trójkątów. Naklejają je na kartkę
z bloku według własnego pomysłu, tworząc dowolną kompozycję. Praca indywidualna jednolita.
4. Zabawa słuchowa – dzielenie nazw figur geometrycznych na sylaby (kwa-drat, ko-ło, trój-kąt) z jednoczesnym ich
wystukiwaniem klockiem o podłogę.
5. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z elementem skoku „Skaczące wiewiórki”. Dzieci-wiewiórki biegają po ogrodzie. Na sygnał N. skaczą, naśladu-
jąc skoki wiewiórek. Zabawę powtarzamy kilka razy.
x Zabawa ruchowa „Pajacyk” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych). Ćwi-
czenie ogólnej sprawności ruchowej.
TYDZIEŃ 11 Mój przyjaciel zwierzak
PONIEDZIAŁEK emat: Mój przyjaciel pies.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Połącz w pary” – łącznie w pary logicznie pasujących do siebie
obrazków, kolorowanie ich – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i myślenia przyczynowo-skutkowego. Zabawa dydak-
tyczna „Czym się różnią – w czym są podobne?” – rozwijanie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XI. Zabawa
ruchowa „Po wysokiej i niskiej trawie”. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zwrócenie uwagi na przestrzeganie
zasad zgodnego współdziałania i pozostawienie porządku po skończonej zabawie. Zabawa logopedyczna.
obszary z podstawy programowej: I 9; IV 12
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, przyrodnicza, grafomotoryczna, ruchowa – mój przyjaciel pies. Wycieczka do
schroniska dla zwierząt – podarowanie karmy i innych przedmiotów potrzebnych zwierzętom. Rozmowa z opiekunem zwierząt.
Oglądanie zdjęć, albumów o psach. Rozmowa na temat ich wyglądu, rozpoznawanie ras. Kolorowanie rysunków konturowych
przedstawiających różne rasy psów. Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej O Jasiu i Pikusiu. Rozmowa na temat treści
opowiadania. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI.
obszary z podstawy programowej: I 7, 9, II 10; III 5, 8; IV 2, 3, 5, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa zręcznościowa „Rzucanie do celu”. Zabawy ruchowe na sprzęcie ogrodowym.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa plastyczna „Połącz w pary”. Dzieci otrzymują kartę pracy przygotowaną przez N., na której znajdują się różne
rysunki lub zdjęcia. Zadaniem dzieci jest połączyć je w pary, a następnie pokolorować. Przykłady rysunków: pies i buda
dla psa, talerz i łyżka, pędzelek i farby. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i myślenia przyczynowo-skutkowego.
x Zabawa dydaktyczna „Czym się różnią – w czym są podobne?”. N. pokazuje dzieciom pary obrazków przedstawiają-
cych, np.: psa i kota, różę i tulipan, piłkę i koło ratunkowe. Prosi dzieci o wskazanie różnic i podobieństw między nimi.
Rozwijanie percepcji wzrokowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa „Po wysokiej i niskiej trawie”. Dzieci naśladują chodzenie raz po wysokiej, a raz po niskiej trawie.
x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania i pozo-
stawienie porządku po skończonej zabawie.