Page 9 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           WRZESIEŃ









            tydzień 1: WESOŁE PRZEDSZKOLE


            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Mam na imię…, a ty?”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                    i popołudniowa    y y y y  oglądanie znaczków rozpoznawczych  f   nawiązuje kontakty z rówieśnikami (III 5)
                PIERWSZY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU  Zajęcia główne  y y y y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   interesuje się czytaniem (IV 2, 4)
                                                                           poprawnie posługuje się własnym imieniem
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw I
                    I 5; III 3, 5; IV 2, 14
                                                                        f
                                        zabawa „Kolorowy marsz przedszkolaków”
                                                                          (III 3)
                                                                           posługuje się określeniami położenia: na prawo,
                                        zabawa „Wyścigi kartek”
                                                                        f
                                                                          na lewo (IV 14)
                                        „W rytmie tamburynu”
                                                                           słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                                                        f
                                        słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej
                                                                          się na ich temat (IV 2, 3)
                    III 2; IV 2, 3, 4, 12
                                        Z Trampolinkiem w przedszkolu
                                                                           wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                        f
                                        ozmowa na temat treści opowiadania
                                        r
                                                                           klasyfikuje przedmioty według określonych cech
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 1
                                                                          (IV 12)
                                        bo…”
                                                                           akceptuje ustalone zasady (III 5)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa na spostrzegawczość
                                      y y  zabawa „Dokończ zdanie: Lubię przedszkole,   f   zna pomieszczenia przedszkolne (III 2)
                                                                           bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
                                                                        f
                                        „Szukaj, szukaj”
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y y  zapoznanie się z obiektami i zabawkami   f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                          ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
                                                                          (I 5)
                                        znajdującymi się na placu zabaw
                    I 2, 5
                                        omówienie zasad korzystania ze sprzętu
                                                                           ubiera się przed wyjściem na dwór (I 2)
                                                                        f
                                        terenowego
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij kartkę   f   stara się regulować swój oddech (I 9)
                    i popołudniowa      ze stołu”                       f   poznaje słowa związane z określoną tematyką
                                        r
                    I 5, 9; IV 2, 7   y  ozwiązywanie zagadek             (IV 2)
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw I  f   dba o ład i porządek w swoim otoczeniu (I 7;
                MOJE PRZEDSZKOLE  Zajęcia główne  y y y  zabawa ruchowa na czworakach „Slalom   f   opowiada treść swoich prac, tworzy rozbudo-
                                                                          III 5)
                                        ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz
                                                                           chętnie wykonuje dowolne i tematyczne prace
                                        w sali?”
                                                                          plastyczne (IV 8)
                                        między kałużami”
                                                                        f
                                                                          wane wypowiedzi (IV 2)
                                        ozmowa na temat przedszkola
                                        r
                                                                           wie, że informacje mogą być przekazywane
                                                                        f
                                        malowanie farbami plakatowymi obrazków
                    I 7; III 5; IV 2, 8
                                                                          w formie pracy plastycznej (IV 8)
                                        przedstawiających przedszkole
                Wtorek                y  prezentacja wykonanych prac i zorganizo-  f   rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy i dźwięki
                                                                          (IV 7)
                                        wanie wystawy
                                                                           wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                        f
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
                                      y
                                                                          powietrzu (III 5; IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Poszukiwanie zabawek”  f   ubiera się stosownie do aktualnej pory roku
                    I 2, 5; III 5; IV 8, 18  y  zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”  (I 2; IV 18)
                                                                        f   bierze udział w zajęciach ruchowych (I 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia artykulacyjne „Powtórz za mną”  f   uważnie słucha (III 8)
               KWADRAT    TO DZIWNA FIGURA  I 5, 9; III 8; IV 12  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw I  f   stara się regulować swój oddech (I 9)
                    i popołudniowa
                                        zabawa „Kolorowe klocki”
                                                                           doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                                                                          w toku zabaw (I 9)
                                        zabawa „Domino to my”
                                                                        f
                                        zabawa bieżna „Po drugiej stronie”
                                                                           zna nazwy figur geometrycznych (IV 12)
                                                                        f
               Środa   Zajęcia główne  y y  wysłuchanie wiersza Marii Terlikowskiej   f   liczy w  miarę swoich możliwości i  podaje
                                                                          poprawnie liczbę (IV 15)
                    III 8; IV 2, 7, 12, 15
                                        W pogoni za kwadratem
                                        r
                                      y  ozmowa na temat wiersza        f   dzieli się własnymi doświadczeniami (IV 2)
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14