Page 9 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: WESOŁE PRZEDSZKOLE
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Mam na imię…, a ty?” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa y y y y oglądanie znaczków rozpoznawczych f nawiązuje kontakty z rówieśnikami (III 5)
PIERWSZY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU Zajęcia główne y y y y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f interesuje się czytaniem (IV 2, 4)
poprawnie posługuje się własnym imieniem
ćwiczenia poranne: Zestaw I
I 5; III 3, 5; IV 2, 14
f
zabawa „Kolorowy marsz przedszkolaków”
(III 3)
posługuje się określeniami położenia: na prawo,
zabawa „Wyścigi kartek”
f
na lewo (IV 14)
„W rytmie tamburynu”
słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
f
słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej
się na ich temat (IV 2, 3)
III 2; IV 2, 3, 4, 12
Z Trampolinkiem w przedszkolu
wypowiada się na określony temat (IV 2)
f
ozmowa na temat treści opowiadania
r
klasyfikuje przedmioty według określonych cech
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 1
(IV 12)
bo…”
akceptuje ustalone zasady (III 5)
f
zabawa ruchowa na spostrzegawczość
y y zabawa „Dokończ zdanie: Lubię przedszkole, f zna pomieszczenia przedszkolne (III 2)
bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
f
„Szukaj, szukaj”
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y y zapoznanie się z obiektami i zabawkami f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
(I 5)
znajdującymi się na placu zabaw
I 2, 5
omówienie zasad korzystania ze sprzętu
ubiera się przed wyjściem na dwór (I 2)
f
terenowego
y zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij kartkę f stara się regulować swój oddech (I 9)
i popołudniowa ze stołu” f poznaje słowa związane z określoną tematyką
r
I 5, 9; IV 2, 7 y ozwiązywanie zagadek (IV 2)
y y ćwiczenia poranne: Zestaw I f dba o ład i porządek w swoim otoczeniu (I 7;
MOJE PRZEDSZKOLE Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa na czworakach „Slalom f opowiada treść swoich prac, tworzy rozbudo-
III 5)
ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz
chętnie wykonuje dowolne i tematyczne prace
w sali?”
plastyczne (IV 8)
między kałużami”
f
wane wypowiedzi (IV 2)
ozmowa na temat przedszkola
r
wie, że informacje mogą być przekazywane
f
malowanie farbami plakatowymi obrazków
I 7; III 5; IV 2, 8
w formie pracy plastycznej (IV 8)
przedstawiających przedszkole
Wtorek y prezentacja wykonanych prac i zorganizo- f rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy i dźwięki
(IV 7)
wanie wystawy
wie o konieczności przebywania na świeżym
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
y
powietrzu (III 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Poszukiwanie zabawek” f ubiera się stosownie do aktualnej pory roku
I 2, 5; III 5; IV 8, 18 y zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (I 2; IV 18)
f bierze udział w zajęciach ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia artykulacyjne „Powtórz za mną” f uważnie słucha (III 8)
KWADRAT TO DZIWNA FIGURA I 5, 9; III 8; IV 12 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw I f stara się regulować swój oddech (I 9)
i popołudniowa
zabawa „Kolorowe klocki”
doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
w toku zabaw (I 9)
zabawa „Domino to my”
f
zabawa bieżna „Po drugiej stronie”
zna nazwy figur geometrycznych (IV 12)
f
Środa Zajęcia główne y y wysłuchanie wiersza Marii Terlikowskiej f liczy w miarę swoich możliwości i podaje
poprawnie liczbę (IV 15)
III 8; IV 2, 7, 12, 15
W pogoni za kwadratem
r
y ozmowa na temat wiersza f dzieli się własnymi doświadczeniami (IV 2)