Page 14 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14

12  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  utrwalanie piosenki Nasz przyjaciel Trampo­  f   akceptuje ustalone zasady (III 5)
                LUSTERECZKO, POWIEDZ MI  III 5; IV 2, 18, 19  y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu”  f   podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                          reaguje ruchem na zmianę tempa i dynamiki
                                      linek (CD)
                                                                      f
                                                                        muzyki (IV 7)
                                    y  zabawy rytmiczne – wiązanie koła  f   umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką,
                                                                        przechodząc z marszu do biegu (IV 7)
             Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza z lusterkiem    poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawi-
                                      zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                                                        ska (IV 2)
                                      wego
                                                                      f
                                    y
                                                                        (IV 2)
                                                                          przestrzega ustalonych zasad (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa konstrukcyjna „Wieża z klocków”  f   chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                                                                      f
                  i popołudniowa    y  „Segregowanie klocków” – ćwiczenia w gru-  f   poznaje właściwości wody (IV 18)
                  I 5, 9; III 5; IV 12  powaniu obiektów              f   jest zainteresowane otaczającym światem przy-
                                                                        rody (IV 18, 19)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw III  f   samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
               ZACZAROWANA BUTELKA  Zajęcia główne  y  zabawa „Gdzie schowała się butelka?”  f   segreguje przedmioty (IV 12)
                                      ćwiczenia oddechowe „Wyścigi kapsli”
                                    y
                                                                        (IV 19)
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Mur
                                    y
                                      obronny”
                                                                          uważnie obserwuje przebieg zjawisk (III 8; IV 19)
                                                                      f
                                                                          przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
                                                                      f
                                                                        będą skutki czynności manipulacyjnych (IV 13)
                                      zabawa badawcza „Leci – nie leci”
                  III 5, 8; IV 12, 13,
                                    y
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                      f
                  18, 19
                                                                        wykonywania doświadczeń (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa słuchowo-rytmiczna „Woda w kranie”  f   swobodnie wypowiada się na określony temat
                                      zabawa „Deszczyk dla roślin”
                                                                        (IV 12)
                                    y
               Czwartek   III 5; IV 18  y  zabawy dowolne na sprzęcie terenowym  f   reguluje oddech (I 9)
                                      zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
                                                                          wie o konieczności przebywania na świeżym
                                    y
                                                                      f
                                                                        powietrzu (III 5; IV 18)
                                                                      f   w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                                                                        rzędzi (I 5; III 5)
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawy dydaktyczne „Gdzie to jest?”, „Szukaj”  f   potrafi określić kierunek w przestrzeni, stosując
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw III    określenia: na, obok (IV 14)
                  I 5; IV 7, 14, 15  y  zabawa muzyczno-ruchowa „Trampolinkowe   f   liczy w miarę swoich możliwości i podaje popraw-
                                      tańce-tupańce”                    nie liczbę przedmiotów (IV 15)
                                    y  zabawa dydaktyczna „Trampolinek liczy”  f   wypowiada się na określone tematy (IV 2)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”  f   potrafi koncentrować się na określonym dzia-
                                                                        łaniu (III 8)
               DZIELNY PRZEDSZKOLAK  I 7, 9; III 4, 5, 8;    y  omówienie warunków zdobycia sprawności   f   potrafi łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                                                          jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                      f
                  Zajęcia główne
                                      zabawa „Magnesiki”
                                    y
                                                                          wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (III 5)
                                                                      f
                                      dzielnego przedszkolaka – wykonywanie
                  IV 2, 12
                                                                          stosuje zwroty grzecznościowe w codziennych
                                                                      f
                                      zadań
                                                                        sytuacjach (III 4)
                                      zabawa muzyczno-ruchowa „Trampolinkowe
                                    y
                                                                          stosuje się do określonych zasad (III 5)
                                                                      f
                                      tańce-tupańce”
                                                                          dostrzega różnice i podobieństwa w obserwo-
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 6
                                                                        wanych przedmiotach (IV 12)
                                    y
                                      sprawności dzielnego przedszkolaka
               Piątek               y  wręczenie dzieciom medali i dyplomów   f   wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki
                                                                        w trakcie wykonywania pracy (I 7, 9)
                                                                          współpracuje w zespole (III 5)
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z chustą animacyjną „Kto się scho-  f   właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
                  I 5; III 5          wał?”
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                      niem „Piłka w dołku”
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19