Page 14 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14
12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y utrwalanie piosenki Nasz przyjaciel Trampo f akceptuje ustalone zasady (III 5)
LUSTERECZKO, POWIEDZ MI III 5; IV 2, 18, 19 y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” f podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
reaguje ruchem na zmianę tempa i dynamiki
linek (CD)
f
muzyki (IV 7)
y zabawy rytmiczne – wiązanie koła f umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką,
przechodząc z marszu do biegu (IV 7)
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawa badawcza z lusterkiem poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawi-
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
ska (IV 2)
wego
f
y
(IV 2)
przestrzega ustalonych zasad (III 5)
Aktywność poranna y zabawa konstrukcyjna „Wieża z klocków” f chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
f
i popołudniowa y „Segregowanie klocków” – ćwiczenia w gru- f poznaje właściwości wody (IV 18)
I 5, 9; III 5; IV 12 powaniu obiektów f jest zainteresowane otaczającym światem przy-
rody (IV 18, 19)
y ćwiczenia poranne: Zestaw III f samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
ZACZAROWANA BUTELKA Zajęcia główne y zabawa „Gdzie schowała się butelka?” f segreguje przedmioty (IV 12)
ćwiczenia oddechowe „Wyścigi kapsli”
y
(IV 19)
zabawa ruchowa na czworakach „Mur
y
obronny”
uważnie obserwuje przebieg zjawisk (III 8; IV 19)
f
przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
f
będą skutki czynności manipulacyjnych (IV 13)
zabawa badawcza „Leci – nie leci”
III 5, 8; IV 12, 13,
y
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
f
18, 19
wykonywania doświadczeń (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa słuchowo-rytmiczna „Woda w kranie” f swobodnie wypowiada się na określony temat
zabawa „Deszczyk dla roślin”
(IV 12)
y
Czwartek III 5; IV 18 y zabawy dowolne na sprzęcie terenowym f reguluje oddech (I 9)
zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
wie o konieczności przebywania na świeżym
y
f
powietrzu (III 5; IV 18)
f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
rzędzi (I 5; III 5)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y zabawy dydaktyczne „Gdzie to jest?”, „Szukaj” f potrafi określić kierunek w przestrzeni, stosując
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw III określenia: na, obok (IV 14)
I 5; IV 7, 14, 15 y zabawa muzyczno-ruchowa „Trampolinkowe f liczy w miarę swoich możliwości i podaje popraw-
tańce-tupańce” nie liczbę przedmiotów (IV 15)
y zabawa dydaktyczna „Trampolinek liczy” f wypowiada się na określone tematy (IV 2)
y zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” f potrafi koncentrować się na określonym dzia-
łaniu (III 8)
DZIELNY PRZEDSZKOLAK I 7, 9; III 4, 5, 8; y omówienie warunków zdobycia sprawności f potrafi łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
jest sprawne ruchowo (I 5)
f
Zajęcia główne
zabawa „Magnesiki”
y
wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (III 5)
f
dzielnego przedszkolaka – wykonywanie
IV 2, 12
stosuje zwroty grzecznościowe w codziennych
f
zadań
sytuacjach (III 4)
zabawa muzyczno-ruchowa „Trampolinkowe
y
stosuje się do określonych zasad (III 5)
f
tańce-tupańce”
dostrzega różnice i podobieństwa w obserwo-
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 6
wanych przedmiotach (IV 12)
y
sprawności dzielnego przedszkolaka
Piątek y wręczenie dzieciom medali i dyplomów f wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki
w trakcie wykonywania pracy (I 7, 9)
współpracuje w zespole (III 5)
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z chustą animacyjną „Kto się scho- f właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
I 5; III 5 wał?”
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
niem „Piłka w dołku”