Page 10 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10

8  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  burza mózgów „Z czym kojarzy się kwadrat?”  f   wskazuje różnice i podobieństwa między przed-
               KWADRAT TO DZIWNA FIGURA  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Dobierz do pary”  f   koncentruje uwagę na działaniu (III 8)
                                                                        miotami (IV 12)
                                      układanka „Wesołe kwadraty”– tworzenie
                                    y
                                      kompozycji
                                                                          wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                      f
                                                                          stara się słuchać ze zrozumieniem (III 8)
                                      zabawa dydaktyczna „Gdzie ukrył się kwa-
                                    y
                                                                      f
                                                                          rozpoznaje i nazywa dźwięki dochodzące z otocze-
                                      drat?”
                                                                      f
                                                                        nia (IV 7)
                                      zabawy rytmiczne; nauka formowania koła
                                    y
                                      wiązanego
                                                                          reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                      f
                                                                          jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                      f
                                      obserwowanie drzew
                                                                          bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
                                    y
                                                                      f
                                                                        ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
                                      wego – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
                                                                        (I 5)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                    y
               Środa   I 5; III 5; IV 18  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                      niem „Przepychanka”
                                                                          obserwuje przyrodę (IV 18)
                                                                      f
                                                                      f   stara się dbać o swoje bezpieczeństwo (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Jaki to przedmiot?”  f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw I      w toku zabaw (I 9)
                  I 5, 9; IV 8      y  ćwiczenia oddechowe            f   rozbudza własną ciekawość poznawczą (IV 19)
                                    y  „Kolorowe figury” – rysowanie kredkami   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia
               KTO SIĘ BOI HAŁASU?  Zajęcia główne  y  ozwiązanie zagadki o hałasie  f   łączy przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                                                        przedmiotów (IV 14)
                                      figur geometrycznych
                                                                          klasyfikuje przedmioty według jednej, dwóch
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                      f
                                      „Zwierzęta na spacer i do domku”
                                                                        i więcej cech (IV 12)
                                      r
                                                                          rozpoznaje figury geometryczne (IV 12)
                                    y
                                                                      f
                  III 5, 7; IV 5, 14, 19
                                      doświadczenia i eksperymenty „Kto się boi
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 9; IV 8)
                                    y
                                                                      f
                                      hałasu?”
                                                                          rozpoznaje dźwięki z otoczenia i wskazuje ich
                                    y  zabawa „Odgłosy”               f   reguluje oddech (I 9)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 2
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Gdzie ukrył się kwadrat?”  f   wie, że należy mówić umiarkowanym głosem
                                                                        źródło (IV 7)
                                    y
                                                                        (III 5, 7)
                  I 5; III 5; IV 12
                                      r
                                      ysowanie patykiem na ziemi figur geome-
                                    y
                                      trycznych                       f   w  prawidłowy sposób korzysta z  zabawek
                                                                        i sprzętów terenowych (I 5; III 5)
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do    f   bierze udział w zajęciach ruchowych (I 5)
                                      tunelu”
                                                                      f   rozumie, że należy dbać o swoje zdrowie (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Poślij całuska”  f   posługuje się określeniami kierunku na kartce
                  i popołudniowa    y  „Mój portret” – rysowanie kredkami swo-  (IV 14)
                  I 5; II 1; III 2, 3;    jego portretu               f   projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę
                  IV 8, 14          y  ćwiczenia poranne: Zestaw I      według wzoru (IV 8)
                                    y  zabawa „Lubię cię”             f   zna pomieszczenia w przedszkolu (IV 1)
               ZWIEDZAMY PRZEDSZKOLE  Zajęcia główne  y  ozwiązanie zagadki o przedszkolu  f   zna zasady bezpiecznego poruszania się po przed-
                                                                          potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
                                      „Mój znaczek” – zagadki słowno-ruchowe
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Mur
                                                                        (III 8)
                                    y
                                      obronny”
                                                                          akceptuje zasady i stosuje się do nich (III 5)
                                                                      f
                                      r
                                                                        szkolu (III 5)
                  III 4, 5, 8; IV 1, 14
                                      omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-
                                                                          prawidłowo posługuje się określeniami położe-
                                    y
                                                                      f
                                      zujących podczas wycieczki po przedszkolu
                                                                        nia: na prawo, na lewo (IV 14)
                                    y
                                      czeń w przedszkolu
                                                                        ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
                                      r
                                      ozmowa z pracownikami przedszkola
                                                                        (I 5)
                                    y  wycieczka – poznanie wszystkich pomiesz-  f   bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonu je
               Piątek               y  dzielenie się z Trampolinkiem wrażeniami   f   posługuje się swoim imieniem (III 3)
                                      dotyczącymi przedszkola
                                                                          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                      f
                                                                        (III 2)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Skaczący miś”        f   używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                  I 5; III 5        y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
                                      wego
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15