Page 10 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10
8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y burza mózgów „Z czym kojarzy się kwadrat?” f wskazuje różnice i podobieństwa między przed-
KWADRAT TO DZIWNA FIGURA Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Dobierz do pary” f koncentruje uwagę na działaniu (III 8)
miotami (IV 12)
układanka „Wesołe kwadraty”– tworzenie
y
kompozycji
wypowiada się na określony temat (IV 2)
f
stara się słuchać ze zrozumieniem (III 8)
zabawa dydaktyczna „Gdzie ukrył się kwa-
y
f
rozpoznaje i nazywa dźwięki dochodzące z otocze-
drat?”
f
nia (IV 7)
zabawy rytmiczne; nauka formowania koła
y
wiązanego
reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f
jest sprawne ruchowo (I 5)
f
obserwowanie drzew
bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
y
f
ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
wego – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
(I 5)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
Środa I 5; III 5; IV 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
niem „Przepychanka”
obserwuje przyrodę (IV 18)
f
f stara się dbać o swoje bezpieczeństwo (III 5)
Aktywność poranna y zabawa „Jaki to przedmiot?” f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw I w toku zabaw (I 9)
I 5, 9; IV 8 y ćwiczenia oddechowe f rozbudza własną ciekawość poznawczą (IV 19)
y „Kolorowe figury” – rysowanie kredkami f posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia
KTO SIĘ BOI HAŁASU? Zajęcia główne y ozwiązanie zagadki o hałasie f łączy przyczynę ze skutkiem (IV 5)
przedmiotów (IV 14)
figur geometrycznych
klasyfikuje przedmioty według jednej, dwóch
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
f
„Zwierzęta na spacer i do domku”
i więcej cech (IV 12)
r
rozpoznaje figury geometryczne (IV 12)
y
f
III 5, 7; IV 5, 14, 19
doświadczenia i eksperymenty „Kto się boi
rozwija sprawność manualną (I 9; IV 8)
y
f
hałasu?”
rozpoznaje dźwięki z otoczenia i wskazuje ich
y zabawa „Odgłosy” f reguluje oddech (I 9)
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 2
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Gdzie ukrył się kwadrat?” f wie, że należy mówić umiarkowanym głosem
źródło (IV 7)
y
(III 5, 7)
I 5; III 5; IV 12
r
ysowanie patykiem na ziemi figur geome-
y
trycznych f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek
i sprzętów terenowych (I 5; III 5)
y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do f bierze udział w zajęciach ruchowych (I 5)
tunelu”
f rozumie, że należy dbać o swoje zdrowie (III 5)
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Poślij całuska” f posługuje się określeniami kierunku na kartce
i popołudniowa y „Mój portret” – rysowanie kredkami swo- (IV 14)
I 5; II 1; III 2, 3; jego portretu f projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę
IV 8, 14 y ćwiczenia poranne: Zestaw I według wzoru (IV 8)
y zabawa „Lubię cię” f zna pomieszczenia w przedszkolu (IV 1)
ZWIEDZAMY PRZEDSZKOLE Zajęcia główne y ozwiązanie zagadki o przedszkolu f zna zasady bezpiecznego poruszania się po przed-
potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
„Mój znaczek” – zagadki słowno-ruchowe
y
f
zabawa ruchowa na czworakach „Mur
(III 8)
y
obronny”
akceptuje zasady i stosuje się do nich (III 5)
f
r
szkolu (III 5)
III 4, 5, 8; IV 1, 14
omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-
prawidłowo posługuje się określeniami położe-
y
f
zujących podczas wycieczki po przedszkolu
nia: na prawo, na lewo (IV 14)
y
czeń w przedszkolu
ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
r
ozmowa z pracownikami przedszkola
(I 5)
y wycieczka – poznanie wszystkich pomiesz- f bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonu je
Piątek y dzielenie się z Trampolinkiem wrażeniami f posługuje się swoim imieniem (III 3)
dotyczącymi przedszkola
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
f
(III 2)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Skaczący miś” f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
I 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
wego
y zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”