Page 11 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11

TYDZIEŃ 2  •  Razem jest wesoło  •  9


            tydzień 2: RAZEM JEST WESOŁO


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Witajcie”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa artykulacyjna „Malujemy”  f   prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne
                    I 5, 9; II 1; III 5; IV 7  y  ćwiczenia poranne: Zestaw II  uwagi (II 1)
                                      y y y  zabawa „Wyścigi z piłeczkami”  f   nie odchodzi samowolnie od grupy (III 5)
                ZACZAROWANE MIESZKANKO  Zajęcia główne  y y y y  wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej   f   chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
                                        ćwiczenia oddechowe „Wyścigi piłeczek”
                                                                           słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”
                                                                          się na jego temat (IV 2, 3)
                                                                           umie bawić się przy muzyce (IV 7)
                                                                        f
                                        Nasz przyjaciel Trampolinek
                    I 7, 9; II 1; IV 2, 3, 5,
                                                                           wyraża swoje myśli, emocje w formie muzycznej
                                                                        f
                                        ozmowa na temat treści opowiadania
                                        r
                    7, 8, 19
                                                                          (IV 7)
                                        zabawa „Mieszkanko”
                                                                           omawia ilustracje (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        zabawa dydaktyczna „Słuchaj i rysuj”
                                                                           doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
                                                                        f
                                        wykonanie zakładki do książki – KA, k. 1;
                                      y
                                                                        f
                                        umieszczenie zakładek w ulubionych książ-
                                                                           wykonuje polecenia N. (III 5)
                                                                        f
                                        kach
                                                                           jest zaangażowane w zdobywanie nowych
                                                                        f   określa miejsce na kartce papieru (IV 8)
                Poniedziałek   I 5; III 5; IV 18  y  zabawa „Most do drzewa”  f   rozpoznaje i nazywa dźwięki (IV 7)
                                                                          doświadczeń (IV 19)
                                        wyszukiwanie drzew liściastych i obserwo-
                    Zajęcia w ogrodzie
                                      y
                                        wanie, czy liście zmieniają kolor
                                                                           doskonali sprawność oddechową w toku różno-
                                                                        f
                                                                          rodnych zabaw (I 9)
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                      y
                                        niem „Piłka w dołku”            f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                          powietrzu (III 5; IV 18)
                                                                        f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                        f   koncentruje się na wykonywanym zadaniu (III 8)
                    Aktywność poranna   y y y y  ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij mnie”  f   stara się regulować swój oddech (I 9)
                DZIELNY PRZEDSZKOLAK – MEDAL  Zajęcia główne  y y y  „Medalion moich marzeń” – rysowanie   f   nabywa poczucia własnej wartości (III 1)
                                        „O kim mówię?”– rozwiązywanie zagadek
                    i popołudniowa
                                                                           prawidłowo dekoduje informacje (IV 5)
                                                                        f
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw II
                                                                           stara się logicznie myśleć i wyciągać właściwe
                    I 5, 9; IV 5, 7, 8
                                                                        f
                                        ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?”
                                                                          wnioski (IV 5)
                                        kredkami
                                                                           samodzielnie projektuje prace (IV 8)
                                                                        f
                                                                           stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                        f
                                                                           wykazuje płynność i dokładność ruchu rąk (I 7, 9)
                                        „Słońce – deszcz”
                                                                        f
                                                                           rozumie symboliczny zapis informacji (IV 9)
                                                                        f
                                        wykonanie medali w kształcie koła z wykorzy-
                                                                           wyodrębnia głoski w prostych słowach (IV 2)
                                                                        f
                                        staniem materiału przyrodniczego
                    I 7, 9; III 1; IV 8, 12
                                                                           podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                        zabawa „Wymarzony pałac” – wznoszenie
                                                                          i narzędzi (I 5; III 5)
                                        budowli z piasku
                    I 5; III 5
                Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y y y y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I  f   w prawidłowy sposób korzysta z zabawek
                                                                           rozróżnia figury geometryczne – koło (IV 12)
                                        zabawa na zjeżdżalni
                                                                        f
                                                                           rozróżnia dźwięki z otoczenia (IV 7)
                                        zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
                                                                        f
                                        dziupli”                        f   sprząta stanowisko pracy (I 7)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia artykulacyjne „Ile słyszysz słów   f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                    i popołudniowa      – powtórz”                        w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                    I 5, 9            y y  zabawa „Ciepło – zimno”      f   rozwija percepcję wzrokową (I 9)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw II
                                                                           rozumie znaczenie pojęcia pora roku i przyswaja
                                                                        f
                PORY ROKU             y y y  zabawa integracyjna „Raz, dwa, trzy łapiesz ty”  f   stara się planować czynności (IV 13)
                                                                          nazwy pór roku (IV 2, 16, 18)
                                        „Ozdabiamy ubranie”
                                                                           zna charakterystyczne cechy pór roku i potrafi
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa
                                                                        f
                                                                          je wymienić (IV 2, 18)
                                        kotów piłkami”
                Środa   Zajęcia główne  y  zabawa dydaktyczna z  wykorzystaniem   f   posługuje się określeniami:  wiosną, latem,
                                                                          jesienią, zimą (IV 2, 16, 18)
                                        wiersza Teresy Massalskiej Cztery pory roku
                    II 1; IV 2, 3, 7, 12, 13,
                    16, 18, 19        y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 3  f   dostrzega rytm w powtarzających się porach
                                                                          roku (IV 12, 18)
                                      y  nauka piosenki Nasz przyjaciel Trampolinek   f   posiada podstawowe wiadomości na temat życia
                                        (CD)
                                                                          roślin i zwierząt (IV 18)
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16