Page 11 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Razem jest wesoło • 9
tydzień 2: RAZEM JEST WESOŁO
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Witajcie” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa y zabawa artykulacyjna „Malujemy” f prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne
I 5, 9; II 1; III 5; IV 7 y ćwiczenia poranne: Zestaw II uwagi (II 1)
y y y zabawa „Wyścigi z piłeczkami” f nie odchodzi samowolnie od grupy (III 5)
ZACZAROWANE MIESZKANKO Zajęcia główne y y y y wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej f chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
ćwiczenia oddechowe „Wyścigi piłeczek”
słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada
f
zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”
się na jego temat (IV 2, 3)
umie bawić się przy muzyce (IV 7)
f
Nasz przyjaciel Trampolinek
I 7, 9; II 1; IV 2, 3, 5,
wyraża swoje myśli, emocje w formie muzycznej
f
ozmowa na temat treści opowiadania
r
7, 8, 19
(IV 7)
zabawa „Mieszkanko”
omawia ilustracje (IV 2, 5)
f
zabawa dydaktyczna „Słuchaj i rysuj”
doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
f
wykonanie zakładki do książki – KA, k. 1;
y
f
umieszczenie zakładek w ulubionych książ-
wykonuje polecenia N. (III 5)
f
kach
jest zaangażowane w zdobywanie nowych
f określa miejsce na kartce papieru (IV 8)
Poniedziałek I 5; III 5; IV 18 y zabawa „Most do drzewa” f rozpoznaje i nazywa dźwięki (IV 7)
doświadczeń (IV 19)
wyszukiwanie drzew liściastych i obserwo-
Zajęcia w ogrodzie
y
wanie, czy liście zmieniają kolor
doskonali sprawność oddechową w toku różno-
f
rodnych zabaw (I 9)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
niem „Piłka w dołku” f wie o konieczności przebywania na świeżym
powietrzu (III 5; IV 18)
f jest sprawne ruchowo (I 5)
f koncentruje się na wykonywanym zadaniu (III 8)
Aktywność poranna y y y y ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij mnie” f stara się regulować swój oddech (I 9)
DZIELNY PRZEDSZKOLAK – MEDAL Zajęcia główne y y y „Medalion moich marzeń” – rysowanie f nabywa poczucia własnej wartości (III 1)
„O kim mówię?”– rozwiązywanie zagadek
i popołudniowa
prawidłowo dekoduje informacje (IV 5)
f
ćwiczenia poranne: Zestaw II
stara się logicznie myśleć i wyciągać właściwe
I 5, 9; IV 5, 7, 8
f
ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?”
wnioski (IV 5)
kredkami
samodzielnie projektuje prace (IV 8)
f
stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
f
wykazuje płynność i dokładność ruchu rąk (I 7, 9)
„Słońce – deszcz”
f
rozumie symboliczny zapis informacji (IV 9)
f
wykonanie medali w kształcie koła z wykorzy-
wyodrębnia głoski w prostych słowach (IV 2)
f
staniem materiału przyrodniczego
I 7, 9; III 1; IV 8, 12
podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
f
(IV 2)
zabawa „Wymarzony pałac” – wznoszenie
i narzędzi (I 5; III 5)
budowli z piasku
I 5; III 5
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y y y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek
rozróżnia figury geometryczne – koło (IV 12)
zabawa na zjeżdżalni
f
rozróżnia dźwięki z otoczenia (IV 7)
zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
f
dziupli” f sprząta stanowisko pracy (I 7)
Aktywność poranna y ćwiczenia artykulacyjne „Ile słyszysz słów f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
i popołudniowa – powtórz” w toku różnorodnych zabaw (I 9)
I 5, 9 y y zabawa „Ciepło – zimno” f rozwija percepcję wzrokową (I 9)
ćwiczenia poranne: Zestaw II
rozumie znaczenie pojęcia pora roku i przyswaja
f
PORY ROKU y y y zabawa integracyjna „Raz, dwa, trzy łapiesz ty” f stara się planować czynności (IV 13)
nazwy pór roku (IV 2, 16, 18)
„Ozdabiamy ubranie”
zna charakterystyczne cechy pór roku i potrafi
zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa
f
je wymienić (IV 2, 18)
kotów piłkami”
Środa Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem f posługuje się określeniami: wiosną, latem,
jesienią, zimą (IV 2, 16, 18)
wiersza Teresy Massalskiej Cztery pory roku
II 1; IV 2, 3, 7, 12, 13,
16, 18, 19 y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 3 f dostrzega rytm w powtarzających się porach
roku (IV 12, 18)
y nauka piosenki Nasz przyjaciel Trampolinek f posiada podstawowe wiadomości na temat życia
(CD)
roślin i zwierząt (IV 18)