Page 12 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12

10  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  zabawy rytmiczne: nauka maszerowania   f   przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
                                      w kole i swobodnego poruszania się po sali   f   słucha tekstów literackich (IV 2, 3)
                                      w jednym kierunku               f   doskonali sprawność rzutu i chwytu oburącz
               PORY ROKU  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze  f   reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa,
                                                                        (I 5)
                                      zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                  I 5; IV 18, 19
                                                                        dynamiki dźwięku (IV 7)
                                    y
                                      wego
                                                                          bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem   f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                                      f
               Środa                  między drzewkami”                 ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
                                                                        (I 5)
                                                                      f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                      f   chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Wymyśl słowo”        f   poszerza zasób słownictwa (IV 2)
                  i popołudniowa    y  zabawa „Pajacyki”              f   interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 2, 4, 8)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw II
                  I 5, 9; III 5; IV 2
                                                                          potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami
                                    y
                                                                      f
               ZACZAROWANY OBRAZ  Zajęcia główne  y  układanie puzzli w zespołach  f   umiejętnie łączy ze sobą różne substancje (IV 8)
                                                                        (III 5)
                                      ćwiczenia oddechowe „Niesforna kartka”
                                    y
                                      zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
                                                                          samodzielnie wykonuje proste doświadczenia
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 8; 19)
                                      malowanie nietypowymi przyborami
                                                                          dzieli się swoimi spostrzeżeniami (IV 2)
                                    y
                                                                      f
                                      worzenie niepowtarzalnych obrazów
                                      t
                  III 1, 5; IV 2, 4, 5, 8, 19
                                                                          stara się wyciągać właściwe wnioski (IV 5)
                                    y
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie
                                                                        prac (III 1)
                                      zabawa „Koszyk skarbów”
                  I 5; III 5        y  zabawa z chustą animacyjną „Piłka”  f   odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                    y
                                                                          reguluje oddech (I 9)
                                                                      f
               Czwartek             y  niem „Kto silniejszy?”         f   współdziała w zespole (III 5)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                          wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                      f
                                                                          w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                                                                      f
                                                                        rzędzi (I 5; III 5)
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Znajdź ukryte szarfy”  f   rozwija percepcję wzrokową i słuchową (IV 7, 8)
                  i popołudniowa    y  zabawa z elementem rywalizacji „Kto szybciej?”  f   właściwie reaguje na polecenia N. (III 5)
                  I 5; III 5; IV 7, 8  y  ćwiczenia poranne: Zestaw II  f   dostrzega szczegóły (IV 12)
                                    y  zabawa „Moje ciało”            f   dostrzega różnice i podobieństwa (IV 12)
                                                                          przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
                                      zabawa „To ja czy nie ja?” – rysowanie swo-
                                    y
                                                                      f
               TO JA CZY NIE JA?  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   orientuje się w otoczeniu i schemacie własnego
                                      jej sylwetki
                                                                          właściwie reaguje na muzykę (IV 7)
                                                                      f
                                                                        ciała (IV 14)
                                      „W rytmie tamburynu”
                                                                          doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
                                                                      f
                                      zabawa „Detektywi”
                                                                          wie o konieczności przebywania na świeżym
                                    y
                  I 7, 9; II 1; III 5; IV
                                                                        powietrzu (III 5; IV 18)
                                      opowiadanie treści obrazków, dostrzeganie
                  12, 14            y  zabawa „Kto się ukrywa pod przykryciem?”  f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                                    y
                                                                      f
               Piątek                 różnic i podobieństw – KP1, k. 4
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Biegnij, gdzie powiem”
                  I 5; III 5; IV 18  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17