Page 12 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12
10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y zabawy rytmiczne: nauka maszerowania f przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
w kole i swobodnego poruszania się po sali f słucha tekstów literackich (IV 2, 3)
w jednym kierunku f doskonali sprawność rzutu i chwytu oburącz
PORY ROKU Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze f reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa,
(I 5)
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
I 5; IV 18, 19
dynamiki dźwięku (IV 7)
y
wego
bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem f śpiewa piosenkę (IV 7)
f
Środa między drzewkami” ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
(I 5)
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
Aktywność poranna y zabawa „Wymyśl słowo” f poszerza zasób słownictwa (IV 2)
i popołudniowa y zabawa „Pajacyki” f interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 2, 4, 8)
ćwiczenia poranne: Zestaw II
I 5, 9; III 5; IV 2
potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami
y
f
ZACZAROWANY OBRAZ Zajęcia główne y układanie puzzli w zespołach f umiejętnie łączy ze sobą różne substancje (IV 8)
(III 5)
ćwiczenia oddechowe „Niesforna kartka”
y
zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
samodzielnie wykonuje proste doświadczenia
y
f
(IV 8; 19)
malowanie nietypowymi przyborami
dzieli się swoimi spostrzeżeniami (IV 2)
y
f
worzenie niepowtarzalnych obrazów
t
III 1, 5; IV 2, 4, 5, 8, 19
stara się wyciągać właściwe wnioski (IV 5)
y
f
Zajęcia w ogrodzie
prac (III 1)
zabawa „Koszyk skarbów”
I 5; III 5 y zabawa z chustą animacyjną „Piłka” f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
y
reguluje oddech (I 9)
f
Czwartek y niem „Kto silniejszy?” f współdziała w zespole (III 5)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f
w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
f
rzędzi (I 5; III 5)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y zabawa „Znajdź ukryte szarfy” f rozwija percepcję wzrokową i słuchową (IV 7, 8)
i popołudniowa y zabawa z elementem rywalizacji „Kto szybciej?” f właściwie reaguje na polecenia N. (III 5)
I 5; III 5; IV 7, 8 y ćwiczenia poranne: Zestaw II f dostrzega szczegóły (IV 12)
y zabawa „Moje ciało” f dostrzega różnice i podobieństwa (IV 12)
przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
zabawa „To ja czy nie ja?” – rysowanie swo-
y
f
TO JA CZY NIE JA? Zajęcia główne y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f orientuje się w otoczeniu i schemacie własnego
jej sylwetki
właściwie reaguje na muzykę (IV 7)
f
ciała (IV 14)
„W rytmie tamburynu”
doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
f
zabawa „Detektywi”
wie o konieczności przebywania na świeżym
y
I 7, 9; II 1; III 5; IV
powietrzu (III 5; IV 18)
opowiadanie treści obrazków, dostrzeganie
12, 14 y zabawa „Kto się ukrywa pod przykryciem?” f jest sprawne ruchowo (I 5)
y
f
Piątek różnic i podobieństw – KP1, k. 4
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Biegnij, gdzie powiem”
I 5; III 5; IV 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
y zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”