Page 15 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15

TYDZIEŃ 4  •  Kosz Pani Jesieni  •  13


            tydzień 4: KOSZ PANI JESIENI


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Jabłka – gruszki”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa matematyczna „Cztery misie”  f   słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                    I 5; III 5; IV 15  y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV    się na ich temat (IV 2, 3)
                                      y y  zabawa inscenizacyjna „Jesienny król na   f   chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
                                                                           interesuje się czytaniem i pisaniem (IV 2)
                                        tronie siedzi w koronie”
                                                                        f
                SPACER LEŚNĄ ŚCIEŻKĄ  Zajęcia główne  y y  wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej   f   stara się wyciągać właściwe wnioski (IV 5)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Słońce –
                                                                           rozumie przyczynę i skutek określonych działań
                                                                        f
                                        deszcz”
                                                                          (IV 5)
                                                                           zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne
                                                                        f
                    I 5, 9; IV 2, 3, 5, 7, 18
                                        Może zobaczymy
                                                                          (IV 18)
                                        r
                                        ozmowa na temat treści wiersza
                                                                           dostrzega szczegóły (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa dydaktyczna „Zagadki leśne”
                                                                          (I 9)
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 7
                                      y y y  zabawa ruchowo-ortofoniczna „Ptaki”  f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                                                                           jest zaangażowane w  zdobywanie nowych
                Poniedziałek   I 5; IV 18, 19  y y  zabawa na sprzęcie terenowym  f   odtwarza struktury dźwiękowe (IV 7)
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        obserwacje przyrodnicze – rozpoznawanie
                                                                          doświadczeń (IV 19)
                                        gatunków ptaków
                                                                           ustala liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
                                      y
                                        dziupli”                        f   stosuje określenia: tyle samo, więcej, mniej (IV 15)
                                                                           wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                        f
                                                                        f   potrafi nazwać niektóre ptaki (IV 2, 18)
                                                                        f   przestrzega ustalonych zasad (III 5)
                                                                        f   rozwiązuje zagadki obrazkowe (IV 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Liście na wietrze”  f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                                        r
                    i popołudniowa    y  ozwiązywanie zagadek             w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                    I 5, 9; III 5; IV 2, 5  y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                      y  ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?”  f   uważnie słucha krótkich tekstów (III 8; IV 3)
                                      y  „Moje ulubione zwierzątko” – rysowanie   f   odpowiada na postawione pytania (IV 2)
                                        kredkami                        f   stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy
                                                                          (IV 2)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   potrafi prowadzić dialog (IV 2)
                                        kotów piłkami”
                JESIENNY KOSZYK  Zajęcia główne  y y y  lepienie z masy solnej warzyw i owoców  f   rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki warzyw
                                                                           dzieli się posiadaną wiedzą (IV 2)
                                                                        f
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
                    I 7, 9; III 1, 5;
                                                                          i owoców (IV 2, 18)
                    IV 2, 8, 18
                                                                           wykonuje kompozycje przestrzenne z różnego
                                                                        f
                                        zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryte jabłko?” –
                    Zajęcia w ogrodzie
                                                                          rodzaju materiałów plastycznych (IV 8)
                                        ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
                                                                          charakter (IV 8)
                Wtorek   I 5; III 5   y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem   f   potrafi swojej pracy nadać plastyczny, oryginalny
                                        między drzewkami”
                                                                           odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 1)
                                                                        f
                                                                           aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
                                                                        f
                                                                          (I 9)
                                                                        f   doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
                                                                        f   współpracuje w zespole (III 5)
                                                                        f   bierze aktywny udział w zajęciach ruchowych;
                                                                          wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej
                                                                          i pokazu (I 5)
                                                                        f   sprząta stanowisko pracy (I 7)
                    Aktywność poranna   y y  ćwiczenia artykulacyjne „W jesiennym kręgu”  f   aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach artykula-
                                        zabawa dydaktyczna „Owoce i warzywa”
                                                                          cyjnych (I 9)
                    i popołudniowa
               W SKLEPIE   WARZYWNYM  I 5, 9; IV 2, 8, 18  y y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV  f   dostrzega piękno otaczającego świata (II 11)
                                                                           nabywa podstawowe wiadomości na temat róż-
                                        ćwiczenia sensoryczne „Zjedz i powiedz,
                                                                        f
                                                                          norodności przyrodniczej (IV 18)
                                        co to”
               Środa                  y  praca plastyczna „Wyklej jabłko lub grusz-  f   rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
                                                                          (IV 2, 18)
                                        kę” – wyklejanie kawałkami kolorowego
                                        papieru konturu owoców
                                                                           chętnie wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”  f   wzbogaca słownictwo (IV 2)
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20