Page 15 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15
TYDZIEŃ 4 • Kosz Pani Jesieni • 13
tydzień 4: KOSZ PANI JESIENI
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Jabłka – gruszki” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa y zabawa matematyczna „Cztery misie” f słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
I 5; III 5; IV 15 y ćwiczenia poranne: Zestaw IV się na ich temat (IV 2, 3)
y y zabawa inscenizacyjna „Jesienny król na f chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
interesuje się czytaniem i pisaniem (IV 2)
tronie siedzi w koronie”
f
SPACER LEŚNĄ ŚCIEŻKĄ Zajęcia główne y y wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej f stara się wyciągać właściwe wnioski (IV 5)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Słońce –
rozumie przyczynę i skutek określonych działań
f
deszcz”
(IV 5)
zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne
f
I 5, 9; IV 2, 3, 5, 7, 18
Może zobaczymy
(IV 18)
r
ozmowa na temat treści wiersza
dostrzega szczegóły (IV 12)
f
zabawa dydaktyczna „Zagadki leśne”
(I 9)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 7
y y y zabawa ruchowo-ortofoniczna „Ptaki” f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
jest zaangażowane w zdobywanie nowych
Poniedziałek I 5; IV 18, 19 y y zabawa na sprzęcie terenowym f odtwarza struktury dźwiękowe (IV 7)
f
Zajęcia w ogrodzie
obserwacje przyrodnicze – rozpoznawanie
doświadczeń (IV 19)
gatunków ptaków
ustala liczebność zbiorów (IV 15)
f
zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
y
dziupli” f stosuje określenia: tyle samo, więcej, mniej (IV 15)
wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f
f potrafi nazwać niektóre ptaki (IV 2, 18)
f przestrzega ustalonych zasad (III 5)
f rozwiązuje zagadki obrazkowe (IV 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Liście na wietrze” f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
r
i popołudniowa y ozwiązywanie zagadek w toku różnorodnych zabaw (I 9)
I 5, 9; III 5; IV 2, 5 y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f rozwiązuje zagadki (IV 5)
y ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?” f uważnie słucha krótkich tekstów (III 8; IV 3)
y „Moje ulubione zwierzątko” – rysowanie f odpowiada na postawione pytania (IV 2)
kredkami f stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy
(IV 2)
y zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa f potrafi prowadzić dialog (IV 2)
kotów piłkami”
JESIENNY KOSZYK Zajęcia główne y y y lepienie z masy solnej warzyw i owoców f rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki warzyw
dzieli się posiadaną wiedzą (IV 2)
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
I 7, 9; III 1, 5;
i owoców (IV 2, 18)
IV 2, 8, 18
wykonuje kompozycje przestrzenne z różnego
f
zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryte jabłko?” –
Zajęcia w ogrodzie
rodzaju materiałów plastycznych (IV 8)
ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
charakter (IV 8)
Wtorek I 5; III 5 y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem f potrafi swojej pracy nadać plastyczny, oryginalny
między drzewkami”
odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 1)
f
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
f
(I 9)
f doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
f współpracuje w zespole (III 5)
f bierze aktywny udział w zajęciach ruchowych;
wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej
i pokazu (I 5)
f sprząta stanowisko pracy (I 7)
Aktywność poranna y y ćwiczenia artykulacyjne „W jesiennym kręgu” f aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach artykula-
zabawa dydaktyczna „Owoce i warzywa”
cyjnych (I 9)
i popołudniowa
W SKLEPIE WARZYWNYM I 5, 9; IV 2, 8, 18 y y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f dostrzega piękno otaczającego świata (II 11)
nabywa podstawowe wiadomości na temat róż-
ćwiczenia sensoryczne „Zjedz i powiedz,
f
norodności przyrodniczej (IV 18)
co to”
Środa y praca plastyczna „Wyklej jabłko lub grusz- f rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
(IV 2, 18)
kę” – wyklejanie kawałkami kolorowego
papieru konturu owoców
chętnie wypowiada się na określony temat (IV 2)
f
y zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” f wzbogaca słownictwo (IV 2)