Page 18 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          WRZESIEŃ










          TYDZIEŃ 1    Wesołe przedszkole




          Poniedziałek    temat:  Pierwszy dzień w przedszkolu.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Mam na imię…, a ty?” – poznawanie imion dzieci z grupy.
          Oglądanie znaczków rozpoznawczych – wymyślanie krótkiej historyjki, której bohaterem jest postać (przedmiot) na znaczku
          danego dziecka. Ćwiczenia poranne: Zestaw I*. Zabawa „Kolorowy marsz przedszkolaków” – ćwiczenie orientacji prze-
          strzennej.  Zabawa „Wyścigi  kartek” – stosowanie określeń kierunku. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
          „W rytmie tamburynu”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 3, 5; IV 2, 14

          Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia społeczne i z zakresu wspomagania rozwoju mowy – pierwszy dzień w przedszkolu.
          Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej Z Trampolinkiem w przedszkolu. Rozmowa na temat treści opowiadania –
          rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na słuchanym tekście, mobilizowanie do poszukiwania odpowiedzi. Wykonanie
          ćwiczenia z KP1. Zabawa „Dokończ zdanie: Lubię przedszkole, bo…”. Zabawa ruchowa na spostrzegawczość „Szukaj,
          szukaj”.
            obszary z podstawy programowej: III 2; IV 2, 3, 4, 12

          Zajęcia w ogrodzie: Zapoznanie się z obiektami i zabawkami znajdującymi się na placu zabaw. Omówienie zasad korzy-
          stania ze sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integrująca „Mam na imię…, a ty?”. Dzieci siedzą w kręgu. Chętne dziecko mówi: Mam na imię (podaje swoje
            imię), a ty? i podaje do wybranej osoby piłkę. Zabawa trwa dotąd, dopóki wszystkie dzieci się nie przedstawią.
            Poznawanie imion dzieci z grupy.
             x Oglądanie znaczków rozpoznawczych – wymyślanie krótkiej historyjki, której bohaterem jest postać (przedmiot)
            na znaczku danego dziecka.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Kolorowy marsz przedszkolaków”. Dzieci biorą po dwie kartki w różnych kolorach i maszerują swobodnie
            po sali. Maszerując, wykonują polecenia podawane przez N., np.: uderzają kartkami nad głową, z lewej strony, przed
            kolegą lub koleżanką. Ćwiczenie orientacji przestrzennej.
             x Zabawa „Wyścigi kartek”. Dzieci biorą po jednej kartce z poprzedniej zabawy i kładą ją na podłodze. Jedną nogą
            przesuwają kartkę w wyznaczonym kierunku zgodnie z poleceniem, np. idź w prawo, idź w bok. Stosowanie określeń
            kierunku.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „W rytmie tamburynu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




          * Propozycja zapisu w dzienniku – tekst wyróżniony szarym tłem.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23