Page 13 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13
TYDZIEŃ 3 • To ja • 11
tydzień 3: TO JA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Lustro” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa y zabawa „Drabina” f dostrzega różnice i podobieństwa w obserwo-
wanych przedmiotach (IV 12)
I 5, 7, 9; III 5; IV 1 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw III f słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
zabawa „O czym mówię?”
KOGO WIDZĘ W LUSTRZE? Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa na czworakach „Slalom f jest sprawne ruchowo (I 5)
się na ich temat (IV 2, 3)
lepienie z plasteliny dowolnych kształtów
potrafi prowadzić dialog (IV 2)
między kałużami”
f
interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 3, 4, 8)
f
wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej
rozwija sprawność manualną (I 9)
f
W lustrze
II 3; III 1, 2, 5, 6;
dba o ład i porządek w otoczeniu (III 5)
f
IV 2, 3, 4, 7, 8
r
ozmowa na temat treści wiersza
czerpie radość z uczestniczenia we wspólnych
zabawach (II 3; III 2, 6)
zabawa dramowa „Znajdź lustro”
f
zabawa dydaktyczna „Kto to jest?”
y y y y zabawa z lusterkiem „To ja” f dostrzega powtarzalność rytmów w utworze
muzycznym (IV 7)
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 5 f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
wymyślanie nazwy grupy
prac (III 1)
poznaje właściwości piasku (I 6; IV 19)
zabawa „Marsz przedszkolaków”
f
I 5, 6; III 5; IV 19
stuje materiał przyrodniczy (IV 8)
zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”
y y zabawa w piaskownicy f stosuje różne techniki plastyczne – wykorzy-
f ilustruje treść własnych przeżyć i wyobrażeń
(IV 1)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Dmuchnij guzik po f dba o zdrowie swoje i innych (III 5)
i popołudniowa torze” f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas dzia-
I 5, 7, 9; IV 7 y y y „Co widzę za oknem?” f posługuje się narzędziami odpowiednimi
łalności plastyczno-konstrukcyjnej (I 7; III 5)
ćwiczenia poranne: Zestaw III
ZABAWNY PRZEDSZKOLAK Zajęcia główne y y y „Tajemnicze wzory” – rysowanie wzorów f jest zaangażowane w zdobywanie nowych
ćwiczenie percepcji słuchowej „Powtórz za
do używanego materiału (I 7)
mną”
doświadczeń (IV 19)
literopodobnych
sprząta po zakończonej pracy (I 7)
f
zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
czerpie radość z własnych działań (III 1)
f
potrafi wyodrębnić nietypowe dźwięki; rozwija
f
r
ozmowa na temat: Kto to jest przedszkolak?
percepcję słuchową (IV 7)
I 7, 9; III 1, 5; IV 7, 19
laka
bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
f
zabawy inscenizacyjne z pacynką
y y wykonanie pacynki zabawnego przedszko- f doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
(I 5)
zabawa tropiąca „Zabawny przedszkolak”
I 2, 5; III 5; IV 18 y y zabawa „Śledzimy zabawnego przedszkolaka” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- IV 18)
niem „Przepychanka” f stara się regulować oddech (I 9)
Aktywność poranna y y ćwiczenia artykulacyjne „Krasnoludek f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
LUSTERECZKO, POWIEDZ MI y y y y ćwiczenia poranne: Zestaw III f dobrze orientuje się w schemacie własnego ciała
w buzi przedszkolaka”
i popołudniowa
w toku różnorodnych zabaw (I 9)
I 1, 2, 3, 5, 9; III 5, 8
planuje i organizuje własną pracę (III 5)
zabawa „Powtórz za mną”
f
(IV 14)
zabawa pantomimiczna „Jak pomagam innym”
rozwija zdolności do skupiania uwagi na gestach
zabawa „Ułóż zdanie”
f
i ruchach drugiej osoby (III 8)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
stosuje określenia: przodem do, tyłem do (IV 2, 14)
„Zwierzęta na spacer i do domku”
f
chętnie współpracuje z innymi (III 5)
f
wanie swojego wyglądu
III 1; IV 2, 7, 14
układa krótkie zdania (IV 2)
f
„Plakat podobieństw” – oznaczanie podo-
podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
Środa Zajęcia główne y y zabawy z lusterkiem: obserwowanie i opisy- f dostrzega potrzeby innych (II 2, 9; III 1, 7)
f
bieństw za pomocą symboli
(III 1)
portret kolegi podobnego do mnie
y
f obiektywnie ocenia swoje postępy (III 1)