Page 13 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13

TYDZIEŃ 3  •  To ja  •  11


            tydzień 3: TO JA


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Lustro”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Drabina”               f   dostrzega różnice i podobieństwa w obserwo-
                                                                          wanych przedmiotach (IV 12)
                    I 5, 7, 9; III 5; IV 1  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw III  f   słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                        zabawa „O czym mówię?”
                KOGO WIDZĘ W LUSTRZE?  Zajęcia główne  y y y  zabawa ruchowa na czworakach „Slalom   f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                          się na ich temat (IV 2, 3)
                                        lepienie z plasteliny dowolnych kształtów
                                                                           potrafi prowadzić dialog (IV 2)
                                        między kałużami”
                                                                        f
                                                                           interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 3, 4, 8)
                                                                        f
                                        wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej
                                                                           rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                        f
                                        W lustrze
                    II 3; III 1, 2, 5, 6;
                                                                           dba o ład i porządek w otoczeniu (III 5)
                                                                        f
                    IV 2, 3, 4, 7, 8
                                        r
                                        ozmowa na temat treści wiersza
                                                                           czerpie radość z uczestniczenia we wspólnych
                                                                          zabawach (II 3; III 2, 6)
                                        zabawa dramowa „Znajdź lustro”
                                                                        f
                                        zabawa dydaktyczna „Kto to jest?”
                                      y y y y  zabawa z lusterkiem „To ja”  f   dostrzega powtarzalność rytmów w utworze
                                                                          muzycznym (IV 7)
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 5  f   odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                        wymyślanie nazwy grupy
                                                                          prac (III 1)
                                                                           poznaje właściwości piasku (I 6; IV 19)
                                        zabawa „Marsz przedszkolaków”
                                                                        f
                    I 5, 6; III 5; IV 19
                                                                          stuje materiał przyrodniczy (IV 8)
                                        zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”
                                      y y  zabawa w piaskownicy         f   stosuje różne techniki plastyczne – wykorzy-
                                                                        f   ilustruje treść własnych przeżyć i wyobrażeń
                                                                          (IV 1)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Dmuchnij guzik po   f   dba o zdrowie swoje i innych (III 5)
                    i popołudniowa      torze”                          f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas dzia-
                    I 5, 7, 9; IV 7   y y y  „Co widzę za oknem?”       f   posługuje się narzędziami odpowiednimi
                                                                          łalności plastyczno-konstrukcyjnej (I 7; III 5)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw III
               ZABAWNY PRZEDSZKOLAK  Zajęcia główne  y y y  „Tajemnicze wzory” – rysowanie wzorów   f   jest zaangażowane w  zdobywanie nowych
                                        ćwiczenie percepcji słuchowej „Powtórz za
                                                                          do używanego materiału (I 7)
                                        mną”
                                                                          doświadczeń (IV 19)
                                        literopodobnych
                                                                           sprząta po zakończonej pracy (I 7)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
                                                                           czerpie radość z własnych działań (III 1)
                                                                        f
                                                                           potrafi wyodrębnić nietypowe dźwięki; rozwija
                                                                        f
                                        r
                                        ozmowa na temat: Kto to jest przedszkolak?
                                                                          percepcję słuchową (IV 7)
                    I 7, 9; III 1, 5; IV 7, 19
                                        laka
                                                                           bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje
                                                                        f
                                        zabawy inscenizacyjne z pacynką
                                      y y  wykonanie pacynki zabawnego przedszko-  f   doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
                                                                          ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I  f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                          (I 5)
                                        zabawa tropiąca „Zabawny przedszkolak”
                    I 2, 5; III 5; IV 18  y y  zabawa „Śledzimy zabawnego przedszkolaka”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  IV 18)
                                        niem „Przepychanka”             f   stara się regulować oddech (I 9)
                    Aktywność poranna   y y  ćwiczenia artykulacyjne „Krasnoludek   f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                LUSTERECZKO, POWIEDZ MI  y y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw III  f   dobrze orientuje się w schemacie własnego ciała
                                        w buzi przedszkolaka”
                    i popołudniowa
                                                                          w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                    I 1, 2, 3, 5, 9; III 5, 8
                                                                           planuje i organizuje własną pracę (III 5)
                                        zabawa „Powtórz za mną”
                                                                        f
                                                                          (IV 14)
                                        zabawa pantomimiczna „Jak pomagam innym”
                                                                           rozwija zdolności do skupiania uwagi na gestach
                                        zabawa „Ułóż zdanie”
                                                                        f
                                                                          i ruchach drugiej osoby (III 8)
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                           stosuje określenia: przodem do, tyłem do (IV 2, 14)
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”
                                                                        f
                                                                           chętnie współpracuje z innymi (III 5)
                                                                        f
                                        wanie swojego wyglądu
                    III 1; IV 2, 7, 14
                                                                           układa krótkie zdania (IV 2)
                                                                        f
                                        „Plakat podobieństw” – oznaczanie podo-
                                                                           podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
                Środa   Zajęcia główne  y y  zabawy z lusterkiem: obserwowanie i opisy-  f   dostrzega potrzeby innych (II 2, 9; III 1, 7)
                                                                        f
                                        bieństw za pomocą symboli
                                                                          (III 1)
                                        portret kolegi podobnego do mnie
                                      y
                                                                        f   obiektywnie ocenia swoje postępy (III 1)
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18