Page 9 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Poznajmy się” f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa y zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed- f umie radzić sobie w trudnych sytuacjach (II 5, 7)
I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5; szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi f zna pomieszczenia w przedszkolu (III 2; IV 14)
IV 1, 8, 12, 14 y y y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f nie odchodzi samowolnie od grupy (III 5)
TRAMPOLINEK – NASZ PRZYJACIEL Zajęcia główne Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy f kontynuuje rytm (IV 12)
lepienie z plasteliny na dowolny temat
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
lepi z plasteliny (I 7; IV 1)
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3
f
potrafi określić wielkość przedmiotów (IV 12)
zabawa równoważna „Noga lewa, noga
f
prawa”
rysuje określony wzór (I 7; IV 8)
f
rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
f
– „Witamy Trampolinka”
I 5; II 5, 7; III 5;
formułuje dłuższe wypowiedzi; opowiada
f
swobodne wypowiedzi dzieci na temat
IV 1, 2, 5, 8, 12, 14
y
o zdarzeniach (IV 2, 5)
wakacji
posługuje się językiem polskim w mowie
f
zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowa-
y
zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
nie na sygnały
kreśli linię w labiryncie (IV 8, 12)
zapoznanie z Kartami pracy z pakietu Nowa
f
Trampolina pięciolatka i sześciolatka
plastyczne (IV 1)
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2
Poniedziałek y y Zajęcia plastyczne – „Trampolinek” f wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
myśli logicznie (IV 5)
f
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
f
pokaz wykonania pracy
y
zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
ealizacja k. 1 z KA
r
y
(I 5; III 5)
Zajęcia w ogrodzie y y omówienie i złożenie prac
zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”
I 5; II 5, 7; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego, omówienie zasad bezpieczeństwa
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Przywitaj się” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y zabawa w parach „Domino obrazkowe” (III 2)
I 5; II 2; III 2, 5, 8; IV y ćwiczenia poranne – Zestaw I f współdziała podczas zabawy (III 5)
1, 3, 9, 12 y praca plastyczna „Moje wakacje” z wyko- f dopasowuje takie same obrazki (IV 12)
BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO Zajęcia główne y y Zajęcia matematyczne – „Zabawki” f wykonuje pracę plastyczną (IV 1)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
rzystaniem wiersza Bożeny Formy
f
Wspomnienia z wakacji
szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 5
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki”
rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
f
potrafi odczytać kod (IV 9)
f
I 5, 8; III 5; IV 2, 5, 7,
ozmowa na temat zabawy
r
y
wypowiada się swobodnie na bliski mu temat
f
układanie obrazków z części
12, 15
y
(IV 2, 5)
liczenie elementów i porównywanie liczeb-
y
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
f
ności zbiorów
zabawa ruchowa „Kolega – koleżanka”,
porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f
reagowanie na sygnały
reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 4
y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f przelicza elementy zbioru (IV 15)
dostrzega różnice i podobieństwa między ob-
f
Wtorek Zestaw I f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
razkami (IV 12)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Złap piłkę” chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
I 2, 5; II 7; III 5 y zabawy w piaskownicy z wykorzystaniem cji słownej i pokazu (I 5, 8)
zabawek ogrodowych f samodzielnie rozbiera się i ubiera (I 2)
f umie radzić sobie w sytuacjach trudnych (II 7)