Page 9 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           WRZESIEŃ









            tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE


            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Poznajmy się”  f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                    i popołudniowa    y  zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed-  f   umie radzić sobie w trudnych sytuacjach (II 5, 7)
                    I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5;   szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi  f   zna pomieszczenia w przedszkolu (III 2; IV 14)
                    IV 1, 8, 12, 14   y y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   nie odchodzi samowolnie od grupy (III 5)
                TRAMPOLINEK – NASZ PRZYJACIEL  Zajęcia główne  Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy   f   kontynuuje rytm (IV 12)
                                        lepienie z plasteliny na dowolny temat
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                                                           lepi z plasteliny (I 7; IV 1)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3
                                                                        f
                                                                           potrafi określić wielkość przedmiotów (IV 12)
                                        zabawa równoważna „Noga lewa, noga
                                                                        f
                                        prawa”
                                                                           rysuje określony wzór (I 7; IV 8)
                                                                        f
                                                                           rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                        f
                                      – „Witamy Trampolinka”
                    I 5; II 5, 7; III 5;
                                                                           formułuje dłuższe wypowiedzi; opowiada
                                                                        f
                                        swobodne wypowiedzi dzieci na temat
                    IV 1, 2, 5, 8, 12, 14
                                      y
                                                                          o zdarzeniach (IV 2, 5)
                                        wakacji
                                                                           posługuje się językiem polskim w mowie
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowa-
                                      y
                                                                          zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
                                        nie na sygnały
                                                                           kreśli linię w labiryncie (IV 8, 12)
                                        zapoznanie z Kartami pracy z pakietu Nowa
                                                                        f
                                        Trampolina pięciolatka i sześciolatka
                                                                          plastyczne (IV 1)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2
                Poniedziałek          y y Zajęcia plastyczne – „Trampolinek”  f   wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                                                           myśli logicznie (IV 5)
                                                                        f
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                        f
                                        pokaz wykonania pracy
                                      y
                                                                          zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                        ealizacja k. 1 z KA
                                        r
                                      y
                                                                          (I 5; III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  omówienie i złożenie prac
                                        zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”
                    I 5; II 5, 7; III 5  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego, omówienie zasad bezpieczeństwa
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Przywitaj się”  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa    y  zabawa w parach „Domino obrazkowe”  (III 2)
                    I 5; II 2; III 2, 5, 8; IV   y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   współdziała podczas zabawy (III 5)
                    1, 3, 9, 12       y  praca plastyczna „Moje wakacje” z wyko-  f   dopasowuje takie same obrazki (IV 12)
                BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO  Zajęcia główne  y y Zajęcia matematyczne – „Zabawki”  f   wykonuje pracę plastyczną (IV 1)
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        rzystaniem wiersza Bożeny Formy
                                                                        f
                                        Wspomnienia z wakacji
                                                                           szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 5
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki”
                                                                           rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
                                                                        f
                                                                           potrafi odczytać kod (IV 9)
                                                                        f
                    I 5, 8; III 5; IV 2, 5, 7,
                                        ozmowa na temat zabawy
                                        r
                                      y
                                                                           wypowiada się swobodnie na bliski mu temat
                                                                        f
                                        układanie obrazków z części
                    12, 15
                                      y
                                                                          (IV 2, 5)
                                        liczenie elementów i porównywanie liczeb-
                                      y
                                                                           rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                        f
                                        ności zbiorów
                                        zabawa ruchowa „Kolega – koleżanka”,
                                                                           porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                        f
                                        reagowanie na sygnały
                                                                           reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 4
                                      y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   przelicza elementy zbioru (IV 15)
                                                                           dostrzega różnice i podobieństwa między ob-
                                                                        f
                Wtorek                Zestaw I                          f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                                          razkami (IV 12)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Złap piłkę”            chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                    I 2, 5; II 7; III 5  y  zabawy w piaskownicy z wykorzystaniem   cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                        zabawek ogrodowych              f   samodzielnie rozbiera się i ubiera (I 2)
                                                                        f   umie radzić sobie w sytuacjach trudnych (II 7)
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14