Page 14 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14

12  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień


          tydzień 3: TO JESTEM JA



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowa-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      nie ruchów                       f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  I 5, 7; III 5; IV 2, 8,   y  układanie dowolnych kompozycji z figur   konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  11, 12, 14, 15      geometrycznych                   f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  (IV 12)
                                     y  kalkowanie dowolnych obrazków  f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                                        (III 5)
                                     y y  dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie   f   rozróżnia kierunki (IV 14)
               UŚMIECHNIĘTA BUZIA  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego   f   dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                      sylab w wyrazie
                                                                          kreśli linie po śladzie (I 7; IV 8)
                                      zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”
                                                                       f
                                                                          posługuje się liczebnikami (IV15)
                                                                       f
                  II 1, 2, 4, 6; III 8; IV
                                     – Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli
                                                                          słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                                       f
                  1, 2, 3, 5, 12, 15, 18,
                                     Piotrowskiej
                                                                          wypowiada się na temat opowiadania
                                                                       f
                                      słuchanie i omówienie tekstu literackiego
                  19
                                                                        (IV 2, 3, 5)
                                     y
                                      opowiadanie o przeżywanych emocjach
                                      puszczanie zajączków
                                                                          rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje;
                                                                       f
               Poniedziałek          y y y y Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”  f   poznaje zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
                                      zabawa integracyjna „Śmiej się”
                                                                        próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22
                                                                        (II 1)
                                                                          przelicza takie same elementy (IV 12, 15)
                                                                       f
                                      nazywanie przedstawionej emocji
                                                                          przedstawia swoje emocje i uczucia za pomo-
                                     y y  dorysowywanie flamastrami buzi postaci  f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                       f
                                                                        cą impresji plastycznej (II 4; IV 1)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie   f   rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
                  I 2, 5, 7, 9; III 5  spostrzegawczości wzrokowej      i nieprzyjemne (II 6)
                                     y  zabawy ruchowe: „Slalom”, „Celuj   f   jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
                                      do koła”                          (I 2, 7)
                                                                       f   rozwija spostrzegawczość (I 9)
                  Aktywność poranna   y  puszczanie baniek mydlanych   f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                  i popołudniowa     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23  f   reguluje oddech (I 9)
                  I 5, 7, 9; II 1, 2, 6;   y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                  III 5; IV 1, 2, 8, 12,   y  zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi   f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
                  14, 15              dzieci                           f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  wykonanie k. 3 z KA – kończenie   f   rysuje portret (I 7; IV 1, 8)
                                      rysowania, określanie emocji     f   orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
                                     y  zabawa bieżna „Po drugiej stronie”  f   liczy takie same elementy (IV 15)
                                                                       f   łączy elementy w pary (IV 12)
                  Zajęcia główne     Przygotowanie do nauki czytania    f   określa emocje (II 1, 6)
               OLEK I OSA  3, 4, 5, 8, 9  y  zapoznanie z literą o, O: omówienie ilustra-  f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  i pisania – „Olek patrzy na osę”
                                                                          rysuje (I 7; IV 8)
                                                                       f
                                      cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 24,
                                                                          słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                      podawanie słów zawierających głoskę o,
                                      budowanie modeli wyrazów osa i Olek   f   wyróżnia głoskę o w nazwach (IV 2)
                                                                          zna literę o, O (IV 4)
                                                                       f
               Wtorek                y y  zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka”  f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9;
                                     Zestaw III                         IV 8)
                                                                       f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja sposobu poruszania się   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                  I 5; II 3; III 2; IV 18  ptaków                       instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                     y  zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”  f   posiada podstawowe informacje na temat
                                     y  zabawy w piaskownicy            ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
                                                                        (IV 18)
                                                                       f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powie-
                                                                        trzu (II 3; III 2; IV 18)
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19