Page 14 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14
12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
tydzień 3: TO JESTEM JA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowa- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa nie ruchów f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
I 5, 7; III 5; IV 2, 8, y układanie dowolnych kompozycji z figur konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
11, 12, 14, 15 geometrycznych f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
y ćwiczenia poranne – Zestaw III (IV 12)
y kalkowanie dowolnych obrazków f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
(III 5)
y y dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie f rozróżnia kierunki (IV 14)
UŚMIECHNIĘTA BUZIA Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
sylab w wyrazie
kreśli linie po śladzie (I 7; IV 8)
zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”
f
posługuje się liczebnikami (IV15)
f
II 1, 2, 4, 6; III 8; IV
– Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli
słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
f
1, 2, 3, 5, 12, 15, 18,
Piotrowskiej
wypowiada się na temat opowiadania
f
słuchanie i omówienie tekstu literackiego
19
(IV 2, 3, 5)
y
opowiadanie o przeżywanych emocjach
puszczanie zajączków
rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje;
f
Poniedziałek y y y y Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?” f poznaje zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
zabawa integracyjna „Śmiej się”
próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22
(II 1)
przelicza takie same elementy (IV 12, 15)
f
nazywanie przedstawionej emocji
przedstawia swoje emocje i uczucia za pomo-
y y dorysowywanie flamastrami buzi postaci f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f
cą impresji plastycznej (II 4; IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
I 2, 5, 7, 9; III 5 spostrzegawczości wzrokowej i nieprzyjemne (II 6)
y zabawy ruchowe: „Slalom”, „Celuj f jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
do koła” (I 2, 7)
f rozwija spostrzegawczość (I 9)
Aktywność poranna y puszczanie baniek mydlanych f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23 f reguluje oddech (I 9)
I 5, 7, 9; II 1, 2, 6; y ćwiczenia poranne – Zestaw III f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
III 5; IV 1, 2, 8, 12, y zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
14, 15 dzieci f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonanie k. 3 z KA – kończenie f rysuje portret (I 7; IV 1, 8)
rysowania, określanie emocji f orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
y zabawa bieżna „Po drugiej stronie” f liczy takie same elementy (IV 15)
f łączy elementy w pary (IV 12)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania f określa emocje (II 1, 6)
OLEK I OSA 3, 4, 5, 8, 9 y zapoznanie z literą o, O: omówienie ilustra- f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, i pisania – „Olek patrzy na osę”
rysuje (I 7; IV 8)
f
cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 24,
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
podawanie słów zawierających głoskę o,
budowanie modeli wyrazów osa i Olek f wyróżnia głoskę o w nazwach (IV 2)
zna literę o, O (IV 4)
f
Wtorek y y zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka” f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25
czyta globalnie (IV 4)
f
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9;
Zestaw III IV 8)
f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja sposobu poruszania się ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
I 5; II 3; III 2; IV 18 ptaków instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawa „Podskakujemy jak wróbelki” f posiada podstawowe informacje na temat
y zabawy w piaskownicy ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
(IV 18)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powie-
trzu (II 3; III 2; IV 18)