Page 12 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12
10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y y zabawy z chustą animacyjną f rysuje autoportret (III 1; IV 1)
Poniedziałek IV 8 f podczas zabaw ruchowych korzysta z przybo-
I 5, 7; II 3; III 2, 5;
zna schemat ciała (IV 14)
ysowanie kolorową kredą na asfalcie
r
f
rów zgodnie z regułami (I 5; III 5)
f
czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
Aktywność poranna y zabawa w parach „Miłe słowa” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y oglądanie albumów (III 2)
I 5, 9; III 2, 5, 7; y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rozumie pojęcie para (IV 12)
IV 4, 12, 14, 19 y układanie puzzli w małych zespołach f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
y zabawa dydaktyczna „Gdzie jest twoje imię?” (III 5, 7)
– utrwalenie obrazu graficznego włas nego f poszerza wiedzę podczas oglądania różnych
imienia albumów (IV 19)
y zabawa ruchowa „Rzut do celu” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ADA I ALBUM Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia
rozwija spostrzegawczość (I 9)
f
„Ada ma album”
I 5, 7, 8, 9; III 8;
(IV 4)
IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
zapoznanie z literą a, A: omówienie ilustra-
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
y
f
cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 14,
podawanie słów zawierających głoskę a, bu- f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
wyróżnia głoskę a w nazwach (IV 2)
Wtorek y zabawa ruchowa „Głoska a” f zna literę a, A (IV 4)
f
dowanie modeli wyrazów album i Ada
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 15 f czyta globalnie (IV 4)
f
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
Zestaw II f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zajęcia w ogrodzie y zabawy ze skakanką ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5; IV 2, 12, 18 y obserwacje chmur na niebie poprawnie nazywa i opisuje obserwowane
y zabawa równoważna „Na szlaku” f
rzeczy i zjawiska (IV 2, 18)
f porównuje kształty (IV 12)
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16 f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
i popołudniowa y układanie dowolnych kompozycji z figur (I 9; IV 2)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, geometrycznych – rozpoznawanie i nazy- f koloruje (I 7; IV 8)
12, 14 wanie figur f rozpoznaje literę a, A (IV 4)
y ćwiczenia poranne – Zestaw II f zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
y zabawa „Jaka to głoska?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y y zabawa dydaktyczna „Szukamy Trampolin- f rozróżnia kierunki (IV 14)
ka” – ćwiczenie kierunków
rozwija spostrzegawczość (I 9)
KODEKS PRZEDSZKOLAKA Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „Bawimy się grzecznie, f formułuje prawidłowo instrukcje słowne (IV 2)
f
posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia
zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”
f
przedmiotów w przestrzeni (IV 2, 14)
żeby było bezpiecznie”
I 5, 7; II 3; III 2, 5,
zauważa nieporządek w otoczeniu (IV 12)
f
7; IV 1, 2, 4, 7, 8, 12,
uwrażliwianie na utrzymywanie porządku
y
nazywa swoje emocje (II 1)
f
w sali
14, 15
układa zabawki (I 7; IV 12)
f
zabawa ruchowa „Nasze zabawki”
pisze swoje imię (I 7; IV 8)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 17
rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia
y y y opracowanie Kodeksu Przedszkolaka f poznaje i ustala zasady w grupie (III 2, 5, 7)
f
Środa Zajęcia umuzykalniające – piosenka To będzie f orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru
(IV 4)
bardzo dobry dzień
y zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu” (IV 8, 14)
z wykorzystaniem nagrania – CD, 27 f posługuje się liczebnikami (IV 15)
y wprowadzenie piosenki – CD, 1 f zauważa i kontynuuje regularność (IV 12)
y nauka układu ruchowego do refrenu pio- f rysuje (I 7; 8)
senki f śpiewa (IV 7)
y zabawa „Przedszkolna wycieczka” z wyko- f wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
rzystaniem nagrania – CD, 2 f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)