Page 12 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12

10  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawy z chustą animacyjną  f   rysuje autoportret (III 1; IV 1)
               Poniedziałek  IV 8                                      f   podczas zabaw ruchowych korzysta z przybo-
                  I 5, 7; II 3; III 2, 5;
                                                                          zna schemat ciała (IV 14)
                                      ysowanie kolorową kredą na asfalcie
                                      r
                                                                       f
                                                                        rów zgodnie z regułami (I 5; III 5)
                                                                       f
                                                                          czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                                                                       f   kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                  Aktywność poranna   y  zabawa w parach „Miłe słowa”  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                  i popołudniowa     y  oglądanie albumów               (III 2)
                  I 5, 9; III 2, 5, 7;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   rozumie pojęcie para (IV 12)
                  IV 4, 12, 14, 19   y  układanie puzzli w małych zespołach  f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                     y  zabawa dydaktyczna „Gdzie jest twoje imię?”   (III 5, 7)
                                      – utrwalenie obrazu graficznego włas nego   f   poszerza wiedzę podczas oglądania różnych
                                      imienia                           albumów (IV 19)
                                     y  zabawa ruchowa „Rzut do celu”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
               ADA I ALBUM  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia
                                                                          rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                                                       f
                                     „Ada ma album”
                  I 5, 7, 8, 9; III 8;
                                                                        (IV 4)
                  IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
                                      zapoznanie z literą a, A: omówienie ilustra-
                                                                          wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                     y
                                                                       f
                                      cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 14,
                                      podawanie słów zawierających głoskę a, bu-  f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                          wyróżnia głoskę a w nazwach (IV 2)
               Wtorek                y  zabawa ruchowa „Głoska a”      f   zna literę a, A (IV 4)
                                                                       f
                                      dowanie modeli wyrazów album i Ada
                                                                          buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 15  f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                     Zestaw II                         f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy ze skakanką             ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 5; IV 2, 12, 18  y  obserwacje chmur na niebie        poprawnie nazywa i opisuje obserwowane
                                     y  zabawa równoważna „Na szlaku”  f
                                                                        rzeczy i zjawiska (IV 2, 18)
                                                                       f   porównuje kształty (IV 12)
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16  f   dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                  i popołudniowa     y  układanie dowolnych kompozycji z figur   (I 9; IV 2)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,   geometrycznych – rozpoznawanie i nazy-  f   koloruje (I 7; IV 8)
                  12, 14              wanie figur                      f   rozpoznaje literę a, A (IV 4)
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
                                     y  zabawa „Jaka to głoska?”       f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y y  zabawa dydaktyczna „Szukamy Trampolin-  f   rozróżnia kierunki (IV 14)
                                      ka” – ćwiczenie kierunków
                                                                          rozwija spostrzegawczość (I 9)
               KODEKS PRZEDSZKOLAKA  Zajęcia główne  Zajęcia społeczne – „Bawimy się grzecznie,   f   formułuje prawidłowo instrukcje słowne (IV 2)
                                                                       f
                                                                          posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia
                                      zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”
                                                                       f
                                                                        przedmiotów w przestrzeni (IV 2, 14)
                                     żeby było bezpiecznie”
                  I 5, 7; II 3; III 2, 5,
                                                                          zauważa nieporządek w otoczeniu (IV 12)
                                                                       f
                  7; IV 1, 2, 4, 7, 8, 12,
                                      uwrażliwianie na utrzymywanie porządku
                                     y
                                                                          nazywa swoje emocje (II 1)
                                                                       f
                                      w sali
                  14, 15
                                                                          układa zabawki (I 7; IV 12)
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Nasze zabawki”
                                                                          pisze swoje imię (I 7; IV 8)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 17
                                                                          rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia
                                     y y y  opracowanie Kodeksu Przedszkolaka  f   poznaje i ustala zasady w grupie (III 2, 5, 7)
                                                                       f
               Środa                 Zajęcia umuzykalniające – piosenka To będzie   f   orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru
                                                                        (IV 4)
                                     bardzo dobry dzień
                                     y  zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”   (IV 8, 14)
                                      z wykorzystaniem nagrania – CD, 27  f   posługuje się liczebnikami (IV 15)
                                     y  wprowadzenie piosenki – CD, 1  f   zauważa i kontynuuje regularność (IV 12)
                                     y  nauka układu ruchowego do refrenu pio-  f   rysuje (I 7; 8)
                                      senki                            f   śpiewa (IV 7)
                                     y  zabawa „Przedszkolna wycieczka” z wyko-  f   wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
                                      rzystaniem nagrania – CD, 2      f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17