Page 17 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 17
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 15
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y demonstracja wykonania na podstawie f rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku;
dostrzega ich cykliczność (IV 16, 18)
zdjęcia w KP1, s. 32 f określa cechy danej pory roku (IV 2, 18)
łączenie materiałów przez dzieci
y
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y y zabawy z wiatrowskazem f wykonuje pracę techniczną według pokazu i go-
towego wzoru (IV 1, 11)
wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,
I 5; III 5; IV 2, 18, 19
potrafi określić kierunek i siłę wiatru (IV 18, 19)
f
zebranie okazów do kącika przyrody
(IV 2, 18)
y zabawa bieżna „Berek kucany” f rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y odrysowywanie szablonów liści f rysuje określony kształt liścia (I 7; IV 8, 18)
i popołudniowa y praca „Mój listek” – kolorowanie obrazka f umie odczytać kod (IV 9)
I 5, 7, 9; IV 8, 9, 12, zgodnie z kodem f koloruje pola na wskazany kolor (I 7, 9; IV 8, 12)
15, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 35 f rozpoznaje i nazywa niektóre dary jesieni
y „Liść” – wylepianie plasteliną (IV 18)
y zabawa na czworakach „Pająk i pająk f klasyfikuje przedmioty i materiał przyrodniczy
akrobata” (IV 12, 18)
f rozwija sprawność manualną (I 9)
Zajęcia główne
Zajęcia matematyczne – „Liczymy liście”
wypowiada się na określony temat (IV 2)
DWA LIŚCIE I 5, 7, 8, 9; IV 2, 8, 12, y kształtowanie pojęcia liczby 2 – m.in. wska- f poszerza wiedzę o otoczeniu przyrodniczym
f
zywanie zbioru dwuelementowego
15, 18
(IV 18)
poznanie obrazu graficznego liczby 2
y
– kreślenie cyfry palcem, układanie jej f umie przeliczać elementy zbioru (IV 15)
posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
f
Wtorek y zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na f zna cyfrę 2 (IV 15)
z drucika
kowymi (IV 15)
sygnały
rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 34 f wskazuje zbiór dwuelementowy (IV 15)
f
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f rozumie pojęcie para (IV 12)
Zestaw IV f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” – chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
I 5; III 5; IV 18 dostrzeganie zmian zachodzących cji słownej i pokazu (I 5, 8)
w przyrodzie f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
y zabawy w piaskownicy f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y zabawa ruchowa „Kasztan”
Aktywność poranna y zabawa „Wyrazy w zdaniu” – ćwiczenia f wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je policzyć
i popołudniowa analizy i syntezy słuchowej (IV 2, 15)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 36 f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
9, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f zauważa dwa takie same rysunki (IV 12)
y układanie liścia ze sznurka f doskonali umiejętność przeliczania (IV 15)
y zabawa „Imiona” – dzielenie na sylaby f umie odczytać kod (IV 9)
y zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” f koloruje (I 7; IV 8)
utrwala poznane cyfry i litery (IV 4, 15)
f
W PARKU Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
– Nie wszystko złoto, co się świeci, opowiadanie
I 5; III 8; IV 1, 2, 3,
rozwija sprawność manualną (I 9)
f
Dominika Rutkowskiego
5, 7, 15
dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
f
Środa y y słuchanie i omówienie opowiadania f wyróżnia głoskę w nagłosie (IV 2)
zabawa ruchowa „Wiatr i wiaterek”
słucha uważnie czytanego tekstu
f
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 37 – histo-
(III 8; IV 3)
y
ryjka obrazkowa f wypowiada się na temat opowiadania (IV 2, 3, 5)
Zajęcia umuzykalniające – „Jesienny taniec” f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f imituje ruchem wiatr (IV 1)
powitanie) f ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
y zabawa „Pada deszcz, wieje wiatr” z wyko- wej (IV 5)
rzystaniem grzechotek i trójkątów f numeruje obrazki (IV 15)
f wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)