Page 17 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 17

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe  •  15



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  demonstracja wykonania na podstawie   f   rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku;
                                                                          dostrzega ich cykliczność (IV 16, 18)
                                        zdjęcia w KP1, s. 32            f   określa cechy danej pory roku (IV 2, 18)
                                        łączenie materiałów przez dzieci
                                      y
                Poniedziałek  Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawy z wiatrowskazem  f   wykonuje pracę techniczną według pokazu i go-
                                                                          towego wzoru (IV 1, 11)
                                        wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,
                    I 5; III 5; IV 2, 18, 19
                                                                           potrafi określić kierunek i siłę wiatru (IV 18, 19)
                                                                        f
                                        zebranie okazów do kącika przyrody
                                                                          (IV 2, 18)
                                      y  zabawa bieżna „Berek kucany”   f   rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Aktywność poranna   y  odrysowywanie szablonów liści  f   rysuje określony kształt liścia (I 7; IV 8, 18)
                    i popołudniowa    y  praca „Mój listek” – kolorowanie obrazka   f   umie odczytać kod (IV 9)
                    I 5, 7, 9; IV 8, 9, 12,   zgodnie z kodem           f   koloruje pola na wskazany kolor (I 7, 9; IV 8, 12)
                    15, 18            y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 35  f   rozpoznaje i  nazywa niektóre dary jesieni
                                      y  „Liść” – wylepianie plasteliną   (IV 18)
                                      y  zabawa na czworakach „Pająk i pająk   f   klasyfikuje przedmioty i materiał przyrodniczy
                                        akrobata”                         (IV 12, 18)
                                                                        f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                    Zajęcia główne
                                      Zajęcia matematyczne – „Liczymy liście”
                                                                           wypowiada się na określony temat (IV 2)
                DWA LIŚCIE  I 5, 7, 8, 9; IV 2, 8, 12,  y  kształtowanie pojęcia liczby 2 – m.in. wska-  f   poszerza wiedzę o otoczeniu przyrodniczym
                                                                        f
                                        zywanie zbioru dwuelementowego
                    15, 18
                                                                          (IV 18)
                                        poznanie obrazu graficznego liczby 2
                                      y
                                        – kreślenie cyfry palcem, układanie jej   f   umie przeliczać elementy zbioru (IV 15)
                                                                           posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                                                        f
                Wtorek                y  zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na   f   zna cyfrę 2 (IV 15)
                                        z drucika
                                                                          kowymi (IV 15)
                                        sygnały
                                                                           rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 34  f   wskazuje zbiór dwuelementowy (IV 15)
                                                                        f
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   rozumie pojęcie para (IV 12)
                                      Zestaw IV                         f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” –   chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                    I 5; III 5; IV 18   dostrzeganie zmian zachodzących   cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                        w przyrodzie                    f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                                      y  zabawy w piaskownicy           f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      y  zabawa ruchowa „Kasztan”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Wyrazy w zdaniu” – ćwiczenia   f   wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je policzyć
                    i popołudniowa      analizy i syntezy słuchowej       (IV 2, 15)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,   y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 36  f   rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                    9, 15             y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   zauważa dwa takie same rysunki (IV 12)
                                      y  układanie liścia ze sznurka    f   doskonali umiejętność przeliczania (IV 15)
                                      y  zabawa „Imiona” – dzielenie na sylaby  f   umie odczytać kod (IV 9)
                                      y  zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                                                           utrwala poznane cyfry i litery (IV 4, 15)
                                                                        f
                W PARKU  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      – Nie wszystko złoto, co się świeci, opowiadanie
                    I 5; III 8; IV 1, 2, 3,
                                                                           rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                        f
                                      Dominika Rutkowskiego
                    5, 7, 15
                                                                           dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                                        f
                Środa                 y y  słuchanie i omówienie opowiadania  f   wyróżnia głoskę w nagłosie (IV 2)
                                        zabawa ruchowa „Wiatr i wiaterek”
                                                                           słucha uważnie czytanego tekstu
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 37 – histo-
                                                                          (III 8; IV 3)
                                      y
                                        ryjka obrazkowa                 f   wypowiada się na temat opowiadania (IV 2, 3, 5)
                                      Zajęcia umuzykalniające – „Jesienny taniec”  f   reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                      y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na   f   imituje ruchem wiatr (IV 1)
                                        powitanie)                      f   ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
                                      y  zabawa „Pada deszcz, wieje wiatr” z wyko-  wej (IV 5)
                                        rzystaniem grzechotek i trójkątów  f   numeruje obrazki (IV 15)
                                                                        f   wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22