Page 16 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16
14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Głoski” – ćwiczenie w określaniu f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
i popołudniowa głosek w nagłosie f szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
I 5, 9; II 7; III 5, 7, 8; y układanie dowolnego obrazka z części go emocjonalnie (II 7)
IV 2, 12, 14 – rozwijanie spostrzegawczości f rozróżnia głoski (IV 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f łączy elementy w całość (IV 12)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgod- f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
nie z instrukcją słowną
(I 9; IV 2)
CO ODCZUWAM? Zajęcia główne y Zabawa dydaktyczna – „To ja” f łączy klocki w pary (IV 12)
zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po
koloruje (I 7; IV 8)
kamieniach”
f
orientuje się w przestrzeni (IV 14)
f
rozwija sprawność manualną (I 9)
f
dopasowywanie uczuć do przedstawionych
I 5, 8, 9; II 1; III 1; IV
y
rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje (II 1)
f
czynności
Piątek 1, 7, 12, 14 y y zabawa z piłką w kole f przedstawia emocję za pomocą impresji mi-
micznych (IV 1)
zabawa ruchowa „To ja”
reaguje na sygnał (IV 7)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f dokonuje samooceny (III 1)
zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
Zestaw III f
f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
I 5; III 2; IV 8 wego instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
y chodzenie stopa przed stopą f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
(III 2; IV 18)
tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y słuchanie i omówienie wiersza Powietrze f poszerza wiedzę o zjawiskach atmosferycz-
i popołudniowa Urszuli Piotrowskiej, oglądanie ilustracji nych (IV 18)
I 5; III 2, 5, 8; IV 3, 7, – KP1, s. 32–33 f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
12, 14, 18, 19 y zabawa integracyjna „Taniec liści” f zna rolę wiatru i skutki jego działania
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV (IV 18, 19)
y y kalkowanie dowolnych liści f odczuwa przynależność do grupy rówieśni-
czej (III 2)
zabawa „Gdzie jest liść?”
NA WYCIECZCE Zajęcia główne y y Wycieczka – „Zbieramy dary jesieni” f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 33, ćw. 3
zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiór-
konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
uczestniczy w zabawach muzycznych i rucho-
ka na sygnał”
f
wych (I 5; IV 7)
akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
f
r
(III 5)
Poniedziałek III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5, y y y ealizacja I etapu projektu – wybór tematu f dopasowuje przedmiot do jego cienia
omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-
11, 12, 16, 18, 19
zujących podczas wycieczki
(IV 12)
obserwacja przyrody jesienią – spacer
rozróżnia kierunki (IV 14)
f
po najbliższej okolicy
poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
y zebranie i segregowanie materiału przyrod- f zadaje pytania (III 9)
f
niczego o otaczającym świecie (IV 2, 18, 19)
y przejście do II etapu projektu – ustalenie f umie pracować w zespole (III 2, 5, 7)
kolejnych działań f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
Zajęcia techniczne – „Wiatrowskaz” f klasyfikuje zebrany materiał przyrodniczy
y zapoznanie z tematem pracy (IV 12, 18)