Page 16 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16

14  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Głoski” – ćwiczenie w określaniu   f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
                  i popołudniowa      głosek w nagłosie                f   szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
                  I 5, 9; II 7; III 5, 7, 8;   y  układanie dowolnego obrazka z części   go emocjonalnie (II 7)
                  IV 2, 12, 14        – rozwijanie spostrzegawczości   f   rozróżnia głoski (IV 2)
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   łączy elementy w całość (IV 12)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgod-  f   dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                                      nie z instrukcją słowną
                                                                        (I 9; IV 2)
               CO ODCZUWAM?  Zajęcia główne  y Zabawa dydaktyczna – „To ja”  f   łączy klocki w pary (IV 12)
                                      zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                      kamieniach”
                                                                       f
                                                                          orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                                                       f
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                       f
                                      dopasowywanie uczuć do przedstawionych
                  I 5, 8, 9; II 1; III 1; IV
                                     y
                                                                          rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje (II 1)
                                                                       f
                                      czynności
               Piątek   1, 7, 12, 14  y y  zabawa z piłką w kole       f   przedstawia emocję za pomocą impresji mi-
                                                                        micznych (IV 1)
                                      zabawa ruchowa „To ja”
                                                                          reaguje na sygnał (IV 7)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31
                                     y
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   dokonuje samooceny (III 1)
                                                                          zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                     Zestaw III                        f
                                                                       f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                  I 5; III 2; IV 8    wego                              instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                     y  chodzenie stopa przed stopą    f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                        (III 2; IV 18)
          tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE
           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  słuchanie i omówienie wiersza Powietrze   f   poszerza wiedzę o zjawiskach atmosferycz-
                  i popołudniowa      Urszuli Piotrowskiej, oglądanie ilustracji   nych (IV 18)
                  I 5; III 2, 5, 8; IV 3, 7,   – KP1, s. 32–33         f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                  12, 14, 18, 19     y  zabawa integracyjna „Taniec liści”  f   zna rolę wiatru i skutki jego działania
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV   (IV 18, 19)
                                     y y  kalkowanie dowolnych liści   f   odczuwa przynależność do grupy rówieśni-
                                                                        czej (III 2)
                                      zabawa „Gdzie jest liść?”
               NA WYCIECZCE  Zajęcia główne  y y Wycieczka – „Zbieramy dary jesieni”  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 33, ćw. 3
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiór-
                                                                        konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                                                          uczestniczy w zabawach muzycznych i rucho-
                                      ka na sygnał”
                                                                       f
                                                                        wych (I 5; IV 7)
                                                                          akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                                       f
                                      r
                                                                        (III 5)
               Poniedziałek   III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5,   y y y  ealizacja I etapu projektu – wybór tematu  f   dopasowuje przedmiot do jego cienia
                                      omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-
                  11, 12, 16, 18, 19
                                      zujących podczas wycieczki
                                                                        (IV 12)
                                      obserwacja przyrody jesienią – spacer
                                                                          rozróżnia kierunki (IV 14)
                                                                       f
                                      po najbliższej okolicy
                                                                          poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                                     y  zebranie i segregowanie materiału przyrod-  f   zadaje pytania (III 9)
                                                                       f
                                      niczego                           o otaczającym świecie (IV 2, 18, 19)
                                     y  przejście do II etapu projektu – ustalenie   f   umie pracować w zespole (III 2, 5, 7)
                                      kolejnych działań                f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                     Zajęcia techniczne – „Wiatrowskaz”  f   klasyfikuje zebrany materiał przyrodniczy
                                     y  zapoznanie z tematem pracy      (IV 12, 18)
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21