Page 15 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  13



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Znam emocje” – ćwiczenie per-  f   rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
                    i popołudniowa      cepcji wzrokowej                  (II 1)
                    I 5, 7, 9; II 1, 2;    y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 26  f   dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                    III 1, 5, 6; IV 2, 4, 5, 8  y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  (I 9; IV 2)
                                      y  gry planszowe w zespołach z zastosowa-  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                        niem pionków                    f   rozpoznaje literę o, O (IV 4)
                                      y  „Jakie znam magiczne słowa?” – poga-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        danka                           f   umie współdziałać z rówieśnikami (III 5)
                                        zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
                                      y Zajęcia matematyczne – „Liczę i układam   f   respektuje prawa i obowiązki swoje oraz in-
                MAGICZNE SŁOWO PRZEPRASZAM   7, 5, 12, 15  y y y y  układanie ciągu balonów i określanie ich   f   jest życzliwe wobec innych (III 6)
                                                                          nych osób (III 7)
                    Zajęcia główne
                                                                           wypowiada się swobodnie na dany temat
                                                                        f
                    I 5, 9; II 3; III 4; IV 1,  balony”
                                                                          (IV 5)
                                        kolejności – używanie liczebników po-
                                                                           wymienia zwroty grzecznościowe
                                                                        f
                                        rządkowych
                                                                          (III 1, 6; IV 2)
                                        układanie i kontynuowanie rytmu
                                                                           szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Baloniki”
                                                                           zna znaczenie zwrotu przepraszam i wie,
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 27
                                                                          kiedy go użyć (III 4)
                                      Zajęcia umuzykalniające – piosenka
                                      Przepraszam
                                                                           zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
                                      y
                                                                           używa liczebników głównych i porządkowych
                                                                        f
                                        powitanie)                      f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                          (IV 15)
                Środa                 y  wprowadzenie i omówienie piosenki   f   przelicza (IV 15)
                                        Przepraszam – CD, 3
                                                                           myśli logicznie (IV 5)
                                      y  zabawa „Emocje” – rozpoznawanie  f   wykonuje układ ruchowy do piosenki
                                                                        f
                                      y  zabawa integracyjna „Złączmy się”  (IV 1, 7)
                                      y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na   f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                        pożegnanie)                     f   rozpoznaje emocje (II 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Kto szybciej”        f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                    I 5, 7; II 3; III 2, 5, 8  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                        terenowego                      f   kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                        r
                                      y  ysowanie patykiem na ziemi
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Dokończ słowo”  f   odczuwa przynależność do grupy
                    i popołudniowa    y  kolorowanie obrazka według określonego   rówieśniczej (III 2)
                    I 5, 7; III 2, 5; IV 1, 2,   kodu                   f   dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                    8, 9, 11          y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   umie odczytać kod (IV 9)
                                      y  zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                      y  budowanie w zespołach dowolnych bu-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        dowli z klocków – ćwiczenie stosunków   f   rozróżnia głoski (IV 2)
                                        przestrzennych                  f   dba o bezpieczeństwo podczas zabawy (III 5)
                EMIL I EKRAN  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                           umie pracować w zespole (III 2, 5)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa
                                                                        f
                                      y
                                        „Samochody”
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
                                                                           rozwija wyobraźnię przestrzenną (IV 11)
                                                                        f
                    I 5, 7, 9; II 4; III 8; IV  „Emil patrzy w ekran”
                                                                           wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                        f
                Czwartek   1, 2, 3, 4, 5, 8, 9  y  zapoznanie z literą e, E: omówienie ilu-  f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                        stracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28,
                                                                           wyróżnia głoskę e w nazwach (IV 2)
                                                                        f
                                        podawanie słów zawierających głoskę e,
                                                                           zna literę e, E (IV 4)
                                                                        f
                                        budowanie modeli wyrazów ekran i Eryk
                                      y  zabawa ruchowa „Postać z ekranu”  f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                           czyta globalnie (IV 4)
                                                                        f
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      Zajęcia plastyczne – „Moja ulubiona zabawka”  f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                                      y  wycinanie z papieru kolorowego   f   przedstawia swoje wyobrażenia za pomocą
                                        i naklejanie                      prac plastycznych (II 4; IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Samoloty”            f   kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                    I 5, 7, 9; IV 8   y  ysowanie kredą chodnikową na asfalcie  f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                        r
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20