Page 15 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 13
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Znam emocje” – ćwiczenie per- f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
i popołudniowa cepcji wzrokowej (II 1)
I 5, 7, 9; II 1, 2; y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 26 f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
III 1, 5, 6; IV 2, 4, 5, 8 y ćwiczenia poranne – Zestaw III (I 9; IV 2)
y gry planszowe w zespołach z zastosowa- f koloruje (I 7; IV 8)
niem pionków f rozpoznaje literę o, O (IV 4)
y „Jakie znam magiczne słowa?” – poga- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
danka f umie współdziałać z rówieśnikami (III 5)
zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
y Zajęcia matematyczne – „Liczę i układam f respektuje prawa i obowiązki swoje oraz in-
MAGICZNE SŁOWO PRZEPRASZAM 7, 5, 12, 15 y y y y układanie ciągu balonów i określanie ich f jest życzliwe wobec innych (III 6)
nych osób (III 7)
Zajęcia główne
wypowiada się swobodnie na dany temat
f
I 5, 9; II 3; III 4; IV 1, balony”
(IV 5)
kolejności – używanie liczebników po-
wymienia zwroty grzecznościowe
f
rządkowych
(III 1, 6; IV 2)
układanie i kontynuowanie rytmu
szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f
zabawa ruchowa „Baloniki”
zna znaczenie zwrotu przepraszam i wie,
f
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 27
kiedy go użyć (III 4)
Zajęcia umuzykalniające – piosenka
Przepraszam
zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
f
zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
y
używa liczebników głównych i porządkowych
f
powitanie) f rozwija sprawność manualną (I 9)
(IV 15)
Środa y wprowadzenie i omówienie piosenki f przelicza (IV 15)
Przepraszam – CD, 3
myśli logicznie (IV 5)
y zabawa „Emocje” – rozpoznawanie f wykonuje układ ruchowy do piosenki
f
y zabawa integracyjna „Złączmy się” (IV 1, 7)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f śpiewa piosenkę (IV 7)
pożegnanie) f rozpoznaje emocje (II 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Kto szybciej” f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
I 5, 7; II 3; III 2, 5, 8 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
terenowego f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
r
y ysowanie patykiem na ziemi
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Dokończ słowo” f odczuwa przynależność do grupy
i popołudniowa y kolorowanie obrazka według określonego rówieśniczej (III 2)
I 5, 7; III 2, 5; IV 1, 2, kodu f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
8, 9, 11 y ćwiczenia poranne – Zestaw III f umie odczytać kod (IV 9)
y zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek f koloruje (I 7; IV 8)
y budowanie w zespołach dowolnych bu- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
dowli z klocków – ćwiczenie stosunków f rozróżnia głoski (IV 2)
przestrzennych f dba o bezpieczeństwo podczas zabawy (III 5)
EMIL I EKRAN Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
umie pracować w zespole (III 2, 5)
zabawa orientacyjno-porządkowa
f
y
„Samochody”
konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
rozwija wyobraźnię przestrzenną (IV 11)
f
I 5, 7, 9; II 4; III 8; IV „Emil patrzy w ekran”
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
Czwartek 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9 y zapoznanie z literą e, E: omówienie ilu- f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
stracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28,
wyróżnia głoskę e w nazwach (IV 2)
f
podawanie słów zawierających głoskę e,
zna literę e, E (IV 4)
f
budowanie modeli wyrazów ekran i Eryk
y zabawa ruchowa „Postać z ekranu” f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
czyta globalnie (IV 4)
f
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29 f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
Zajęcia plastyczne – „Moja ulubiona zabawka” f posługuje się nożyczkami (I 7)
y wycinanie z papieru kolorowego f przedstawia swoje wyobrażenia za pomocą
i naklejanie prac plastycznych (II 4; IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Samoloty” f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
I 5, 7, 9; IV 8 y ysowanie kredą chodnikową na asfalcie f rozwija sprawność manualną (I 9)
r