Page 10 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10
8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y oglądanie w zespołach pocztówek z waka- f wypowiada się swobodnie na temat pocztówek
i popołudniowa cyjnymi krajobrazami (IV 2, 10)
I 5, 7, 9; III 5; IV 5, y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 6 f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
y „Kolekcja muszelek” – praca z wykorzysta- (I 5)
niem kalki f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 1 f myśli logicznie (IV 5)
y zabawa ruchowa „Potocz piłkę” f dopasowuje elementy (IV 12)
f umie współdziałać w zabawie (III 5)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f rozumie pojęcie para (IV 12)
„Na plaży”
I 5, 7; IV 2, 5, 7, 8,
rozwiązuje zagadki (IV 5)
JAK BYŁO NA WAKACJACH? y y y y ozmowa na temat wakacyjnych f myśli logicznie (IV 5)
f
ozwiązywanie zagadek wprowadzających
r
10, 15
y
opowiada, gdzie spędziło wakacje (IV 2, 10)
f
r
wyjazdów
rozróżnia głoski (IV 2)
f
opowiadanie historyjki przedstawionej
dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
f
na obrazkach – KP1, s. 7, ćw. 2
liczy sylaby w wyrazach (IV 15)
f
wyróżnianie głosek, dzielenie na sylaby
kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
f
zabawa ruchowa „Koło”
reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 7, ćw. 3
y
f
Zajęcia umuzykalniające – „Witaj,
układa kompozycje z materiału przyrodniczego
f
przyjacielu!” f śpiewa i porusza się do rytmu muzyki (IV 7)
według własnego pomysłu (IV 1, 11)
Środa y ytmiczne powitanie f bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 2, 7)
r
zabawa z przerwą w muzyce z wykorzysta-
y
niem nagrania Szybko – wolno – CD, 30
y zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”
z wykorzystaniem nagrania – CD, 27
y zabawa muzyczna z przerwą w muzyce
„Raz, dwa, trzy!”
r
y ytmiczne pożegnanie
Zajęcia w ogrodzie y układanie dowolnych kompozycji z mate-
I 5; III 2, 7; IV 1, 11 riału przyrodniczego
y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody”, f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa ćwiczenie orientacji przestrzennej f rozróżnia kierunki w przestrzeni (IV 14)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV y budowanie z klocków na dowolny temat – f umie współdziałać w zabawie (III 5, 7)
2, 8, 11, 14 rozwijanie wyobraźni przestrzennej f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
(III 2)
y y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
DOBRZE JEST MIEĆ PRZYJACIÓŁ Zajęcia główne y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f dokonuje analizy i syntezy głoskowej (IV 2)
„Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów
wznosi budowle z klocków (IV 11)
kolorowanie dowolnego obrazka – dosko-
f
nalenie precyzji ruchów
zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”
koloruje (I 7; IV 8)
f
rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
f
słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
f
I 9, 7; II 6; III 1, 5, 6,
– Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszkola,
wypowiada się na temat utworu i własnych
f
8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9
opowiadanie Maciejki Mazan
doświadczeń (IV 2, 3, 5)
s
łuchanie i omówienie utworu
y
wypowiadanie się na temat przyjaciół
y
szanuje inne osoby (III 1)
f
zabawa ruchowa „Przyjaciel” – reagowanie
y
rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
f
na sygnały f rozumie wartość przyjaźni (III 6)
i nieprzyjemne (II 6)
Czwartek y Zajęcia plastyczne – „Razem z przyjacielem” f reaguje na sygnał (III 5; IV 7)
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 2
potrafi odczytać kod (IV 9)
f
r
ysowanie kredkami
y y omówienie prac f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
impresji plastycznych (IV 1)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kredą po asfalcie f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
I 5, 7; III 5; IV 8 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
terenowego