Page 10 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10

8  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  oglądanie w zespołach pocztówek z waka-  f   wypowiada się swobodnie na temat pocztówek
                  i popołudniowa      cyjnymi krajobrazami              (IV 2, 10)
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 5,   y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 6  f   rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                  8, 12              y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
                                     y  „Kolekcja muszelek” – praca z wykorzysta-  (I 5)
                                      niem kalki                       f   rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                     y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 1  f   myśli logicznie (IV 5)
                                     y  zabawa ruchowa „Potocz piłkę”  f   dopasowuje elementy (IV 12)
                                                                       f   umie współdziałać w zabawie (III 5)
                  Zajęcia główne     Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   rozumie pojęcie para (IV 12)
                                     „Na plaży”
                  I 5, 7; IV 2, 5, 7, 8,
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
               JAK BYŁO NA WAKACJACH?  y y y y  ozmowa na temat wakacyjnych   f   myśli logicznie (IV 5)
                                                                       f
                                      ozwiązywanie zagadek wprowadzających
                                      r
                  10, 15
                                     y
                                                                          opowiada, gdzie spędziło wakacje (IV 2, 10)
                                                                       f
                                      r
                                      wyjazdów
                                                                          rozróżnia głoski (IV 2)
                                                                       f
                                      opowiadanie historyjki przedstawionej
                                                                          dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                                       f
                                      na obrazkach – KP1, s. 7, ćw. 2
                                                                          liczy sylaby w wyrazach (IV 15)
                                                                       f
                                      wyróżnianie głosek, dzielenie na sylaby
                                                                          kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Koło”
                                                                          reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 7, ćw. 3
                                     y
                                                                       f
                                     Zajęcia umuzykalniające – „Witaj,
                                                                          układa kompozycje z materiału przyrodniczego
                                                                       f
                                     przyjacielu!”                     f   śpiewa i porusza się do rytmu muzyki (IV 7)
                                                                        według własnego pomysłu (IV 1, 11)
               Środa                 y  ytmiczne powitanie             f   bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 2, 7)
                                      r
                                      zabawa z przerwą w muzyce z wykorzysta-
                                     y
                                      niem nagrania Szybko – wolno – CD, 30
                                     y  zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”
                                      z wykorzystaniem nagrania – CD, 27
                                     y  zabawa muzyczna z przerwą w muzyce
                                      „Raz, dwa, trzy!”
                                      r
                                     y  ytmiczne pożegnanie
                  Zajęcia w ogrodzie  y  układanie dowolnych kompozycji z mate-
                  I 5; III 2, 7; IV 1, 11  riału przyrodniczego
                                     y  zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody”,   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      ćwiczenie orientacji przestrzennej  f   rozróżnia kierunki w przestrzeni (IV 14)
                  I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV   y  budowanie z klocków na dowolny temat –   f   umie współdziałać w zabawie (III 5, 7)
                  2, 8, 11, 14        rozwijanie wyobraźni przestrzennej  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        (III 2)
                                     y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
               DOBRZE JEST MIEĆ PRZYJACIÓŁ  Zajęcia główne  y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego   f   dokonuje analizy i syntezy głoskowej (IV 2)
                                      „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów
                                                                          wznosi budowle z klocków (IV 11)
                                      kolorowanie dowolnego obrazka – dosko-
                                                                       f
                                      nalenie precyzji ruchów
                                      zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                                                       f
                                                                          rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                                                       f
                                                                          słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                                       f
                  I 9, 7; II 6; III 1, 5, 6,
                                     – Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszkola,
                                                                          wypowiada się na temat utworu i własnych
                                                                       f
                  8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9
                                     opowiadanie Maciejki Mazan
                                                                        doświadczeń (IV 2, 3, 5)
                                      s
                                      łuchanie i omówienie utworu
                                     y
                                      wypowiadanie się na temat przyjaciół
                                     y
                                                                          szanuje inne osoby (III 1)
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Przyjaciel” – reagowanie
                                     y
                                                                          rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
                                                                       f
                                      na sygnały                       f   rozumie wartość przyjaźni (III 6)
                                                                        i nieprzyjemne (II 6)
               Czwartek              y Zajęcia plastyczne – „Razem z przyjacielem”  f   reaguje na sygnał (III 5; IV 7)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 2
                                                                          potrafi odczytać kod (IV 9)
                                                                       f
                                      r
                                      ysowanie kredkami
                                     y y  omówienie prac               f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                        impresji plastycznych (IV 1)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kredą po asfalcie    f   kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                  I 5, 7; III 5; IV 8  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      terenowego
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15