Page 13 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  11



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa pożegnalna – dotykanie się wska-  f   orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
                                        zanymi częściami ciała          f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                Środa  Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa w berka            zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                                                          (III 5)
                    I 5; III 5; IV 14
                                        zabawa „Części ciała”
                                      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                                        terenowego
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo-  f   rozpoznaje układ stóp: lewa – prawa (IV 14)
                    i popołudniowa      znawaniu układu stóp: lewa – prawa  f   rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8,   y  kalkowanie dowolnych wzorów  f   klasyfikuje przedmioty według podanych
                    12, 14            y  ćwiczenia poranne – Zestaw II    kryteriów (IV 12)
                                      y  ustalenie obowiązków dyżurnych  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  ćwiczenie oddechowe „Piłeczki”  f   zna obowiązki dyżurnego (III 2, 5)
                                      y  zabawa z elementami równowagi   f   reguluje oddech (I 9)
                                        „Stopy witają się”              f   pomaga przygotować salę do zajęć i zabaw (I 7;
                JEDNA PIŁKA  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką”  f   podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
                                                                          III 2)
                    I 7; II 3; III 2, 7; IV
                                        kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wska-
                                      y
                                                                           posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                                                        f
                                        zywanie zbioru jednoelementowego)
                    1, 8, 15
                                                                          kowymi (IV 15)
                                        poznanie obrazu graficznego liczby 1
                                      y
                                        (kreślenie cyfry palcem, układanie jej
                Czwartek              y  zabawa ruchowa „Jeden raz”     f   zna cyfrę 1 (IV 15)
                                                                           wskazuje zbiór jednoelementowy (IV 15)
                                                                        f
                                        z drucika)
                                                                           pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                                                        f
                                                                           wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18
                                      y
                                                                          (III 2, 7)
                                      Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”  f   respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
                                      y  projektowanie znaczków i wspólne   osób (III 7)
                                        wybieranie projektów z danego rodzaju
                                                                        f   wykonuje prace plastyczne (IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie patykiem na ziemi   f   dba o bezpieczeństwo w zabawach ruchowych
                                        r
                    I 5, 7; II 3; III 2, 5;   y  zabawa „Złap piłkę”      (III 5)
                    IV 1                                                f   rysuje na ziemi (I 7; IV 1)
                                                                        f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa      „Kto potrafi?”                  f   rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                    I 5, 9; IV 2, 14, 15  y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 19  f   przelicza elementy (IV 15)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   wskazuje zbiory jednoelementowe (IV 15)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21  f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                      y  zabawa „Jak to było?” – ćwiczenia   f   posługuje się określeniami służącymi do wyra-
                                        w używaniu określeń stosunków     żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
                                        przestrzennych                  f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                        zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”
                                      y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego   f   wypowiada się na określony temat (IV 2, 5)
                DNI TYGODNIA  I 5, 8; III 7, 8; IV 1, 2,  – Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki   f   wypowiada się na temat obrazków (IV 5)
                                                                           dostrzega rytm w powtarzających się dniach
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                                                          tygodnia (IV 12, 16)
                                      Mazan
                    3, 4, 5, 8, 12, 16
                                                                           nazywa przedstawione czynności (IV 2)
                                                                        f
                                        łuchanie i omówienie utworu
                                        s
                                      y
                                                                           posługuje się określeniami czasu; wymienia
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Dni tygodnia”
                                                                          w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20
                Piątek                y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   czyta globalnie (IV 4, 8)
                                                                           rysuje zgodnie ze swoimi wyobrażeniami (I 7;
                                                                        f
                                      Zestaw II
                                                                          IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Gąski, gąski do domu”  f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                    I 4, 5, 6; IV 11, 18  y  zabawy na wykorzystaniem sprzętu   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                        terenowego                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      y  zabawy w piaskownicy – poznawanie   f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                        właściwości piasku                powietrzu (I 4; IV 18)
                                                                        f   bada właściwości piasku (I 6; IV 11)
                                                                        f   bawi się, wykorzystując materiał naturalny
                                                                          (I 6; IV 18)
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18