Page 13 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 11
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa pożegnalna – dotykanie się wska- f orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
zanymi częściami ciała f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
Środa Zajęcia w ogrodzie y y zabawa w berka zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
(III 5)
I 5; III 5; IV 14
zabawa „Części ciała”
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Aktywność poranna y zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo- f rozpoznaje układ stóp: lewa – prawa (IV 14)
i popołudniowa znawaniu układu stóp: lewa – prawa f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8, y kalkowanie dowolnych wzorów f klasyfikuje przedmioty według podanych
12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw II kryteriów (IV 12)
y ustalenie obowiązków dyżurnych f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y ćwiczenie oddechowe „Piłeczki” f zna obowiązki dyżurnego (III 2, 5)
y zabawa z elementami równowagi f reguluje oddech (I 9)
„Stopy witają się” f pomaga przygotować salę do zajęć i zabaw (I 7;
JEDNA PIŁKA Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką” f podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
III 2)
I 7; II 3; III 2, 7; IV
kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wska-
y
posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
f
zywanie zbioru jednoelementowego)
1, 8, 15
kowymi (IV 15)
poznanie obrazu graficznego liczby 1
y
(kreślenie cyfry palcem, układanie jej
Czwartek y zabawa ruchowa „Jeden raz” f zna cyfrę 1 (IV 15)
wskazuje zbiór jednoelementowy (IV 15)
f
z drucika)
pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
f
wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
f
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18
y
(III 2, 7)
Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego” f respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
y projektowanie znaczków i wspólne osób (III 7)
wybieranie projektów z danego rodzaju
f wykonuje prace plastyczne (IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie patykiem na ziemi f dba o bezpieczeństwo w zabawach ruchowych
r
I 5, 7; II 3; III 2, 5; y zabawa „Złap piłkę” (III 5)
IV 1 f rysuje na ziemi (I 7; IV 1)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
Aktywność poranna y ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa „Kto potrafi?” f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
I 5, 9; IV 2, 14, 15 y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 19 f przelicza elementy (IV 15)
y ćwiczenia poranne – Zestaw II f wskazuje zbiory jednoelementowe (IV 15)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21 f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
y zabawa „Jak to było?” – ćwiczenia f posługuje się określeniami służącymi do wyra-
w używaniu określeń stosunków żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
przestrzennych f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”
y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f wypowiada się na określony temat (IV 2, 5)
DNI TYGODNIA I 5, 8; III 7, 8; IV 1, 2, – Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki f wypowiada się na temat obrazków (IV 5)
dostrzega rytm w powtarzających się dniach
f
Zajęcia główne
tygodnia (IV 12, 16)
Mazan
3, 4, 5, 8, 12, 16
nazywa przedstawione czynności (IV 2)
f
łuchanie i omówienie utworu
s
y
posługuje się określeniami czasu; wymienia
f
zabawa ruchowa „Dni tygodnia”
w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20
Piątek y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f czyta globalnie (IV 4, 8)
rysuje zgodnie ze swoimi wyobrażeniami (I 7;
f
Zestaw II
IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Gąski, gąski do domu” f bierze udział w organizowanych zajęciach
I 4, 5, 6; IV 11, 18 y zabawy na wykorzystaniem sprzętu ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
terenowego instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawy w piaskownicy – poznawanie f wie o konieczności przebywania na świeżym
właściwości piasku powietrzu (I 4; IV 18)
f bada właściwości piasku (I 6; IV 11)
f bawi się, wykorzystując materiał naturalny
(I 6; IV 18)