Page 18 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18

16  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     y  układ ruchowy „Taniec liści” do piosenki   f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                      Przepraszam w wersji instrumentalnej –   f   zna instrumenty: grzechotkę i trójkąt oraz
                                      CD, 4                             gra na nich (IV 7)
                                     y  zabawa z kasztanami            f   posługuje się materiałem przyrodniczym
                                      zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
                                                                        w zabawach muzycznych (IV 7, 18)
               Środa                 y  pożegnanie)                    f   wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ozpoznawanie drzew po kształcie liścia  f   rozpoznaje drzewa w najbliższym otoczeniu
                                                                        (IV 2, 18)
                  I 2, 5; III 5; IV 2, 18  y  zabawy z chustą animacyjną  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                     y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  wykonanie laurki dla eksperta  f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                  i popołudniowa     y  układanie bukietów z liści zebranych na   f   kreśli dowolne wzory (IV 8)
                  I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11,   wycieczce                  f   układa kompozycje z materiału naturalnego
                  12, 18             y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV   (I 6)
                                     y  zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      oddechowe                        f   reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
                                     y  wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi  f   umie dokonać klasyfikacji przedmiotów (IV 12)
                                     y  zabawa bieżna „Ogonki”         f   eksperymentuje z materiałem przyrodniczym
                                                                        (IV 1, 18)
                  Zajęcia główne     Przygotowanie do nauki czytania i pisania –     konstruuje według własnych pomysłów (IV 11)
                  I 5, 7, 9; III 4, 8, 9; IV  „Irena lubi irysy”       f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                       f
               IRENA I IRYS           ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1,   f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                      zapoznanie dzieci z literą i, I: omówienie
                  1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 18
                                     y
                                                                          wyróżnia głoskę i w nazwach (IV 2)
                                                                       f
                                      s. 38, podawanie słów zawierających
                                                                          zna literę i, I (IV 4)
                                                                       f
                                      głoskę i, budowanie modeli wyrazów
                                      irys i Irena                     f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
               Czwartek              y y Zajęcia plastyczne z udziałem eksperta    f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      zabawa ruchowa „Igła z nitką”
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39
                                                                          używa zwrotów grzecznościowych podczas
                                                                       f
                                                                        wizyty gościa (III 4)
                                     – „Jesienny liść”                 f   uczestniczy w rozmowie na znany mu temat
                                     y  przywitanie eksperta            (III 9)
                                      r
                                     y  ozmowa na temat liści          f   zna budowę liścia (IV 18)
                                     y  przedstawienie budowy liścia   f   wyraża ekspresję twórczą podczas prac
                                     y  zabawa ruchowa „Wirujące liście”  plastycznych (IV 1)
                                     y  wykonanie pracy metodą stemplowania  f   kreśli dowolne wzory kredą (I 7; IV 8)
                                     y  pożegnanie gościa                 współdziała z rówieśnikami (III 5)
                                                                       f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa na zjeżdżalni
                                      r
                  I 5, 7; III 5; IV 8  y  ysowanie kredą na chodniku
                                     y  zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 40  f   dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                  i popołudniowa     y  realizacja III etapu projektu – zebranie   (I 9; IV 2)
                  I 5, 7, 9; III 5, 9; IV 2,   i podsumowanie wiadomości, zaplanowanie   f   koloruje (I 7; IV 8)
                  4, 8, 12, 14, 15    punktu kulminacyjnego            f   rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
                                     y y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 41
                                                                          bierze udział w przygotowaniu prezentacji
               LATAWIEC              y y  zabawa „Ułóż zdanie” – doskonalenie   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                       f
                                                                        projektu (III 5, 9)
                                      analizy i syntezy słuchowej
                                                                          rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
                                      zabawa z dźwiganiem „Udźwignij ciężar”
                                                                       f
               Piątek   Zajęcia główne  Zajęcia społeczne – spotkanie z rodzicami  f   planuje pracę i rysuje budowlę na wyznaczo-
                                                                        nej przestrzeni (I 7; IV 8)
                  I 5, 8; III 2, 5, 6, 9; IV
                                      prezentacja projektu
                                     y
                  1, 2, 5, 11        y  wyeksponowanie w sali dokumentacji   f   zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                                                          dopasowuje zbiór do cyfry (IV 12, 15)
                                      projektu                         f   układa zdanie z określoną liczbą wyrazów
                                     y  wykonanie latawca              f  (IV 2, 15)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     wypowiada się na znany mu temat (III 9;
                                     Zestaw IV                         f  IV 2, 5)
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23