Page 18 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18
16 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y układ ruchowy „Taniec liści” do piosenki f śpiewa piosenkę (IV 7)
Przepraszam w wersji instrumentalnej – f zna instrumenty: grzechotkę i trójkąt oraz
CD, 4 gra na nich (IV 7)
y zabawa z kasztanami f posługuje się materiałem przyrodniczym
zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
w zabawach muzycznych (IV 7, 18)
Środa y pożegnanie) f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
r
Zajęcia w ogrodzie y ozpoznawanie drzew po kształcie liścia f rozpoznaje drzewa w najbliższym otoczeniu
(IV 2, 18)
I 2, 5; III 5; IV 2, 18 y zabawy z chustą animacyjną f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Aktywność poranna y wykonanie laurki dla eksperta f rozwija sprawność manualną (I 9)
i popołudniowa y układanie bukietów z liści zebranych na f kreśli dowolne wzory (IV 8)
I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11, wycieczce f układa kompozycje z materiału naturalnego
12, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV (I 6)
y zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
oddechowe f reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
y wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi f umie dokonać klasyfikacji przedmiotów (IV 12)
y zabawa bieżna „Ogonki” f eksperymentuje z materiałem przyrodniczym
(IV 1, 18)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – konstruuje według własnych pomysłów (IV 11)
I 5, 7, 9; III 4, 8, 9; IV „Irena lubi irysy” f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
IRENA I IRYS ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
zapoznanie dzieci z literą i, I: omówienie
1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 18
y
wyróżnia głoskę i w nazwach (IV 2)
f
s. 38, podawanie słów zawierających
zna literę i, I (IV 4)
f
głoskę i, budowanie modeli wyrazów
irys i Irena f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
czyta globalnie (IV 4)
f
Czwartek y y Zajęcia plastyczne z udziałem eksperta f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
zabawa ruchowa „Igła z nitką”
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39
używa zwrotów grzecznościowych podczas
f
wizyty gościa (III 4)
– „Jesienny liść” f uczestniczy w rozmowie na znany mu temat
y przywitanie eksperta (III 9)
r
y ozmowa na temat liści f zna budowę liścia (IV 18)
y przedstawienie budowy liścia f wyraża ekspresję twórczą podczas prac
y zabawa ruchowa „Wirujące liście” plastycznych (IV 1)
y wykonanie pracy metodą stemplowania f kreśli dowolne wzory kredą (I 7; IV 8)
y pożegnanie gościa współdziała z rówieśnikami (III 5)
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa na zjeżdżalni
r
I 5, 7; III 5; IV 8 y ysowanie kredą na chodniku
y zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 40 f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
i popołudniowa y realizacja III etapu projektu – zebranie (I 9; IV 2)
I 5, 7, 9; III 5, 9; IV 2, i podsumowanie wiadomości, zaplanowanie f koloruje (I 7; IV 8)
4, 8, 12, 14, 15 punktu kulminacyjnego f rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 41
bierze udział w przygotowaniu prezentacji
LATAWIEC y y zabawa „Ułóż zdanie” – doskonalenie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
projektu (III 5, 9)
analizy i syntezy słuchowej
rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
zabawa z dźwiganiem „Udźwignij ciężar”
f
Piątek Zajęcia główne Zajęcia społeczne – spotkanie z rodzicami f planuje pracę i rysuje budowlę na wyznaczo-
nej przestrzeni (I 7; IV 8)
I 5, 8; III 2, 5, 6, 9; IV
prezentacja projektu
y
1, 2, 5, 11 y wyeksponowanie w sali dokumentacji f zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
dopasowuje zbiór do cyfry (IV 12, 15)
projektu f układa zdanie z określoną liczbą wyrazów
y wykonanie latawca f (IV 2, 15)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, wypowiada się na znany mu temat (III 9;
Zestaw IV f IV 2, 5)