Page 20 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 20

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          WRZESIEŃ










          TYDZIEŃ 1    Moje przedszkole




                                   t
          PONIEDZIAŁEK   emat: Trampolinek – nasz przyjaciel.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Poznajmy się”. Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed-
          szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Lepienie z plasteliny na dowolny temat. Wyko-
          nanie ćwiczeń w KP1, s. 3. Zabawa równoważna „Noga lewa, noga prawa”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5; IV 1, 8, 12, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – „Witamy Trampolinka”. Swobodne wypo-
          wiedzi dzieci na temat wakacji. Zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowanie na sygnały. Zapoznanie z Kartami pracy z pa-
          kietu Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Tram-
          polinek”. Pokaz wykonania pracy. Realizacja k. 1 z KA. Omówienie i złożenie prac.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, 8, 12, 14

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie
          zasad bezpieczeństwa.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 5, 7; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Poznajmy się”. Powitanie oraz poznanie imion dzieci w grupie. Jeden z przedszkolaków głośno
            mówi swoje imię, np. Marek, i rzuca piłkę do wybranego dziecka. Ono wypowiada swoje imię, np. Kasia, i przekazuje
            piłkę kolejnej osobie. I tak dalej. Dzieci starają się zapamiętać imiona kolegów.
             x Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przedszkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi. Rozpoznawanie znaczka wśród
            innych symboli, poznanie zasad korzystania z poszczególnych pomieszczeń.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Lepienie z plasteliny na dowolny temat – rozwijanie sprawności manualnej.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3. Łączenie motyli od najmniejszego do największego oraz kolorowanie. Rysowanie pio-
            nowych kresek po śladzie, zgodnie z rytmem.
             x Zabawa równoważna „Noga lewa, noga prawa”. Dzieci chodzą po sali w rytm tamburyna. Na głośny sygnał zatrzymują
            się, stają na lewej nodze i próbują przez chwilę wytrzymać w tej pozycji. Potem następuje zmiana nogi.


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
          Temat: Witamy Trampolinka.
          Cele:
            doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            kształtowanie życzliwego stosunku do innych
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25