Page 25 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 25

TYDZIEŃ 1  •  Moje przedszkole  •  23



            Przebieg zajęć:
            1.  Powitanie. Dzieci wspólnie z N. siedzą w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Dzień do-bry, dzie-ci
              (np.: trzy klaśnięcia i dwa uderzenia dłońmi o uda). Dzieci, powtarzając czynności N., odpowiadają w tym samym ryt-
              mie słowami: Dzień do-bry, pa-ni (pa-nu).
            2.  Zabawa z przerwą w muzyce. Dzieci poruszają się przy akompaniamencie muzyki (zabawa muzyczno-ruchowa
              Szybko – wolno, CD, 30). Na przerwę w muzyce (zatrzymanie muzyki przez N. w odtwarzaczu CD) N. wypowiada na-
              zwę części ciała: ręka, noga, łokieć, kolano itp. Zadaniem przedszkolaków jest jak najszybsze znalezienie pary i połącze-
              nie się z drugą osobą wymienioną częścią ciała.
            3.  Zapoznanie z nagraniem – zabawą Witaj, przyjacielu (CD, 27). Dzieci wysłuchują utworu.


                  Witaj, przyjacielu

              muzyka: Iwona Zakościelna  •  słowa: Małgorzata Nawrocka

                    4 j
                  b
                                                    r
               & 4       . œ  œ r  j . œ  œ r  j . œ  œ œ          j . œ  œ r  œ j .  œ r  œ     Œ
                      Wi   -  taj,  przy  -  ja  cie             lu,  ra      -     zem  z na    -    mi  stań!
                                           -
                                                -

              3
               &  b   j . œ  œ r  j . œ  œ r  j . œ  œ r  œ         j . œ  œ r  œ j .  œ r  œ    Œ
                     Po     -     daj    pra     -      wą     rę     -      kę,  le  -  wą rę  -  kę daj.
              5                  j    r                            j r       r
                                                                    .
               &  b   œ    œ      . œ  œ  j r     œ   ŒÓ          œ œ     j . œ  œ  œ  Œ         ∑
                                           . œ œ
                     Pod skocz  na dzień dob ry,                  te -  raz rę -  ce wznieś,
                        -
                                            -
              9                  j   r
               &  b  œ    œ       . œ  œ  j r    œ   Œ Ó          j r     œ     œ    Œ            ∑
                                                                   . œ œ
                                         . œ œ
                     o -  bróć  się  do ko -  ła,               klaś  -  nij: Cześć,   cześć!
                                      -
              1.   Witaj, przyjacielu,     2.   Witaj, przyjacielu,     3.   Witaj, przyjacielu,
                razem z nami stań!           parą moją bądź!              tyłem do mnie stań!
                Podaj prawą rękę,            Kucnij naprzeciwko           Oprzyj się plecami,
                lewą rękę daj.               i na piętach siądź.          obie ręce daj.
                Podskocz na dzień dobry,     Teraz jak żyrafa             Zakręcimy młynka:
                teraz ręce wznieś,           w górę głowę wznieś,         raz, dwa, trzy, cztery, pięć i sześć…
                obróć się dokoła,            podaj prawą rękę,            Trzymasz się na nogach?
                klaśnij: Cześć, cześć!       ściśnij: Cześć, cześć!       Świetnie! Cześć, cześć!


            4.  Zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”. Dzieci dobierają się w pary i ustawiają przodem do siebie. Przy akompania-
              mencie nagrania zabawy muzyczno-ruchowej Witaj, przyjacielu (CD, 27) wykonują ruchy opisane w tekście piosenki.
              Witaj, przyjacielu,
              razem z nami stań! – wskazanie dłońmi na osobę z pary
              Podaj prawą rękę,
              lewą rękę daj. – podanie rąk na krzyż
              Podskocz na dzień dobry, – wykonanie trzech małych skoków obunóż w miejscu (podczas przygrywki)
              teraz ręce wznieś, – uniesienie dłoni ponad głowę (podczas przygrywki)
              obróć się dokoła, – złapanie się za ręce partnera i wykonanie czterech kroków w małych kółkach (podczas przygrywki)
              klaśnij: Cześć, cześć! – trzykrotne klaśnięcie w dłonie osoby z pary (podczas przygrywki)
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30