Page 25 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 25
TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 23
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Dzieci wspólnie z N. siedzą w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Dzień do-bry, dzie-ci
(np.: trzy klaśnięcia i dwa uderzenia dłońmi o uda). Dzieci, powtarzając czynności N., odpowiadają w tym samym ryt-
mie słowami: Dzień do-bry, pa-ni (pa-nu).
2. Zabawa z przerwą w muzyce. Dzieci poruszają się przy akompaniamencie muzyki (zabawa muzyczno-ruchowa
Szybko – wolno, CD, 30). Na przerwę w muzyce (zatrzymanie muzyki przez N. w odtwarzaczu CD) N. wypowiada na-
zwę części ciała: ręka, noga, łokieć, kolano itp. Zadaniem przedszkolaków jest jak najszybsze znalezienie pary i połącze-
nie się z drugą osobą wymienioną częścią ciała.
3. Zapoznanie z nagraniem – zabawą Witaj, przyjacielu (CD, 27). Dzieci wysłuchują utworu.
Witaj, przyjacielu
muzyka: Iwona Zakościelna • słowa: Małgorzata Nawrocka
4 j
b
r
& 4 . œ œ r j . œ œ r j . œ œ œ j . œ œ r œ j . œ r œ Œ
Wi - taj, przy - ja cie lu, ra - zem z na - mi stań!
-
-
3
& b j . œ œ r j . œ œ r j . œ œ r œ j . œ œ r œ j . œ r œ Œ
Po - daj pra - wą rę - kę, le - wą rę - kę daj.
5 j r j r r
.
& b œ œ . œ œ j r œ ŒÓ œ œ j . œ œ œ Œ ∑
. œ œ
Pod skocz na dzień dob ry, te - raz rę - ce wznieś,
-
-
9 j r
& b œ œ . œ œ j r œ Œ Ó j r œ œ Œ ∑
. œ œ
. œ œ
o - bróć się do ko - ła, klaś - nij: Cześć, cześć!
-
1. Witaj, przyjacielu, 2. Witaj, przyjacielu, 3. Witaj, przyjacielu,
razem z nami stań! parą moją bądź! tyłem do mnie stań!
Podaj prawą rękę, Kucnij naprzeciwko Oprzyj się plecami,
lewą rękę daj. i na piętach siądź. obie ręce daj.
Podskocz na dzień dobry, Teraz jak żyrafa Zakręcimy młynka:
teraz ręce wznieś, w górę głowę wznieś, raz, dwa, trzy, cztery, pięć i sześć…
obróć się dokoła, podaj prawą rękę, Trzymasz się na nogach?
klaśnij: Cześć, cześć! ściśnij: Cześć, cześć! Świetnie! Cześć, cześć!
4. Zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”. Dzieci dobierają się w pary i ustawiają przodem do siebie. Przy akompania-
mencie nagrania zabawy muzyczno-ruchowej Witaj, przyjacielu (CD, 27) wykonują ruchy opisane w tekście piosenki.
Witaj, przyjacielu,
razem z nami stań! – wskazanie dłońmi na osobę z pary
Podaj prawą rękę,
lewą rękę daj. – podanie rąk na krzyż
Podskocz na dzień dobry, – wykonanie trzech małych skoków obunóż w miejscu (podczas przygrywki)
teraz ręce wznieś, – uniesienie dłoni ponad głowę (podczas przygrywki)
obróć się dokoła, – złapanie się za ręce partnera i wykonanie czterech kroków w małych kółkach (podczas przygrywki)
klaśnij: Cześć, cześć! – trzykrotne klaśnięcie w dłonie osoby z pary (podczas przygrywki)