Page 29 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 29
TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 27
t
PIĄTEK emat: Co robię rano?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 9. Gra planszowa – wykazywanie aktywności w ze-
spole. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka” – regulowanie siły i długości wydechu.
Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 11. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 8; III 5, 7; IV 8, 12, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem historyjki obrazkowej – „Poranek”. Omówienie czynności przedstawionych
na obrazkach – KP1, s. 10. Zagadki ruchowe. Określanie pory dnia przedstawionej na obrazku. Rysowanie. ▶ 2. Zajęcia rucho-
we – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw I.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 9; IV 1, 2, 5, 16
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem rywalizacji „Ciągnij linę”. Zabawa bieżna „Berek kucany”.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2, 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 9. Rozróżnianie prawej i lewej strony. Kontynuowanie rytmu.
x Gra planszowa (dowolna) z wykorzystaniem kostki i pionków – nauka rywalizacji i sprawdzenie aktywności w zespole.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka” – dmuchanie na piórka, regulowanie siły i długości wydechu.
x Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 11. Kreślenie szlaczków po śladzie – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: Poranek.
Cele:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
kształtowanie logicznego myślenia
wzbogacanie słownictwa
r
ozwijanie wyobraźni
doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: ilustracja przedstawiająca dziecko oglądające telewizję wieczorem (za oknem księżyc), białe kartki A4
dla każdego dziecka, kredki, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej w KP1, s. 10. Dzieci wypowiadają się na temat czynności przedstawio-
nych na kolejnych obrazkach.
2. Zagadki ruchowe. Dzieci dzielą się na dwa zespoły. Pierwszy zespół wspólnie ustala i przedstawia ruchem, gestem to, co
dzieci robią rano. Druga grupa odgaduje, o jaką poranną czynność chodzi. Potem następuje zmiana.
3. Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji przedstawiającej dziecko, które ogląda telewizję. Określają porę (wieczór).
4. N. wyjaśnia, że między porankiem a wieczorem jest dużo czasu. Zachęca dzieci, aby powiedziały, jak najbardziej lubią
spędzać czas.
5. Rysowanie ulubionej czynności wykonywanej w ciągu dnia.