Page 33 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 33

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  31



            5.  Układanie wyrazów album, Ada poprzez umieszczenie litery a, A w miejscu odpowiedniej głoski w modelach wyrazów z p. 3.
              Uwaga: Literę na pierwszych kartonikach w modelach wyrazów umieszczają przede wszystkim dzieci 5-letnie. Dzieci
              6-letnie umieszczają literę na ostatnim kartoniku w modelu wyrazu Ada.
            6.  Umieszczenie napisów: album, Ada pod modelami wyrazów do obrazków. Czytanie globalne wyrazów.
            7.  Zabawa ruchowa „Głoska a”. Dzieci biegają swobodnie po sali do rytmu wygrywanego przez N. na tamburynie. Na prze-
              rwę w graniu zatrzymują się. N. wypowiada nazwy różnych rzeczy. Gdy dzieci usłyszą wyraz rozpoczynający się głoską a,
              unoszą wysoko ręce.
            8.  Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 15. Rysowanie po śladzie konturów aparatów i szlaczków. Pisanie po śladzie liter a, A.
              Uwaga: Dzieci 5-letnie skupiają się na rysowaniu po śladzie prostych rysunków i szlaczków literopodobnych. Dzieci
              6-letnie piszą również litery po śladzie.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy ze skakanką.
              x Obserwacje chmur na niebie. Porównywanie kształtu obłoków do znanych dzieciom przedmiotów.
              x Zabawa równoważna „Na szlaku”. N. rysuje patykiem na ziemi dwie linie. Zadaniem dzieci jest przejść po wąskim szlaku.



            ŚRODA   emat: Kodeks Przedszkolaka.
                           t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16. Układanie dowolnych kompozycji z figur geo-
            metrycznych – rozpoznawanie i nazywanie figur. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Jaka to głoska?”. Zabawa dy-
            daktyczna „Szukamy Trampolinka” – ćwiczenie kierunków. Zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12, 14

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – „Bawimy się grzecznie, żeby było bezpiecznie”. Uwrażliwianie na utrzy-
            mywanie porządku w sali. Opracowanie Kodeksu Przedszkolaka. Zabawa ruchowa „Nasze zabawki”. Wykonanie ćwiczeń
            w KP1, s. 17.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – piosenka To będzie bardzo dobry dzień. Zabawa integracyjna „Witaj, przy-
            jacielu” z wykorzystaniem nagrania (CD, 27). Wprowadzenie piosenki (CD, 1). Nauka układu ruchowego do refrenu pio-
            senki. Zabawa „Przedszkolna wycieczka” z wykorzystaniem nagrania (CD, 2) – reagowanie na sygnał. Zabawa pożegnalna
            – dotykanie się wskazanymi częściami ciała.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5, 7; IV 1, 2, 4, 7, 8, 12, 14, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa w berka. Zabawa „Części ciała”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 14



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę a; kolorowanie w mode-
              lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce a na czerwono. Rozpoznawanie litery a, A wśród innych liter.
              x Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych – rozpoznawanie i nazywanie figur.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Jaka to głoska?”. N. pokazuje obrazki przedstawiające różne przedmioty. Dzieci mówią, jaką głoskę słychać na
              początku ich nazw. Potem podają inne słowa, które zaczynają się tą samą głoską – ćwiczenie analizatora słuchowego.
              x Zabawa dydaktyczna „Szukamy Trampolinka”. Jedno dziecko odwraca się na chwilę. W tym czasie ktoś chętny chowa
              sylwetę Trampolinka. Następnie ochotnik kieruje swojego kolegę tak, aby doprowadzić go do celu, np.: Idź dwa kroki do
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38