Page 35 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 35

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  33




                  To będzie bardzo dobry dzień


              muzyka i słowa: Michał Witecki
                  # #  4       j                j               j   j          j   j j j
               &     4    . œ  œ  Ó      œ .   œ   Ó       Œ   œ   œ  œ    ‰  œ   œ œ œ      œ  œ    œ
                                                                                             J
                                                                                    -
                                                                 -
                        O  -  o,         o  -  o,             baw my się      i   ucz my na we so - -  ło.
              5   #          j                               j j j j        j
               &   #   . œ  œ  Ó       œ .   œ j  Ó     ‰   œ œ œ œ        œ   œ j  œ j  œ   Œ Ó

                      O  -  o,         o  -  o,             to  bę dzie bar dzo do bry  dzień.
                                                                                 -
                                                                          -
                                                                  -
              9   #                                                                         j      j
               &   #  œ    œ j  œ  œ j Œ    œ   œ j  œ  œ j  Œ   œ   œ j  œ  œ j  Œ   œ    œ  œ   œ  Œ
                                 -
                                                      -
                     Gdy  po mys łów       peł -  na gło wa,    nu -  da sa -  ma    w kąt się cho wa.
                            -
                                                                                                -
              13  #
               &   #  œ   œ j  œ  œ j  Œ  œ    œ j  œ  œ j Œ   Œ    œ j  œ j  œ j  œ j  Œ  œ  œ  œ   œ
                   Wstań z fo te - -  la,  nie  łap le -  nia,    szko da cza su        do  tra -  ce -  nia.
                                                                             -
                                                                      -
              Ref.   O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.   Ref.   O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.
                   O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.         O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.
                    1.   Gdy pomysłów pełna głowa,                  3.   Kto ma hobby – ma konika
                     nuda sama w kąt się chowa.                      albo kozły w locie fika,
                     Wstań z fotela, nie łap lenia,                  może brudzić ręce w glinie
                     szkoda czasu do tracenia.                       albo szaleć na pianinie.
              Ref.   O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.   Ref.   O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.   x2
                   O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.         O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.
                    2.   Ala gamy wyśpiewuje,
                     Marcel formę utrzymuje,
                     Ola ćwiczy pamięć co dzień,
                     Leon dziwi się przyrodzie.


              Uwaga: Zwrotek 2. i 3. dzieci uczą się w kolejnych dniach (np. między zadaniami porannymi czy popołudniowymi).
              Po opanowaniu całego tekstu wykonują piosenkę wraz z nagraniem w wersji instrumentalnej – CD, 2.

            3.  Nauka układu ruchowego do refrenu piosenki To będzie bardzo dobry dzień (CD, 1). Dzieci powtarzają wskazane przez
              N. proste gestodźwięki* ilustrujące refren piosenki:
              O–o, o–o, – cztery klaśnięcia w pulsie muzyki, z wychyleniami na boki naprzemiennie w prawą i lewą stronę
              bawmy się – założenie rąk pod boki
              i uczmy na wesoło. – namalowanie uśmiechu na twarzy palcami wskazującymi
              O–o, o–o, – cztery klaśnięcia w pulsie muzyki, z wychyleniami na boki naprzemiennie w prawą i lewą stronę
              to będzie bardzo dobry – wystawienie dłoni przed siebie
              dzień. – wyciągnięcie kciuków obydwu rąk.
            4.  Zabawa „Przedszkolna wycieczka”. Dzieci poruszają się po całej sali ruchem swobodnym przy akompaniamencie na-
              grania wersji instrumentalnej piosenki To będzie bardzo dobry dzień (CD 2). Gdy w muzyce pojawi się melodia refrenu
              piosenki, dzieci ustawiają się do zdjęcia grupowego, tworząc jedną, zwartą grupę. Następnie N. staje przed grupą i imi-
              tuje ruchy robienia zdjęć. Gdy dzieci ponownie usłyszą melodię zwrotki, wracają do swobodnego poruszania się po sali.
            5.  Zabawa pożegnalna. Dzieci poruszają się przy rytmicznym akompaniamencie wystukiwanym przez N. na bębenku. Gdy
              N. przestaje grać, dzieci w parach dotykają się wskazaną przez N. częścią ciała, mówiąc: Do widzenia. Hasła N.: Żegnają
              się łokcie / głowy kolana / brzuchy itp.


            *   Gestodźwięk – dźwięk wydobywany za pomocą ciała (np.: tupanie, klaskanie, pstrykanie).
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40