Page 39 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 39

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  37



            6.  Zabawa ruchowa „Dni tygodnia”. Dzieci ustawione są w kole. N. kolejno rzuca piłkę do dzieci, mówiąc nazwę dnia
              tygodnia. Na słowo niedziela nikt nie łapie piłki.
            7.  Zabawa „Jaki to dzień?”. N. wypowiada nazwę jakiegoś dnia tygodnia i pyta dzieci, jaki dzień był wczoraj i jaki dzień będzie jutro.
            8.  Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20. Rysownie na temat: Kogo Trampolinek spotkał w niedzielę w parku?

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Gąski, gąski do domu”.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawy w piaskownicy – poznawanie właściwości piasku, rozwijanie umiejętności pracy w zespole.





            TYDZIEŃ 3    To jestem ja




                                     t
            PONIEDZIAŁEK    emat: Uśmiechnięta buzia.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowanie ruchów. Układanie dowolnych kom-
            pozycji z figur geometrycznych. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Kalkowanie dowolnych obrazków. Dzielenie wyrazów na
            sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 2, 8, 11, 12, 14, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli Pio-
            trowskiej. Słuchanie tekstu literackiego. Omówienie utworu. Opowiadanie o przeżywanych emocjach. Puszczanie zającz-
            ków. Zabawa integracyjna „Śmiej się”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”.
            Dorysowywanie flamastrami buzi postaci. Nazywanie przedstawionej emocji.
              obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 4, 6; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 12, 15, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. Zabawy ruchowe: „Slalom”,
            „Celuj do koła”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 9; III 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Spróbuj tak, jak ja”. Dzieci naśladują ręką płynne, swobodne ruchy N. Potem ruchy
              proponują chętne dzieci.
              x Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Kalkowanie dowolnych obrazków – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
              x Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Dzieci siedzą w kole. N. wypowiada nazwę zabawki, np. samolot.
              Przedszkolaki liczą sylaby „ze słuchu”. Chętne dziecko klaszcze w ręce tyle razy, ile jest sylab w danym słowie, i jedno-
              cześnie wymawia te sylaby. Potem nazwę kolejnej zabawki podaje ochotnik.
              x Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44