Page 39 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 39
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 37
6. Zabawa ruchowa „Dni tygodnia”. Dzieci ustawione są w kole. N. kolejno rzuca piłkę do dzieci, mówiąc nazwę dnia
tygodnia. Na słowo niedziela nikt nie łapie piłki.
7. Zabawa „Jaki to dzień?”. N. wypowiada nazwę jakiegoś dnia tygodnia i pyta dzieci, jaki dzień był wczoraj i jaki dzień będzie jutro.
8. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20. Rysownie na temat: Kogo Trampolinek spotkał w niedzielę w parku?
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Gąski, gąski do domu”.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawy w piaskownicy – poznawanie właściwości piasku, rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
TYDZIEŃ 3 To jestem ja
t
PONIEDZIAŁEK emat: Uśmiechnięta buzia.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowanie ruchów. Układanie dowolnych kom-
pozycji z figur geometrycznych. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Kalkowanie dowolnych obrazków. Dzielenie wyrazów na
sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 2, 8, 11, 12, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli Pio-
trowskiej. Słuchanie tekstu literackiego. Omówienie utworu. Opowiadanie o przeżywanych emocjach. Puszczanie zającz-
ków. Zabawa integracyjna „Śmiej się”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”.
Dorysowywanie flamastrami buzi postaci. Nazywanie przedstawionej emocji.
obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 4, 6; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 12, 15, 18, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. Zabawy ruchowe: „Slalom”,
„Celuj do koła”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 9; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Spróbuj tak, jak ja”. Dzieci naśladują ręką płynne, swobodne ruchy N. Potem ruchy
proponują chętne dzieci.
x Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Kalkowanie dowolnych obrazków – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Dzieci siedzą w kole. N. wypowiada nazwę zabawki, np. samolot.
Przedszkolaki liczą sylaby „ze słuchu”. Chętne dziecko klaszcze w ręce tyle razy, ile jest sylab w danym słowie, i jedno-
cześnie wymawia te sylaby. Potem nazwę kolejnej zabawki podaje ochotnik.
x Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).